חדשות הפרסום באינטרנט – פברואר 2018

אפשרות חדשה לתיוג מוצרים באינסטגרם, פרסום וידאו בקבוצות בלינקדאין,

גוגל נותנת כח למשתמשים ומאפשרת להם להשתיק מודעות רימרקטינג ממפרסמים ספציפיים,

סרץ' קונסול חדש ומשודרג, ועוד – במסגרת עדכוני הפרסום באינטרנט לחודש זה

שלום לכולם,

כאן מיכל מורנו  עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט. כרגיל – כל העדכונים מתוך המתרחש בקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" בחודש האחרון.

אז מה היה לנו החודש?

חדש בגוגל: אפשרות השתקת מודעות רימרקטינג על ידי המשתמש

גוגל עדכנה את הגדרות המודעות שלה כדי לאפשר למשתמשים להשתיק מודעות שראו פעמים רבות מדי. הדבר חל בעיקר על מודעות רימרקטינג.

גוגל קוראת למודעות החוזרות "מודעות תזכורת", והמשתמשים יכולים כעת להשתיק "מודעות תזכורת" ממפרסמים ספציפיים כאשר הן חוזרות על עצמן בתכיפות גבוהה מדי.

לצורך כך נוסף אזור חדש בהגדרות המודעות של גוגל, הנקרא "מודעות התזכורת שלך", והמאפשר למשתמשים לראות מי מטרגט אותם במודעות רימרקטינג של גוגל. מאזור זה, משתמשים יכולים להשתיק מפרסמים בנפרד.

כאשר מפרסם מושתק, המשתמש לא יראה עוד מודעות של שיווק מחדש מאותו מפרסם (ההשתקה היא לא ברמת המודעה). ההשתקה נמשכת לזמן מוגבל של 90 יום, כך שמפרסמים לא ייחסמו לצמיתות משיווק מחדש למשתמשים ספציפיים.

בשלב זה ניתן לחסום מודעות תזכורות באפליקציות ובאתרים. בחודשים הקרובים, גוגל תרחיב את המאפיין כך שיכלול את יוטיוב, רשת החיפוש וג'ימייל.

גוגל עדכנה גם את התכונה 'השתק מודעה זו' כך שתהיה מסונכרנת בין מכשירים. כאשר מודעה מושתקת בטלפון של משתמש, היא תושתק גם במחשב הנייד.

כך נראיה ממשק "מודעות התזכורת שלך" בגוגל:

לכתבה של SEJ בנושא:
https://www.searchenginejournal.com/google-lets-users-mute-repetitive-remarketing-ads/234001/

להודעה של גוגל בנושא:
https://www.blog.google/topics/safety-security/greater-control-new-features-your-ads-settings/

 

חדש באינסטגרם: אפשרות תיוג של מוצרים בתמונות

התיוג מתבצע בתמונה והמוצרים נמשכים מהקטלוג.
זמין בשלב זה רק למפרסמים נבחרים בארה"ב, אבל בהחלט מתגלגל לכיוון כולם בקרוב. עופר זוסמן מדווח כי אצלו המאפיין כבר זמין בכמה חשבונות.

ככה נראית ההודעה של אינסטגרם המודיעה על זמינות מאפיין זה אצלכם בחשבון:

תיוג מוצרים באינסטגרם

למסמך עזרה של לינקדאין המסביר כיצד לאפשר תיוג של מוצרים בפיד>>

 

וחדשה מרעישה במיוחד – פייסבוק אומרת: אין כניסה למטבעות קריפטו 

פייסבוק אוסרת על פרסום מודעות המקדמות מוצרי מטבעות-קריפטו, כולל ביטקוין, במאמץ למנוע מאנשים לפרסם את מה שהחברה מכנה "מוצרים ושירותים פיננסיים הקשורים לעתים קרובות לשיטות קידום מכירות מטעות".

משמעות הדבר היא כי אף מפרסם – גם לא אלה שמפעילים עסקים חוקיים ולגיטימיים – לא יוכלו לקדם ביטקוין וקריפטו-מטבעות אחרים, הצעות מטבע ראשוניות – ICO לטווח הקצר או אופציות בינאריות. כך- על פי פוסט בבלוג של פייסבוק.

