חדשות הפרסום באינטרנט – ספטמבר 2020

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://youtu.be/7YeOfytM7vw

שלום חברים וספטמבר שמח, כאן מיכל מורנו עם חדשות הפרסום באינטרנט לחודש זה.

הבחירות בארה"ב מתקרבות, והחגים בארץ לפנינו, ואנחנו כאן עם כמה חידושים שכדאי שתדעו על מנת להשיג יתרון תחרותי בקמפיינים שלכם 🙂

פייסבוק מחמירה את מדיניות הפרסום שלה ומתיישרת בהתאם לתקנות ה GDPR

את המידע הזה אנחנו מרגישים כולנו מדי יום בפועל, ותלונות רבות עולות בקבוצה בעניין. ההשפעה של החמרת מדיניות הפרסום של פייסבוק עלינו היא בכך שחשבונות פרסום נפסלים ללא סיבה, מודעות לא מאושרות, ולוקח יותר זמן לקבל אישורים לקמפיינים.

בתוך כך – פייסבוק גם מחמירים את הקריטריונים להעלאת קהלים, ובכך מבטלים את אפשרות הסקרייפינג של תוכנות צד ג' בה עשו שימוש חלק מהמחברים בקבוצה.

כל הכללים החדשים של פייסבוק המפורטים כאן – נכנסו לתוקף לפני שבוע, ב31 לאוגוסט.

תודה לפבל אלייניקוב על העדכון הזה.

גוגל תתחיל לחייב חיובי מס ובירוקרטיה עבור מפרסמים במדינות אנגליה, אוסטריה ותורכיה

לפי הודעה שהוציאה גוגל בנושא – החל מה1 לנובמבר, מפרסמים באנגליה ובאוסטריה יחוייבו ב2% נוספים על חיובי הפרסום, וזאת בשל מס מקומי במדינות אלה. מפרסמים בתורכיה יחוייבו ב 5% נוספים בשל הוצאות תקינה / בירוקרטיה.

שימו לב כי חיובים אלה יעלו את ההוצאה החודשית שלכם מכיוון שהם מחושבים מחוץ לתקציב הפרסום ובנוסף לו.

גוגל מצמצמת את כמות מונחי החיפוש המוצגים בדוח מונחי חיפוש

אריק טמפלהוף מעדכן על שינוי בדוח מונחי החיפוש בגוגל, במסגרתו יוצגו בדוח רק מונחים שחופשו על ידי מספר גדול של מחפשים.

לא ברור עדיין מה הקריטריון ל"מעט חיפושים" אבל ברור כי כולנו נראה מעכשיו פחות מידע על החיפושים שביצעו המשתמשים כדי לראות את המודעות שלנו.

לידיעה בנושא: https://searchengineland.com/google-ads-to-limit-search-terms-reporting-citing-privacy-340137

בינתיים בארה"ב – גוגל מציעה פרופיל מיי ביזנס 'משודרג' עם תג אמון (guarenteed) של גוגל תמורת $50 לחודש

גוגל מתחילה להציע תג אמון של גוגל תמורת תשלום חודשי, וזאת לצד מודעות לשירותים מקומיים.

עסקים העומדים בקריטריונים של גוגל מוזמנים להגיש בקשת הצטרפות.

עוד על התג, ואפשרות הצטרפות – במסמכי העזרה של גוגל בנושא.

ככה נראה עסק עם תג בתוצאות חיפוש מקומיות בגוגל:

חדש בגוגל: טפסי לידים ביוטיוב ובדיסקברי פיד

תוספים אלה מאפשרים למפרסמים להוסיף טפסי לידים למודעות המופיעות בתוצאות חיפוש – ועכשיו גם YouTube ו- Discover.

הטפסים מופיעים לאחר שמשתמשים מביעים עניין במודעות ומקליקים עליהן, ואז המודעה תתרחב לטופס ליד שמשתמשים יכולים למלא ולהגיש מבלי לצאת מהמסך בו הם נמצאים.

אם משתמש מחובר לחשבון גוגל שלו, הטופס יתמלא אוטומטית ויוגש בכמה קליקים.

המקצוענים בקבוצה, בהם אני, מדווחים כי עד כה הטפסים של גוגל לא מניבים לידים באיכות גבוהה, אולם אוסיף ואומר כי עבור מפרסמים שמבצעים טיוב לידים ויודעים לברור את המוץ מהתבן, המאפיין הזה יכול להיות מועיל.

ככה זה נראה ביוטיוב – 3 שלבים:

להודעה של גוגל בנושא: https://blog.google/products/ads-commerce/generate-leads/

הטירגוטים של לינקדאין זמינים מעכשיו לשימוש במודעות רשת החיפוש של בינג

המאפיין החדש לו ציפו מפרסמים רבים, זמין כעת למפרסמים המטרגטים קהלים בארה"ב, אנגליה, קנדה, אוסטרליה, צרפת וגרמניה.

