חדשות הפרסום באינטרנט – נובמבר 2017

לצפייה בסרטון המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=1DtSyJ5s2lI

המודעות הדינמיות החדשות של פייסבוק, כלי מדידה חדשים לעסקים עם מיקום פיזי בגוגל, חידושים שיקלו עליכם יצירת דוחות בדאטה סטודיו ודיווח המרות בטאג מנג'ר, וחידושים מתוכננים לשנת 2018 בלינקדאין.

שלום לכולם,

כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט.

כרגיל – הפוסט מסכם את הפעילות בקבוצה, ומתייחס לחידושים קיימים ומתוכננים בפלטפורמות הפרסום השונות, ובעיקר: פייסבוק, גוגל, ולינקדאין.

אז מה היה לנו בחודש וחצי האחרונים?

1. חדש בגוגל אדוורדס ומתגלגל כעת לכל המפרסמים – מדד המאפשר למפרסם לדעת היכן תופיע מודעה בהתאם לביד שיקבע.

הכלי החדש מאפשר למעשה לקבוע את הביד בהתאם למיקום שבו אתם רוצים המודעה תופיע – מעל או מתחת לתוצאות האורגניות, ומטרתו כנראה.. הגדלת הבידים שאנחנו מוכנים להקצות. ?

כך זה נראה בממשק אדוורדס – תודה לדוד שפירא על העדכון:

מיקום מודעה בהתאם לביד באדוורדס

2. חדש במודעת קרוסלה בפייסבוק – אפשרות הוספת מפה לסניף הקרוב ביותר בכרטיס האחרון

כך נראית אפשרות ההוספה:

מפה במודעות קרוסלה בפייסבוק

תודה לטלי נמני ממן על העדכון הזה 🙂

3. חדש בפייסבוק: פורמט מודעות דינמיות שיכול לייצר עבורכם באופן אוטומטי אלפי גרסאות שונות של מודעה, אשר ישתנו בתוכן בהתאם למי שרואה את המודעה ולמקום שבו היא מופיעה.

כלי היצירה הדינמי החדש של פייסבוק מאפשר למתגים להזין אפשרויות מרובות עבור כל אחד מהרכיבים המרכיבים את המודעה – כותרת, כותרת, קריאה לפעולה וכן הלאה – ופייסבוק יצרו באופן אוטומטי תוך שימוש בנתונים אלה גרסאות שונות של המודעה שיפנו אל קהלים שונים ויותאמו למיקומים שונים.

הקריאייטיב הדינמי זמין במנהל המודעות החדש של פייסבוק ופאוור-אדיטור.
יעדי מסע הפרסום הנתמכים בפורמט הדינמי הם המרות, התקנות אפליקציה ותעבורה.
לאחר שמפרסם לוחץ על אפשרות הקריאייטיב הדינמית, הוא יכול להוסיף עד 30 נכסים: חמש כותרות, 10 תמונות או סרטונים, חמישה ערכי טקסט שיוצגו בדרך כלל ככותרת המודעה, חמישה תיאורים של קישור או סרטון של מודעה וחמישה אלמנטים של קריאה לפעולה.
כתוצאה מכך, מודעה אחת יכולה לייצר עד 6,250 שילובים ייחודיים של כותרת, תמונה / וידאו, טקסט, תיאור וקריאה לפעולה.

פייסבוק ישתמש רק בחלק קטן של שילובים אלה – אלה הצפויים להצלחה הגדולה ביותר.
המפרסמים יכולים לנתח את התוצאות בפאוור אדיטור או במנהל המודעות לפי סוג הנכס ולהשוות, לדוגמה, את המחיר לתוצאה בין חמש תמונות או את שיעור הקליקים על פני שלוש קריאות לפעולה.
בנוסף, מפרסמים יכולים לראות את ביצועי המודעות לפי גיל ומין של קהלים, כדי לראות כיצד הווריאציות השונות פונות למגזרים דמוגרפיים שונים.
למידע של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/help/170372403538781

4. כמה חידושים לקראת 2018 שהתקבלו ממחלקת הלקוחות הישראלים בלינקדאין על שיפורים מתוכננים בזמן הקרוב:

  • מודעות וידאו גנריות (רבעון ראשון 2018)
  • ליד פורמס גנרי יפעל גם בפיצ'ר המייל הממומן ובקרוב מאוד גם למובייל
  • התרחבות וכניסה של רשת שותפים (GDN לינקדאיני)
  • אפשרות לטעון מהsales navigator את הדאטה ולהעלות לדאטה ורימרקטינג
  • אפשרות להעביר דטה ורשימות רימרקטינג לכל לקוח כל עוד זה בMCC של הסוכנות (בחשבון הראשי שלה בלינקדאין)
  • התרחבות אפשרויות ה API עם עוד מערכות ושותפים עסקיים (לא הורחב מידי בנושא זה)
  • אפשרות אופטימיזציית הצגות מודעות על בסיס המרות ולא רק על בסיס CTR

תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה.

