מקצועני פרסום בגוגל ובפייסבוק – סיכום פעילות #11

שבוע טוב לכולם!

אחרי הפסקה לא ארוכה במיוחד, אנחנו חוזרים עם סרטון עדכון לגבי השינויים והחידושים בפלטפורמות הפרסום המקוונות בזמן האחרון.

כרגיל – נתחיל מהדברים שבעיניי הם המשמעותיים ביותר, ונמשיך משם. אז מה היה לנו שם?

1. הודעה שהתפרסמה ממש בימים האחרונים – גוגל עומדים להחליש אף יותר את משמעות ההתאמה המדוייקת באדוורדס, ולהתעלם מסדר מלים או מילות קישור. זאת – בנוסף להכללת רבים ויחיד שבוצעה לפני מספר שבועות.
Close Variants הוא שמו של המהלך, הוא הוצג לראשונה ב2012, במטרה להכניס צורת רבים ושגיאות כתיב נפוצות ובכך למנוע מהמפרסמים את הצורך לחשוב על כל אותם צירופים, ויורחב במהלך הנוכחי לנושאי סדר המלים ומילות הקישור. כל זאת – באמצעות אלגוריתמים שלומדים את תנועת הגולשים, ומתוך ההנחה כי אלגוריתמים עושים עבודה טובה יותר מאנשים בתחומים אלה.
לפי גוגל – השינוי הזה עתיד להעלות ב3% את כמות הקליקים הרלוונטיים שאינם פוגעים ביחס ההמרה ויחס ההקלקה.

לכתבה על הנושא במגזין SEJ הכוללת דוגמאות לשינויים נפוצים בשאילתות, להודעה של גוגל בנושא.

2. שוקי מן תפס לפני כשבועיים בלוג פוסט חדש בגוגל ישראל – שמספר על הוספת עמודות הנוגעות לפרמטרים של ציון איכות לדוחות שלנו באדוורדס.

הפוסט ששוקי תפס – הוסר על ידי גוגל בינתיים, וכל מה שנשאר לנו ממנו זה צילום הסטטוס של שוקי:

 

3. צרת רבים.. זו תמיד נחמה 🙂 סעיף צרת הרבים שלנו כולל כמה פלטפורמות וצרות..
באגים שונים במערכת הפרסום של פייסבוק ליוו את הפוסטים בקבוצה בשבועיים האחרונים: החל מפוסטים מתוזמנים שלא מתפרסמים בזמן, דרך כבדות הממשק באדס מנג'ר, ועד קישורים שלא עובדים אחרי שהמערכת טענה אותם בהצלחה בזמן בניית הקמפיין.

גם גוגל לא טומנים ידם בצלחת, ובימים האחרונים מדווחים חברים שונים בקבוצה על זמני המתנה ארוכים מאוד במענה שירות הלקוחות. ביום חמישי אף דווח בקבוצה על העלמת מספר הטלפון של גוגל מחלק מממשקי מנהלי הקמפיינים בגוגל.

וצרת רבים אחרונה – הונאות הקליקים בגוגל חוגגות בחודש האחרון. היה דיבור בקבוצה על מערכות שונות למניעת הונאות קליקים. אני התחלתי להשתמש באחת והצלחתי להציל חשבון של לקוח שהתחיל צלילה חופשית בגלל קליקים לא חוקיים. ממליצה גם לכם לבדוק את הנושא – במיוחד אם אתם בתחומים בהם המחיר לקליק מאוד יקר.

4. חדש לגמרי: 6 תוצאות ממומנות בסוף תוצאות החיפוש – מופיע בביטויים שיש בהם הרבה תחרות מפרסמים, כנראה מתחילת החודש.

ככה זה נראה:

תודה לתומר אהרון על התגלית.

5. פורמט חדש של מודעה בגוגל – המאפשר לגולש לבצע חיפוש או פעילות בתוך שטח המודעה.

לפי גוגל – מדובר במודעה דינמיטית בגרסאת בטא, אשר השימוש בה אפשרי רק למפרסמים שהתקבלו לבטא. משה אביחי מוסיף ומציין כי מודעה כזאת יש רק בתעשיית הטרוול בינתיים.

ככה זה נראה:

תודה ליונתן הולט על התגלית והבירור.

6. גוגל רוצה את נתח השוק של פייסבוק בכל הנוגע לפרסום אפליקציות – ומכריזה על שני פורמטים חדשים של מודעות המיועדים למשווקי אפליקציות:

מודעות משחקיותplayable ads – שהן גרסא מצומצמת של המשחק המופיעה במסגרת המודעה, ומודעות וידאו שמתהפכות אוטומטיתauto flipping video ads –  שהן גרסא אורכית לסרטוני וידאו רוחביים שיצרו מפתחי המשחק.
שני סוגי המודעות יופיעו רק במכשירים ניידים ורק על גבי מדיה של אפליקציות בשלב זה.

