מקצועני פרסום בגוגל – סיכום פעילות #8

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=CvA9ECIse20

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום בגוגל".

אחרי הפסקה של קיץ שלם, ולקראת השנה החדשה.. הרי לכם סיכום החידושים בעולם הפרסום והשיווק באינטרנט בזמן האחרון.

אז על מה התחדשנו בזמן האחרון?

  1. דרך חדשה וקלה יותר לעקוב אחר שיחות שהתקבלו מהאתר שלכם. 

אם עד עכשיו היינו צריכים להוסיף סניפט ג'אווה סקריפט בכל מקום באתר בו נמצא מספר הטלפון שלנו, מעכשיו גוגל מאפשרים לנו פשוט לכתוב בממשק אדוורדס מהו מספר הטלפון אחריו נרצה לעקוב – ולקבל עבורו טאג מעקב המרה אחד, שידאג לכך שכל השיחות שהתבצעו עבור אותו מספר טלפון כתוצאה מקליק על פרסומת, יספרו כהמרה באדוורדס, גם (או במיוחד) אם השיחה נוצרה אצלכם באתר.

כדי להתחיל לעקוב אחר המרות של שיחות טלפון שנוצרו כתוצאה מגלישה באתר שלכם – גשו באדוורדס לתפריט כלים>המרות, צרו המרה חדשה, ובחרו בסוג המרה שהיא "שיחות למספר טלפון המוצג באתר שלך"

כך נראית האפשרות בממשק אדוורדס באנגלית:

gapcalls

שימו לב כי ישנן שתי אפשרויות – אפשרות אחת מחייבת שימוש במספר דינמי של גוגל שיחליף את המספר שלכם וימדוד שיחות שהתקיימו בפועל -כמו תוסף השיחה של גוגל, ואפשרות נוספת מאפשרת רק למדוד קליק על מספר הטלפון שלכם באתר. בחירה באפשרות זאת תציג את המספר המקורי שלכם, ותמדוד רק קליקים למספר ולא שיחות מלאות.

2. גוגל תאפשר סוף כל סוף רימרקטינג בין מכשירים שונים

כך – לפי הודעה ששוחררה על ידי גוגל ממש אתמול. משמעות ההודעה היא כי מעתה יוכלו מפרסמים לבצע רימרקטינג למשתמשים מזוהים בגוגל, אשר נכנסו לאתר המפרסם ממכשיר אחד, וגולשים בו כעת ממכשיר אחר.

רלוונטי כאמור רק למשתמשים מזוהים בגוגל. עוד שינוי שהוא תוצר לוואי של השינוי הזה – הוא שהספירה או ההגבלה על כמות ההופעות למשתמש (frequency capping) תתייחס מעכשיו (או מהשלב בו יעלה הפיצ'ר לאויר).

crossdevice_halloween-ads-loop_128-1_091616_v2-1

כמות המשתמשים הייחודיים שיש לגוגל בחודש (בשירות ג'ימייל) היא כמיליארד.

3. עדכון האלגוריתם האחרון של גוגל – פינגווין 4, יצא לדרך באופן רשמי

לאחר שנתיים של המתנה, גוגל מאשרת כי פינגווין 4 יצא לדרך, והוא פעיל כעת באלגוריתם הדירוג של גוגל.

מהות העדכון – שהוא שלב נוסף בעדכון פינגווין, היא להסיר תוצאות של ספאם מגוגל, וזאת באמצעות "ציד" של קישורים רעים ולא טבעיים לאתרים. וובמאסטרים – אם לא עשיתם זאת עד עכשיו.. עכשיו הוא הזמן לעשות נקיון באתרים המפנים אליכם!

המאפיינים הכי משמעותיים בעדכון הם: השפעת שינויים על תוצאות גוגל בזמן אמת, והתייחסות לדפים ספציפיים באתר ולא לאתרים שלמים.

4. תוספת זמן לשדרוג מודעות הטקסט שלכם לפורמט "מודעות טקסט מורחבות"

לפני מספר חודשים השיקו גוגל את מודעות הטקסט המורחבות – הכוללות כמעט מספר כפול של תוים למודעה. על מנת לאפשר ליותר מפרסמים לעבור לפורמט החדש – הודיעו לאחרונה גוגל כי הם דוחים את המועד האחרון בו ניתן לשדרג את כל המודעות לפורמט החדש, וכי התאריך החדש הוא 31 לינואר 2017. לאחר תאריך זה לא תוכלו עוד ליצור מודעות טקסט רגילות, אולם אם יש לכם בחשבון מודעות טקטס רגילות וותיקות, הן ימשיכו להופיע בגוגל.