5. חדש בגוגל דאטה סטודיו: אפשרות שליטה בדאטה – סטס של גוגל אדוורדס.

זאת – בעזרת מאפיין חדש שנקרא "AdWords Data Control" המאפשר למשתמשים לבחור את חשבונות האדוורדס הרלוונטיים לכל דוח.
מעתה – אין יותר צורך לבנות דוחות נפרדים בדאטה סטודיו לכל לקוח או חשבון, וניתן לבנות דוח גנרי אחד ולאכלס אותו במידע מחשבונות פרסום שונים.

 אלה פוליטיס – שיתפה בקבוצה את האופן בו ניתן לשנות את בחירת חשבון האדוורדס המוצג בדוח, וזה נראה כך:
בחירת קמפיין בגוגל דאטה סטודיו

6. וחדשה אחת בנושא SEO – גוגל מאשרים באופן רשמי.. שהם לא יספרו לנו מתי הופעל עדכון מובייל פירסט.

הם אפילו לא מוכנים לאמר אם העדכון לאלגוריתם יופעל אי פעם, ואנחנו צריכים לחיות עם המידע הזה..

לאייטם בנושא שפורסם בעקבות כנס SMX.

תודה לזהר עמיהוד על העדכון.

7. פייסבוק משיקים בחודש נובמבר את מרכז השקיפות

החל מהחודש הבא, משתמשי פייסבוק יוכלו ללחוץ על קישור 'הצג מודעות'  ולהציג מודעות שפורסמו בשם דף הפייסבוק, בפייסבוק באינסטגרם ובמסנג'ר – בין אם האדם שצוין נמצא בקהל היעד המיועד למודעה או שלא. כל הדפים יהיו חלק ממהלך זה, ופייסבוק יחייבו מפרסמים לקשר את כל המודעות לדף כחלק מתהליך יצירת המודעות. מרכז השקיפות החדש יחל לפעול על דפים בקנדה ויתגלגל לארה"ב וליתר העולם עד לסוף הקיץ.

עוד במסגרת העדכון – ידרשו כל המפרסמים בתחומים פוליטיים להזדהות בפני פייסבוק, וזאת החל מהבחירות הקרובות בארה"ב.

יש לציין כי השקת מרכז השקיפות מבוצעת על ידי פייסבוק בתגובה לטענות כי הבחירות האחרונות ברוסיה הושפעו על ידי פרסומים לא נכונים ודיסאינפורמציה בקרב קהל הבוחרים שהתבססה על מודעות פייסבוק.

לפוסט הרשמי של פייסבוק בנושא.

תודה לדולב חיות על העדכון.

8. גוגל לעסק שלי (Google My Business)  מאפשרת לעסקים להוסיף קישורים שיתווספו למידע נוסף ב-knowledge graph שבתוצאות החיפוש של גוגל

ב-'Google לעסק שלי' אפשר להוסיף כתובות אתרים לפעולות ספציפיות, כולל:

תיאום פגישה
ביצוע הזמנה
שמירת שולחן
חיפוש פריטים
הצגת התפריט

ככה נראית אפשרות ההוספה של הקישורים:

תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון.

קליק למסמך העזרה המעודכן של גוגל בנושא.

9. כמה חידושים של גוגל הנוגעים לחנויות עם מיקום פיזי שמפרסמות באדוורדס.

עדיין לא זמין בישראל, אבל זה בהחלט הכיוון.

במסגרת העדכונים:

  • מודעות מלאי מקומי בחנות המציגות לגולשים מוצרים הקיימים בסניף הקרוב אליהם
  • מידע על המרות מסוג ביקורים בחנויות – זמין רק למפרסמים נבחרים בארה"ב. אם אתם חושבים שהחשבון שלכם מתאים לתכנית – יש ליצור קשר עם נציג גוגל על מנת לבדוק האם ניתן להשתמש בתכונה.
    בקרוב יתווסף גם מידע על ביקורים בחנויות לאחר צפייה במודעה ברשת הדיספליי של גוגל, גם אם לא הקליקו על המודעה.

תודה לאופיר קנלשטיין גם על העדכון הזה 🙂

10. החדשה המרעישה של השבוע האחרון – פייסבוק תאפשר למותגים להטמיע צ'אט ישירות באתר, וזאת באמצעות פלאג אין חדש.
החידוש – שהוכרז השבוע בליסבון, יאפשר למותגים להטמיע אפשרות צ'אט במגוון פלטפורמות ומכשירים.

בשלב זה מדובר בבטא סגורה, מי שרוצה לקבל הודעה כשהפיצ'ר יהיה זמין לכולם, מוזמן להרשם כאן –
https://www.facebook.com/help/contact/183001548938810

עודד ליבנה מעדכן כי לג'ון לומר כבר יש כלי כזה פעיל אצלו באתר – מוזמנים להתרשם כאן.