7. מודעות הטקסט המורחבות של גוגל יכולות להיות אפילו יותר ארוכות בעתיד.
כך לפי כתבה ששיתף רן לובינסקי לפני כמה ימים, המציגה ניסוי של גוגל ובו אפשרות להכפיל את שורת התיאור במודעה.
ככה זה נראה:

8. ובלוג פוסט רשמי של גוגל שהוא רלוונטי למנהלי אתרים שומרי שבת – המכסה את הנושא של איך לסגור את האתר שלך ליום אחד מבלי לפגוע בדירוגים אורגניים בגוגל.

תודה לשוקי מן גם על השיתוף הזה 🙂

9. בדרך אלינו קמפיין סמארט דיספליי שיעשה הכל בשבילנו ברשת הדיספליי של גוגל – החל מכתיבת המודעות ועד לבחירת המיקומים בהם יופיע. זאת בהמשך לרמזים שפיזרו גוגל במפגש הסוכנויות האחרון שהתקיים.

טל פורמן תפסה את גוגל ברגע של חולשה עם צילום המסך הבא:

10. הכירו את הפורמט החדש של מודעות המוצרים של פייסבוק:
Shoppable Feed ads
לכאורה, הן דורשות מהגולש עוד קליק לפני שהוא מגיע אליכם לחנות, בפועל – הן מגדילות את המחוייבות של הלקוח לרכישה, ומציעות ללקוח יותר מידע לפני שהוא עובר לאתר המפרסם.
כרגע בשלב בטא בפייסבוק.

ככה נראה התהליך:

לכתבה המלאה בנושא – הסוקרת מגוון של אפיקי פרסום למוצרים במדיות השונות.

11. אמנם ידיעה מספר 11, אבל חדשה מרעישה במיוחד: גוגל דאטה סטודיו זמין כעת גם בישראל, ובחינם!
מדובר בכלי דשבורדינג ודיווח שיודע לקבל מידע ממגוון גדול של ערוצים, ולהציג אותו בצורה ויזואלית שתקל על כולנו בקבלת החלטות ובהצגת התמונה ללקוח.

כאן נרשמים ומתחילים להשתמש.

12. עוד חידוש מרענן בגוגל: מודעות שנוצרות אוטומטית, מתוך האלגוריתם של גוגל והמודעות הקיימות שלכם.

מדובר בבטא של גוגל, שמוצע למפרסמים נבחרים בלבד. קליק לדף שאלות ותשובות של גוגל בנושא.

תודה לאור קרן על השיתוף!

13. זיו שיינפלד מעדכן על כמה חידושים בממשק אאוטבריין, ובהם:

א. הוספת פיקסלים צד שלישי (רימרקטינג של Google \ FB ועוד) לקמפיינים ב Outbrain – (אין צורך כבר בעמוד שקוף. ניתן להטמעה ברמת קמפיין)
ככה עושים את זה:
http://help.outbrain.com/customer/portal/articles/1875699…

 

ב. קביעת קצב התקדמות קמפיין כולל לאופציה ל Accelerated
כאשר הקמפיין בMode חודשי  – תוכלו לבחור את קצב ההתקדמות של:
Standard = התקציב חלקי ה-CPC שלכם בחלוקה על פני החודש או על פני תקופת הקמפיין
Daily Targeted = הקצאת "מנה יומית" שלאחריה ייעצר הקמפיין בכל יום ויתחדש למחרת
Accelerated = גם אם הקמפיין הגיע למנה היומית (ראה Standardd) הוא ימשיך לנסות ולייצר כמה שיותר הקלקות באותו יום גם אם זה אומר שלמחר (או לשארית תקופת הקמפיין) לא יישאר תקציב

ג. On Air Time – קביעת שעת התחלה יומית קבועה לקמפיין במקום שירוץ כל היום
הסבר מורחב כאן: http://help.outbrain.com/…/2723699-how-does-on-air-time-wor…

הבהרה חשובה: השעון אותו אתם רואים במערכת הוא שעון New York

קליק לפוסט של זיו בקבוצה הכולל טיפים לשימוש בכל אחד מהמאפיינים

14. ולסיום – קצת נוסטלגיה לותיקים שבינינו.. האינדקס הפתוח DMOZ הודיע על סגירת שעריו. למרות שהאינדקס עצמו לא ירד מהאויר – דף הפתיחה שלו מודיע על פירתו ולא בטרם עת 🙂

תודה לטלי נמני ממן על השיתוף 😘😘😘

Posted on 19 במרץ 2017 in כללי

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top