קליק להודעה של גוגל בנושא, הכוללת כמה טיפים לגבי ניסוח מודעות טקסט מורחבות. הטיפ שאני מצאתי כמועיל ביותר הוא: לנסח כותרות קצרות במודעות המציינות את המותג שלכם.

5. הלינק לממשק בניית הקישורים של גוגל התחלף, ומעכשיו ניתן למצוא אותו כאן.

תודה לטלי נמני ממן על הקישור החדש, ואני מנצלת את ההזדמנות לציין את התוסף המצויין שבנה אסף טרפיקנט – יקיר הקבוצה לכרום, ואותו ניתן להוריד לכרום כאן.

6. חידושים בקמפיינים אוניברסליים של אפליקציות – מאפשרים למפרסם לבצע אופטימיזציה לפרסום בהתבסס על הפעילות החשובה לו ביותר בתוך האפליקציה

מדידת הפעילות בתוך האפליקציה מתאפשרת על ידי שותפי מדידה צד שלישי כמו פיירבייס אנליטיקס firebase nalytics.

הפיצ'ר החדש הזה – יאפשר לקמפיינים אוניברסליים של אפליקציות לא רק להשיג את העלות הנמוכה ביותר להתקנה, אלא אף להשיג את ההתקנות האיכותיות ביותר מבחינת התנהגות הגולשים לאחר ההתקנה.

בדוגמא המובאת בבלוג פוסט של אדוורדס בנושא  – הצליחה אפליקציית התיירות טריבאגו לייצר כמות משמעותית של התקנות אפליקציה שלו על ידי משתמשים אשר המשיכו לביצוע הזמנה בפועל דרך האפליקציה לאחר התקנתה.

7. באותו בלוג פוסט – מודיעים גוגל על בטא של True View for Actions

מדובר בכפתור קריאה לפעולה המוצג על גבי מודעות שהן סרטון יוטיוב הנצפה במכשירים ניידים, ובו מגוון של טקסטים של קריאה לפעולה. בין סוגי הכפתורים האפשריים: get a quote, book now או sign up

ככה זה נראה:

trueview-for-action-mazda

8. הטאבלט שוב קיבל משמעות ומקום באדוורדס – קצת ישן, אבל מספיק חשוב כדי לציין כאן

זוכרים שפעם היתה אפשרות לקבוע האם קמפיין יופיע בטאבלט, במובייל, בדקטופ, או בכולם? זוכרים שלפני זמן מה האפשרות הזאת נעלמה לטובת התאמות בידים למכשירים, והטאבלט אוחד עם הדסקטופ?

אז לפני כחודשיים חזרה האפשרות למקד קמפיין למובייל, טאבלט או דסקטופ, והפעם בגרסא משופרת – המאפשרת גם להתאים בידים לכל מכשיר בהתאם לביצועים. אפשר כמובן גם להפריד קמפיינים לגמרי על ידי מתן ביד של -100% למכשירים שאינם בקמפיין, אבל לא תמיד מומלץ לעשות זאת.

9. אחרי אינסוף דיונים ותלונות בנושא אצלנו בקבוצה.. תשמחו לדעת שנדחה המועד להנגשת אתרים בשנה שלמה!

כך – לפי פרסום של איגוד האינטרנט הישראלי ISOC המועד המעודכן לסיום תבליך ההנגשה לאתרים או בקשת פטור: 25/10/17.

10. חדש בגוגל טאג מנג'ר – סל מחזור

שוקי מן מעדכן על פיצר חדש בגוגל טאג מנג'ר – המאפשר שחזור חשבונות שנמחקו לתקופה של עד 30 יום!

11. חדש באנליטיקס – העברת property בין חשבונות אנליטיקס שונים!

עוד עדכון של יקיר הקבוצה שוקי מן – הפעם על מאפיין שרבים מחכים לו שנים רבות.. המשמעות של הדבר הזה היא כי מעכשיו – אם פתחת ללקוח פרופרטי אנליטיקס אחד ליוטיוב, אחר לאתר הדרושים שלו, ואחר לאתר השיווקי שלו – תוכל כעת להעביר את כל הפרופרטיס תחת אותו חשבון בלי בעיה.

קליק לפוסט שכתב שוקי בבלוג שלו בנושא זה.