הסיפור הזה הכה גלים באתרי חדשות גדולים ברחבי העולם. לכתבה באתר CNBC למשל>>

גוגל משחררים לשוק סרצ' קונסול חדש, המתגלגל כעת לכיוון כל המפרסמים. (תודה לאסף טרפיקנט על העדכון הזה)

מדובר באותו כלי שפעם היה קרוי וובמאסטר טולס,והוא למעשה אוסף של כלים ומשאבים אשר עוזרים למקדמי אתרים לעקוב אחר ביצועי האתר באינדקס החיפוש של גוגל.

התכונות הקיימות של הסרץ' קונסול כוללות מידע על הופעת בחיפוש, תנועה המגיעה מחיפוש, עדכוני סטטוס טכניים, ניראות בניידים, נתוני סריקה ומשאבים נוספים.

התכונות החדשות של הסרץ' קונסול בגרסאת הבטא כוללות מידע היסטורי של 16 חודשים אחורה (במקום 90 יום), ממשק רספונסיבי, ובהמשך יכללו גם "שקיפות רבה יותר לתוך האינדקס של גוגל, תקשורת דו-כיוונית בין גוגל לבין בעלי אתרים כדי לסייע בפתרון בעיות במהירות רבה יותר ועוד".

בשלב זה הסרץ' קונסול בטא החדש זמין כבר כמעט לכולם, וזאת לצד הגרסא הוותיקה של הכלי.

בהמשך הדרך – תשלב גוגל עוד מאפיינים של הסרץ' קונסול הוותיק לתוך החדש וכפי הנראה גם תיפרד לשלום מהממשק הוותיק.

 

לינקדאין נותנת יותר כח לקבוצות (תודה לזיו שיינפלד על העדכון)

לינקדאין הוציאה החודש עדכון לחלק ממנהלי הקהילות שלה , ובו מצויין כי הם נותנים עדיפות גדולה לקבוצות ולכן ייתנו להן הרבה יותר כוח אורגני והרבה יותר חשיפה, וגם כמה כלים חדשים.
כיצד זה יתבטא?
1. אפשרות גישה לקבוצות והמלצות מדף הבית של לינקדאין ומהניוז פיד של לינקדאין
2. נוטיפיקציות קבועות של פוסטים והתרחשויות בקבוצות
3. אפשרות mention בתגובות לפוסטים בקבוצות
4. והבונבוניירה: פרסום וידאו בפוסט בקבוצות

ועוד בלינקדאין –

כחלק משיפור יכולות מעקב ההמרות בלינקדאין, התווספה בשעה טובה אופציה למעקב המרה באמצעות פיקסל מבוסס איוונט.

את הפיקסל מייצרים באותו מסך בו מייצרים את ההמרות הרגילות בממשק של לינקדאין.

כך נראית אפשרות הבחירה בממשק של לינקדאין:

קליק למסמך הוראות הטמעת מעקב ההמרות בלינקדאין.

ווטסאפ עלתה החודש עם ווטסאפ לעסקים, כרגע באפליקציית אנדרואיד

המאפיינים החדשים של ווטסאפ לעסקים:

  • פרופילים עסקיים: עם מידע שימושי כגון תיאור העסק, כתובת האימייל או כתובות בית העסק ואתר האינטרנט.
  • כלים להעברת הודעות חכמות – תשובות מהירות לשאלות נפוצות, הודעות ברכה אוטומטיות המציגות את העסק ללקוחות חדשים, ומסרי "מחוץ למשרד" שישוגרו בזמן אתה עסוק.
  • סטטיסטיקות של מסרים: סטטיסטיקות פשוטות הנוגעות לכמות מסרים שהתקבלו.
  • סוג חשבון: אנשים יידעו שהם מדברים עם עסק מכיוון שתירשם כחשבון עסקי. עם הזמן, לעסקים מסוימים יהיו חשבונות מאושרים לאחר אישורם כי מספר הטלפון של החשבון תואם למספר הטלפון של העסק.

לאתר ווטסאפ לעסקים ובו אפשרות הורדת האפליקציה

פייסבוק בודקת: כלי לצפייה קבוצתית משותפת בסרטונים – Watch Party

המאפיין החדש הושק בחודש האחרון בכמה קבוצות נבחרות בפייסבוק, ומהותו היא סוג של "שידור חי" של וידאו בקבוצות, המבוצע על ידי מנהלי הקבוצה, ומאפשר לכל חברי הקבוצה לצפות באותו תוכן באותו זמן.

