חדשות הפרסום באינטרנט – אפריל 2021

לסרטון היוטיוב של המהדורה: https://youtu.be/EH-G202Eg1Q

שלום חברים, הבחירות חלפו עברו להן, ונדמה כי שום דבר לא ממש השתנה.. לשמחתנו בגזרת האונליין יש כמה חידושים נחמדים שכדאי שתכירו, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן 🙂

אז קדימה – מתחילים:

במקום עוגיות: הכירו את FLoC 

בהמשך להודעה של גוגל על כך שלא תאפשר יותר מעקב אישי אחר משתמשים באמצעות עוגיות צד ג' – מציגה גוגל את הטכנולוגיה המחליפה – FLoC או בשמה המלא Federated Learning of Cohorts, המאפשרת ליצור קלאסטרים (קבוצות) של משתמשים עם תחומי עניין דומים, תוך החבאת הזהות הפרטנית של המשתמשים ושימוש בעיבוד על המכשיר כדי לשמור על פרטיות היסטוריית הגלישה.

איך עובדת טכנולוגיית FLoC שתחליף את העוגיות?
דפדפן שתומך בטכנולוגיה אוסף מידע על הרגלי הגלישה של המשתמש ואז משתמש בו כדי לצרף אותו לקבוצה של גולשים עם הרגלי דומים. הדפדפן אז ישתף את המספר המזהה, ה-ID, של הקבוצה הזו עם אתרים ומפרסמים ויאפשר להם להציג פרסומות ממוקדות בלי שהם יוצרים פרופיל אישי ייחודי של המשתמש. לפי ההצעה של גוגל, כל קבוצה (או cohort) כזו תכלול לפחות כמה אלפי משתמשים.

השוני המשמעותי כאן הוא שפעולת העיבוד והצירוף לקבוצה הרלוונטית מתבצעת באופן מקומי במחשב המשתמש, ולא בענן.

הפרקטיקה תאפשר למעשה למפרסם לזהות את המשתמש מדי שבוע, גם אם קבוצת ה-FLoC שלו משתנה, וכך ליצור למעשה פרופיל קבוע של הרגלי הגלישה שלו.

בפועל – כנראה ש FLoC יתן כלים אפילו יותר טובים לטירגוט מאלו שנתנו העוגיות צד שלישי, ולו רק בגלל שהוא מבוסס על כלל הגלישה של המשתמש – כולל אתרים שלמפרסם או לרשת הפרסום אין גישה אליהם – והקבוצה שאליה הוא משויך יכולה לכלול פילוח עמוק יותר מכפי שהמפרסם יכול היה להגיע אליו בעצמו.

פילוח עמוק יותר בתוספת יכולת לזהות את המשתמש גם כשהוא עובר בין קבוצות מובילה בסופו של דבר ליכולת ליצור פרופיל אישי מדויק יותר.

כמובן שגם לטכנולוגיה החדשה יש נקודות תורפה אותן יוכלו לנצל מפרסמים, אבל לפחות בינתיים "על הנייר" מציגה גוגל את השינוי ככזה שנועד לפעול לטובת פרטיות הגולשים.

קליק לידיעת המקור בנושא.

התייחסות גוגל לנושא שינויי ios14 והנתונים שיראו אחרי שהשינויים יכנסו לתוקף

אריק טמפלהוף שיתף את ההודעה הבאה של גוגל – במסגרתה מודיעה גוגל כי מהרגע שהעדכונים של אפל יצאו לפועל- נראה ירידה בכניסות מתוויגות gclid לעמודי הנחיתה שלנו ממכשירי ios.
בנוסף בעקבות זאת אנו נרגיש גם ירידה בהמרות שמקורן במודעות גוגל.
כמו כן גוגל משיקה פרמטר חדש ב-url שיעזור לנו למדוד את הנתונים בצורה מיטבית.
התגים של גוגל gtag, tag manager, analytics וכדומה יכילו קודים של first party cookie ישירות מהדומיין מה שיחזיר את יכולת המדידה.
מה אנחנו צריכים לעשות? לא הרבה רק לוודא שיש לנו gtag או טאג מנג׳ר עדכני שמותקן באתר.
14

ומהצד השני של עדכוני ios14 – הסיבה שפייסבוק יצרה כל כך הרבה רעש בנושא

בכתבה שהתפרסמה ברשת החדשות cnbc – התראיין עובד לשעבר של החברה וסיפר כי הסיבה להתנגחות האגרסיבית של פייסבוק באפל היא כי פייסבוק מודאגת במיוחד מאיבוד היכולת לעקוב אחר "המרות שלאחר צפייה" / “view-through conversions” שהוא הנתון המעיד על כך שמודעה בפייסבוק דרבנה מאוחר יותר רכישה דרך אתר אחר, נתון בו משתמשת פייסבוק באופן נרחב במסגרת דיווח תוצאות הפרסום שלה.

לפרסם מבלי להחסם – הנושא שנשאר בכותרות

דימה קגן שיתף בקבוצה שיתף בקבוצה את הטיפים שלו לגבי מה יש לעשות כדי שהמודעות שלכם לא ייחסמו, ובהם:

  • להמנע מכתיבה בפנייה ישירה למשתמש.