מדובר בחדשה מרגשת במיוחד למנהלי תקציבי פרסום B2B – שכן הדבר יאפשר לתפוס קהלים חמים ברגע ההחלטה, ירחיב את אפשרויות ההגעה לאותם קהלים, ואולי אף יאפשר תשלום נמוך יותר לקליק בבינג, בהשוואה למחירי הקליקים של לינקדאין.

שימו לב כי אפשרויות הטרגוט של לינקדאין נוספו בשלב זה רק במודל של "bid only" ולא "target and bid", מה שאומר שאי אפשר לפרסם רק לקהלים אלה, אלא רק לתת להם התאמות ביד.

אפשרויות הטירגוט הקיימות עדיין לא מלאות, ויהיו מלאות בחודשים הקרובים. כרגע אפשרויות הטירגוט כוללות: Job Function, Industry, and Company. (Advertisers are limited to a company list of 1,000)

לידיעה בנושא: https://www.searchenginejournal.com/breaking-microsoft-ads-integrates-linkedin-ads-targeting/379987/

כמה עדכונים למודעות אפליקציות בגוגל שמטרתם לפשט את תהליך יצירת הקמפיינים ולייצר יותר המרות

  1. "מקסימום התקנות": כעת ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיינים של אפליקציות בגוגל למטרת כמה שיותר התקנות אפליקציה במסגרת זמן קצרה ככל האפשר.
    כדי להפעיל את המאפיין צריך פשוט לבטל את מחיר היעד להמרה בקמפיין התקנות אפליקציה – והקמפיין יעבור למצב מכסימום התקנות (המרות). (ראו צילום מסך מצורף) מצב מכסימום התקנות יכול גם לסייע בשלביו הראשונים של קמפיין – כדי להבין מהו מחיר יעד ריאלי להתקנה ומאיפה אפשר להשתפר. להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10004851
  2. דרישות תמונה פשוטות יותר לקמפיינים של אפליקציות קמפיינים לאפליקציות מקבלים כיום למעלה מ -30 גדלים וממדים שונים לנכסי תמונות. זה יכול להיות עניין מסובך, ולכן גוגל מבצעים מעבר ממפרט תמונה מבוסס-גודל למפרט תמונה מבוסס-פרופורציה / יחס מידה ובו 3 יחסי מידה:
    1:1 – ריבוע 1.91:1 – תמונה רוחבית 4:5 – פורטרט
    גוגל גם מגדילה את מגדילה את גודל קובץ התמונה מ- 150 KB ל- 5MB כך שניתן יהיה להעלות נכסים באיכות גבוהה יותר.
    פורמט הקובץ המאושר לתמונות כולל כעת רק .jpg ו- .png. גוגל משביתת GIFs כאופציה. כל מסעות הפרסום לאפליקציות יועברו לסדרת הדרישות הזו החל מתחילת השנה הבאה.
    תמונות קיימות שאינן עומדות במפרט יחס הגובה-רוחב החדש יפסיקו להופיע במודעות ויוסרו. לקראת תחילת השנה גוגל מתכננת להציג כלי לחיתוך תמונות באחד משלושת יחסי ההיבט הנתמכים. כלי החיתוך יהיה זמין גם כאשר יועלו תמונות למסעות פרסום חדשים שנוצרו. כלי זה אמור להיות זמין בחודשים הקרובים. לפניכם דוגמה לאיך שזה ייראה.

למאמר המקור: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-rolling-out-multiple-updates-to-app-campaigns/376720/

ואחרון חביב – שינוי בהגדרות קהלי קאסטום אינטנט בגוגל

הממשק החדש להגדרת קאסטום מאפשר להקים קהל בכל מיני וריאציות:

✅ מילות מפתח על פי תחומי עניין (כל מי שחיפש את המונח או שיש לו כוונת רכישה)

✅ מילות מפתח על פי היסטוריית החיפושים בגוגל

✅ הוספת דומיינים (דומים לגולשים באתרים)

✅ משתמשים באפלקציות

✅אנשים שמבקרים לעיתים קרובות במקומות מסוימים לדוגמא ( אנשים שמבקרים לרוב אצל מכון יופי) חשוב להבין שזה לא טירגוט בזמן אמת שהיוזר נמצא במכון היופי אלא שהמשתמש מגיע לעיתים קרובות למקום זה.

ככה נראה ממשק הקמת הקהל – בשלבים:

תודה לאריק טמפלהוף גם על העדכון הזה.

עד כאן להיום חברים, מאחלת לכולם שנה טובה ושמחה!

Posted on 7 בספטמבר 2020 in פייסבוק ורשתות חברתיות, פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בלינקדאין, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

Back to Top