סרטוני הוידאו שישותפו בקבוצות יכולים להיות סרטונים קיימים בפייסבוק, או שידורי לייב בהם יצפו כל חברי הקבוצה באותו זמן, יגיבו וינהלו שיח בזמן הצפייה.

ניסוי קטן בשלב זה, אבל הבטחה גדולה לדעתי – במיוחד עבור קבוצה כשלנו.

להודעה של פייסבוק בנושא.

כמה פיצ'רים נדרשים מאוד שנכנסו לאחרונה למיילצ'ימפ –  (תודה לדימה קגן על העדכון הזה)

  • פופאפים של הרשמה למיילצ'ימפ ובהם המאפיינים:
    • אפשרויות התאמה גרפית מתקדמות,
    • תזמון של הצגת הפופ אפ (כולל זמן באתר, סקרול וכוונת יציאה),
    • התאמת פופ אפ למובייל או לדסקטופ,
    • ומיקום הפופ אפ על המסך (סלייד אין, צמוד לתחתית או ממורכז)
  • אופציה ליצור מודעות פייסבוק מתוך המערכת
  • ביטול החובה לדאבל אופט אין
  • דפי נחיתה

חדש באנליטיקס: הדוחות הסטנדרטיים עודכנו כך שיתמקדו במשתמשים במקום בכניסות. 

כדי להפעיל את המאפיין, יש להכנס לאדמין של אנליטיקס, ואז:
Property Settings > choose the toggle switch labeled Enable Users In Reporting.

לידיעתכם – כל נתוני הסשן ימשיכו להיות זמינים בדוחות הסטנדרטיים ללא שינוי.

כמה חידושים נוספים באנליטיקס:
 ניתוח משתמשים ברמה פרטית על ידי דוח User Explorer, ובו גם מימדים ומידע "לכל החיים" על כל אחד מהמשתמשים בהתבסס על העוגיה של המשתמש
 סבירות להמרה – Conversion Probability – דוח חדש באנליטיקס אשר חוזה את הסבירות שלקוח זה או אחר ימיר בהמשך, בהתבסס על אלגוריתם של למידת מכונה. באמצעות מאפיין זה ניתן לייצר רשימות רימרקטינג של משתמשים שהם בעלי סבירות גבוהה להמרה.
יש גם דוח חדש – דוח סבירות המרה או Conversion Probability report, אשר מראה את הסבירות להמרה על פני כל המשתמשים ועל פני מימדים כמו channel / ערוץ צרוף משתמשים.
דו"ח זה נמצא כעת בגרסאת בטא ומתגלןגל לכיוון כל המשתמשים בחודשים הקרובים.

ככה נראה למשל דוח על משתמש ספציפי באתר:

קליק למידע על עדכון זה, ולדוחות נוספים הזמינים ברמת המשתמש באנליטיקס>>

וכך נראה דוח הסבירות להמרה החדש:


ועוד על מאפיין הסבירות להמרה>>
טאבולה השיקה לאחרונה כלי פרסום בשירות עצמי למפרסמים קטנים (תודה לאסף טרפיקנט על העדכון)

ניתן כעת להרשם לשירות כאן: https://signup.taboola.com/join

ואם מעניין אתכם – טרפיקנט שיתף בקבוצה גם קישור לרשימת הנדל"ן של כל אחת משתי רשתות הפרסום בישראל, המציג תמונה בה לאאוטבריין כרבע מהמדיה ולטאבולה 3/4. קליק לאקסל.

 

שוקי מן מעדכן כי – Google Attribution הולך להיות זמין לכולם ברבעון הקרוב, ולאפשר מדידה של גולשים קרוס-דיבייס גם אם הם לא עושים לוגאין. 

יש למה לצפות 🙂

העתקה, או השראה? אינסטגרם מציגה עוד השראה מסנאפצ'ט: התראה על צילום מסך לסטורי שלכם

תודה לשחר שמואלי על העדכון

אותר בפייסבוק: במקום להגיב לסטטוס של דף עסקי, פייסבוק מציעה לכם לשלוח את זה כהודעה לעמוד (תודה לדימה קגן גם על העדכון הזה)

לא ברור עדיין מתי האפשרות מופיעה , באיזה סוג של פוסטים ושל תגובות, אבל ככה זה נראה – מתוך צילום המסך שתפס דימה:

Posted on 6 בפברואר 2018 in כללי, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top