12. גם פייסבוק מתחדשים – והפעם עם אפשרות להגדיר חוקים אוטומטיים לכל קמפיין, קבוצות מודעות או מודעות

את העדכון הזה העלה מיקי לרסקי, והמשמעות שלו היא כי מעכשיו ניתן לקבל התראה (או לעצור אוטומטית את הקמפיין) לפי חוקיות שתבחרו.
לדוגמה: עלות גבוהה לליד, כמות לידים יומית מסוימת וכך הלאה…
וככה זה נראה:

14292457_10154744325352784_4791183430768013677_n

13. ועוד חידוש שחיכינו לו שנים.. האפשרות להתחבר למספר מרובה של חשבונות אדוורדס עם משתמש גוגל אחד

שימו לב כי לא מדובר בהקמת חשבון MCC – אלא בחשבון אדוורדס פשוט. המעבר בין חשבונות – דרך תיבת בחירת החשבון הנמצאת בפינה הימנית העליונה של ממשק אדוורדס.

כמובן שאפשר גם להקים מספר חשבונות אדוורדס תחת אותו חשבון גוגל – ללא שימוש בחשבון MCC.

14. גוגל מודיעה על דחיית המועד בו יתחילו בהצגת ציון איכות 0 למודעות

בפוסט בגוגל פלוס – מודיעה גוגל כי המאפיין החדש שהיה אמור לצאת ב-12 לספטמבר, יצא לכיווננו כחודש מאוחר יותר – ב10 לאוקטובר. בפוסט המקורי של גוגל – מוסבר כי ציון איכות 0 ינתן במקרים בהם אין מספיק מידע כדי לספק ציון איכות.

15. כלי מילות המפתח של גוגל – איבד את נפחי החיפוש המדוייקים שלו, אבל הם עדיין קיימים אם רק תדעו היכן לחפש 🙂

בגדול – מה שקרה הוא שגוגל העלימו מהמרחב הציבורי את כמות החיפושים האבסולוטית למונחי חיפוש, כך שבוטים ומשתמשים שאינם מפרסמים באדורדס לא יכולים לגשת למידע כעת. באותה עת, שיפרו גוגל את הכלי למי שמפרסמים בתקציב מינימלי מסויים – והפכו אותו לכלי המאפשר תחזית של כמות קליקים בהתאם לתקציב יומי וביד שהמפרסם קובע.

למדריך מפורט בנושא (באנגלית) הקליקו כאן.

16. פייסבוק מודיעה על מודעות שמפנות לצ'ט בוט בפייסבוק מסנג'ר

הסוג החדש של ההפנייה – יפנה את הגולש ישירות ממודעת פייסבוק לתוך שיחה עם צ'אטבוט.

באותו בלוג פוסט מודיעה פייסבוק על עוד כמה חידושים בזירת הצ'אט בוטים, בהם כרטיס כניסה לצ'אטבוט המייצג את הדף אתו מתקיימת השיחה, אפשרות להתאמת גובה אתר – כך שיכנס באופן מלא לצ'אטבוט, ואפילו.. גרסאת בטא לעניין תשלום אונליין בתוך הצ'אטבוט. רלוונטי רק למפרסמים בארה"ב שיגישו מועדמות לבטא בשלב זה.

17 חדש באדוורדס: אפשרות התאמה דמוגרפית של קמפיינים ברשת החיפוש

רלוונטי למשתמשים מזוהים בגוגל כמובן.האפשרות תחת טאב קהלים / audiences , לצד אפשרויות הרימרקטינג. ככה זה נראה.

ואחרון חביב.. הכירו את "גוגל טריפס" – האפליקציה החדשה של גוגל למטיילים בעולם

פרט לממשק הנוח והקל, היתרון הגדול שמציעה האפליקציה למטיילים בעולם, היא האפשרות להוריד את המידע אליהם לטלפון, ובכך לא להיות תלויים בחיובי דאטה ברחבי העולם.

כאן תוכלו למצוא מסלולי טיול מומלצים בכ-200 יעדים ברחבי העולם, המלצות לאתרים הפופולריים ביותר, והכל בהתבסס על נתוני גוגל לכמות ביקורים קודמים באתר.

Posted on 26 בספטמבר 2016 in כללי

Share the Story

Responses (2)

  1. מברוק עלייך יא מיכל
    את עושה עבודת קודש, ותודה שחזרת לסיכומים
    (רק חצי שנה עברה מאז האחרון? מרגיש כמו שנתיים)

  2. תודה לפושטק 🙂
    כבר מתחילה להכין עוד סיכום

Leave a reply

Back to Top
Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>