זה אומר שאסור לכתוב דברים כמו:❌ "זו המתנה המושלמת ללידה שלך"❌ "סובל מכאבי בטן? נסה את זה"❌ "המינוס בבנק חונק אותך? יש פתרון"וקריטי במיוחד למי שעושה רימרקטינג:❌ "אנחנו רואים שביקרת בעמוד שלנו… אז רצינו להציע"

אז איך בכל זאת כותבים לקהל בלי לפנות אליו ישירות? אפשר למשל להשתמש בגוף רבים:✅ "נשים בהריון אוהבות מאוד את המתנה הזו"✅ "טיפ שעוזר מאוד לכל מי שסובל מכאבי בטן"

  • לא להבטיח הבטחות מוגזמות (כאילו שלא מתרחשות ב100% מהמקרים)
    עוד חסימה נפוצה של מודעות וחשבונות מגיעה בגלל שיטת כתיבה שמבטיחה משהו לגולש, בסגנון: "איך להגיע ל-[תוצאה שהלקוח חושק בה]" משפט ממש טוב שיווקית, אבל ממש שנוא ע"י האלגוריתם.

זה אומר שאסור לכתוב דברים כמו:❌ "איך תרוויחו משכורת של 10,000 ש"ח מ[תחום כלשהו]?"❌ "איך תרזי 5 קילו תוך שבועיים?"

איך בכל זאת מבטיחים משהו שנשמע שיווקי ולא פרווה מידי? אופציה אחת: מוסיפים את המילה "אפשר" למשפט.✅ "איך אפשר [להגיע לתוצאה]", זה עוזר לסייג את ההבטחהאופציה נוספת: לא להבטיח תוצאה מספרית בכלל ולדבר בצורה עקיפה:✅"איך אפשר להפטר מהעודפים שצברנו בחגים"אופציה הכי טובה: לדבר על תוצאות של לקוחות בגוף שלישי:✅"איך יוסי הצליח [להשיג תוצאה רצויה]"ככה זה עובר יותר טוב בצורה של קייס סטאדי ולא הבטחה

  • להזהר אקסטרה בתחומים רגישים: כסף, דיאטה, יחסים

כל שיווק שקשור בעשיית כסף, ירידה במשקל או זוגיות נחשב רגיש בפייסבוק בעיקר בגלל שאלו התחומים שהכי "נפיצים" מבחינת הבטחות לגולש, ולכן אם אתם מפרסמים תחום כזה עדיף להזהר כפליים.

למשל בתחומי הדיאטה, עדיף להמנע לגמרי מביטוי כמו "לרדת X קילו"בתחומי הכסף, עדיף להמנע לגמרי מלציין סכומים שאפשר להרוויחבתחומי זוגיות, עדיף להמנע לגמרי מלדבר על מיניות ודייטינג

הפתרון הוא לדבר על הדברים בניסוח עקיף ויותר רך בלי להגיד מילים בעייתיות.

  • פופ-אפים בדף נחיתה/אתר? עדיף שלא

קישור לפוסט של דימה הכולל טיפים אלה ואחרים – בתחילת הטקסט שלי 🙂

חדש בגוגל אדס: שיתוף מתמשך של קהלים זמין מעכשיו מתתי חשבונות המנוהלים תחת אותו חשבון – לחשבון המנהל

כאשר אפשרות זו מופעלת, רשימות רימרקטינג קיימות ועתידיות שנוצרו מחשבונות משנה משותפות אוטומטית עם חשבונות הניהול.

מה השתנה?

עד עכשיו, רק חשבונות ניהול יכלו לשתף רשימות קהלים עם חשבונות משנה. כעת, ניתן לשתף רשימות קהלים מחשבונות משנה גם לחשבונות ניהול.
https://searchengineland.com/google-ads-continuous-audience-sharing-is-now-available-from-sub-accounts-347534

חדש בגוגל אדס: ניסויים במודעות וידאו

מאפיין חדש של ניסויי וידאו שיאפשר למותגים לבדוק ולהשוות בין גישות שונות, בכדי לחדד את הגישה שלהם לשיווק וידאו.

ניסויים בווידאו יתווספו במרכז השליטה של גוגל תחת אפשרות "ניסויי וידאו" אשר בכרטיסייה 'טיוטות וניסויים'. כאן תוכל ליצור ניסויי וידאו חדשים כדי לבדוק אילו ממודעות הווידאו שלך יעילות יותר ביוטיוב."בעזרת ניסוי וידאו תוכלו לבדוק מודעות וידאו שונות עם אותו קהל, ואז להשתמש בתוצאות הניסוי כדי לקבוע איזו מודעה מהדהדת יותר את הקהל שלכם."תוצאות הניסוי יהיו זמינות במרכז השליטה של ​​Google Ads" – ראו צילום מסך.