11.  Days to conversion – סגמנט חדש באדוורדז שיגלה לכם בתוך כמה ימים לצפות לקבל המרות.

זמין בממשק הישן והחדש של אדוורדס, ונראה כך:

שימו לב כי אחרי בחירת הסגמנט, הטבלה מתמלאת בערכים המבטאים את מספר ההמרות שהקמפיין עתיד לצבור בכל תקופה, וזאת מתוך הידיעה שרוב ההמרות לא מתרחשות ביום של הקליק אלא לאחריו.
למסמך העזרה של גוגל בנושא.

 12. טיפה יותר ישן אבל מאוד שימושי – טריגרים חדשים בתג מנג׳ר שמאפשרים לעשות מלא דברים בקלי קלות.
למשל:
1. מעקב אחרי גלילה.
2. מעקב אחרי אלמנטים שמופיעים על המסך (למשל האם הגולש ראה חלק מסוים בעמוד למשך זמן מסוים).
3. ו – מרגש במיוחד – אלמנטים שנדחפו לDOM ולא היו שם קודם!!זה אומר שאם יש לכם הודעה כלשהיא שמופיעה על המסך אחרי שהגולש עושה משהו בהצלחה ואין לכם דרך לעקוב אחרי זה – עד היום היה צריך להשתמש בקוד JS ומהיום אפשר לעשות הכל ישירות דרך התג מנגר בקלות.תודה לשוקי מן על העדכון הזה גם13. פייסבוק יוצאת במהלך לשילוב בין האדס מנג'ר לפאוור אדיטור. לממשק המשולב יקראו האדס מנג'ר החדש.
14. למקרה שפספסתם – הופסקה אפשרות הטירגוט לפרסום בג'ימייל לפי דומיינים.
קמפיינים שעשו שימוש במאפיין הפסיקו להציג מודעות החודש. משה לוינגר הסב את תשומת לבנו לנושא זה.

15. גוגל מגלגלת לכיווננו שלל כלים פרסומיים חדשים ביוטיוב 

ובהם:
 Custom Affinity Audiences – המאפשרים למפרסמים להגיע לגולשים על בסיס ההתנהגות שלהם (החיפושים שהם ביצעו , המקומות בהם ביקרו והאפליקציות בהם השתמשו)
Director Mix – כלי חדש שבאמצעותו ניתן לייצר מגוון מודעות וידאו בהתאמה אישית לקהל
 Video Ad Sequencing – כלי המאפשר לתפור סדרה של מודעות וידאו לגולש בהתאם לצפייה שלו במודעות וידאו קודמות
ולסיום –
 כלי חדש שפותח בשת"פ עם נילסן, ויגלה לכם כמה מהמכירות שלכם בחנות הפיזית נוצרו כתוצאה מחשיפה למודעות שלכם בגוגל וביוטיוב.

16. דוח קהלים חדש בגוגל אנליטיקס

לדוח חדש קוראים Audiences, הוא נמצא תחת קהלים, ובו ניתן להשוות ביצועים בין קהילות שונות של משתמשים בטווח התאריכים הנבחר.

כך מגיעים לדוח החדש, המופיע כרגע רק בחלק מהחשבונות ומתגלגל לכיוון כולם בימים אלה:

לפני שמשתמשים בדוח יש להפעיל מאפיין "דמוגרפיה ותחומי עניין" באנליטיקס. למידע נוסף בפוסט של בנג'י עזריה באנגלית.

וגם שוקי מן כתב על זה פוסט – בעברית.

17. ובונוס למי שנשאר אתנו עד כאן – סוג חדש של מודעות שופינג בגוגל!

לקראת עונת הקניות בארה"ב – השיקו גוגל סוג חדש של מודעת קמפיין שופינג למכשירים ניידים, אשר מציגה קולקציה (אוסף של מוצרים).
לפי גוגל – מעל ל40% מהחיפושים שעניינם בקניות, נעשים עבור ביטויים גנריים ולא מוצר מסויים, והפורמט החדש נועד לתת מענה בדיוק למאפיין התנהגות זה.
כך – יכולים כעת המפרסמים להציג קולקצייה של רהיטים לסלון עבור חיפושים של רהיטים לסלון וכך הלאה.

בתמונה – האופן בו מוצגות מודעות הקולקציה החדשות – משמאל, והאופן בו נראית מודעת קולקציה מורחבת – מימין.

google shopping showcase

למסמך העזרה החדש של גוגל בנושא מודעות קולקציה:
https://support.google.com/adwords/answer/7325107

Posted on 9 בנובמבר 2017 in כללי, פייסבוק ורשתות חברתיות, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

Back to Top
Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>