גוגל סיפקה גם שלוש דוגמאות לניסויים פוטנציאליים לבדיקה:

  1. טקסט גדול: האם הפיכת אלמנטים טקסטיים (כולל סמלי לוגו) לגדולים יותר גורמת למודעות גבוהה יותר למותג?
  2. הדק את המסגור. האם זום-אין לנושאים חשובים, בין אם מדובר באנשים או במוצרים, גורמת להתייחסות גבוהה יותר?
  3. הקל על הקנייה. האם הצבת הקריאה לפעולה בתחילת הסרטון גורמת ליותר המרות מאשר להציב אותה בסוף?

המפתח להצלחת ניסוי טמון בהגבלת המשתנים שלך, על מנת לקבל הבנה ברורה של ההשפעה של כל שינוי. כך, בהגדרת ניסוי לא מומלץ לשנות שלושה או ארבעה דברים בבת אחת, אך על ידי ניסוי אחד בכל פעם, תוכלו לקבל מושג טוב יותר על ההשפעה, שאותה תוכלו לעשות לשלב בתכנון בהווה ובעתיד.
ניסויי וידאו יהיו זמינים לכולם בשבועות הקרובים.
להודעה של גוגל בנושא:
https://blog.google/products/ads-commerce/youtube-creative-experiments/

למסמך העזרה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10436762

מפרסמי בתי מלון? מעכשיו זמין לכולם: מודעות לקידום נכסים לבתי מלון בגוגל

לפי גוגל "מודעות לקידום נכסים מוצגות בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מיקומים גיאוגרפיים, ומאפשרות למפרסמים למקם מלונות ספציפיים במקום מסוים".

עד כה היו מודעות קידום פתוחות לרשימת מפרסמים סגורה, מעכשיו המאפיין פתוח לכל המפרסמים ברחבי העולם. מפרסמים יוכלו להגדיר הצעות מחיר ספציפיות למודעות לקידום נכסים באמצעות ממשק Google Ads, ממשק ה- API ומערכת ההעלאה בBULK.

מודעות לקידום נכסים מופיעות בחוויית חיפוש המלון, במחשבים שולחניים וניידים, כאשר משתמש נכנס לשאילתה קטגורית (למשל, "מלונות בניו יורק"). עד 2 מודעות לקידום נכסים עשויות להופיע בכל עמוד תוצאות.

מודעות לקידום נכסים מופיעות גם במפות Google, הן במחשבים שולחניים והן במכשירי Android, כאשר משתמש מחפש מלונות באזור גיאוגרפי נתון (למשל, "מלונות בניו יורק").

ככה נראות המודעותבשלב הראשון של החיפוש:

בהקלקה על תוצאה ממומנת יפתח טאב "ממומן" ובו יוצג מידע ספציפי לנכס שהוקלק.

מודעה לקידום נכס בתוצאות למחשב
כך נראית מודעה לקידום נכס במכשיר נייד

ישנם שני סוגים של קבוצות מודעות בקמפיינים של קידום נכס לבתי מלון: (א) קידום נכסים ו- (ב) קישור להזמנות.

מודעות לקידום נכסים

קידום נכסים הוא סוג חדש של קבוצת מודעות לקמפיינים במלונות המאפשר למפרסמים להגדיל את הנראות של הנכס שלהם על ידי קידומו למיקום בולט בתוצאות החיפוש של מלונות. מודעות לקידום נכסים נועדו להביא יותר קליקים יוצאים, תוך שמירה על שיעורי המרה וצפוי ערך הזמנה.

מודעות קישור להזמנות

קישור להזמנות הוא סוג קבוצת המודעות של קמפיינים במלונות המסייע למפרסמים לבצע הזמנות מקוונות ולייעל את התשלום באמצעות קישור ישירות לדף ההזמנה שלהם. מודעות קישור להזמנות מופיעות במודול ההזמנה של נכס נתון.
להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10541931

למסמך העזרה של גוגל בנושא – הכולל הוראות יישום והקמה: https://support.google.com/google-ads/answer/10266883

ההצטרפות לתכנית – בדף ההרשמה לשותפי מלון של גוגל.

חדש בפייסבוק: אפשרויות מונטיזציה ליוצרי וידאו עבור סרטונים באורך של דקה אחת ומעלה.

בסרטונים של דקה אחת, תופיע הפסקה קצרה לפרסומת אחרי 30 שניות, ובסרטונים של מעל ל-3 דקות, תופיע הפסקת פרסומת אחרי 45 שניות (בעבר הופיעה אחרי דקה שלמה). בהודעה הרשמית מפרטים פייסבוק כי הם מתמקדים במיוחד בסרטונים קצרים וסרטוני סטורי, תוך קריצה ל Reels שאולי יתווסף בקרוב כמדיה פרסומית.

התנאים להשתתפות במונטיזציה של פייסבוק:

  • 600,000 דקות נצפות בסה"כ מכל שילוב של העלאות וידאו ב -60 הימים האחרונים.
  • 5 העלאות וידאו פעילות או יותר או סרטוני Live בעבר.

שימו לב כי המדיה של Live גם נפתחה, הפעם לא לפי הזמנה אלא לכל העומדים בקריטריונים לעיל.

קליק להודעה הרשמית בנושא.

עד כאן להיום, חג עצמאות שמח חברים 🙂

Posted on 12 באפריל 2021 in כללי

Share the Story

Leave a reply

Back to Top