חדשות הפרסום באינטרנט – אוגוסט 2025

פייסבוק מציגה את הפיצ'ר Value Rules

בעזרת הפיצ׳ר ניתן לתת ביד גבוה יותר לכל מיני סגמנטים: גיאוגרפיים, דמוגרפיים, מע׳ הפעלה שונות, פלייסמנטים שונים ובכך לדייק את קהל היעד.

לדוגמא חשוב לי להגיע יותר למשתמשים בתל אביב – אני יכול לתת ביד גבוה יותר ב- 30% למשתמשים בתל אביב.
כמובן שאפשר גם לשלב בין כללים: משתמשים בתל אביב בפלייסמנט סטורי.

הפיצ׳ר נפתח לאט לאט לכולם

אריק טמפלהוף ששיתף את העדכון אומר שהוא עדיין לא יודע מה יהיה האפקט של השימוש בזה, אך מדובר בפיצר לקהל קר שמדייק יותר את הטירגוט על פי ערכים מסויימים בעולם קהלי האדוונטג'.

כיום ללא דאטא אין לנו הרבה שליטה בטירגוט, בתקווה יתן לנו שליטה טובה יותר (ולהם יותר כסף).

איך מגיעים אליו?
ברמת קבוצת המודעות יופיע חלון שנקרא: value rules – ומשם ממשיכים כך:

חדש בגוגל אדס – אפשרות יצירת והעשרת תמונות של מוצרים באמצעות AI בתוך הממשק

אלונה מילר ימין שסיפרה לנו על המאפיין הוסיפה ואמרה: מעלים תמונה של המוצר, וגוגל מציע להלביש אותו על מוקאפ של בן אדם, כאילו יצרתם הפקת צילום בעצמכם.

זהו כלי חינמי שמגיע כחלק ממודעות גוגל – בלי פוטושופ, בלי גרפיקאים, בלי כאב ראש.

כך נראה הממשק –

תמונת המקור בה אני השתמשתי במקרה הזה נראית כך:

והתמונה שגוגל יצר ממנה נראית כך:

לא 1:1 המוצר המקורי אבל בעזרת דיוקי פרומפט אפשר להגיע לתוצאה נכונה ויפה יותר.

מחר – 14/8/25 יכנס לתוקף חוק הגנת הפרטיות החדש

זה הזמן לבדוק האם יש מדיניות פרטיות ותנאי שימוש באתר שלכם או של הלקוחות שלכם ואם יש אז שהם כתובים כמו שצריך.

אל תתנו למדינה או לעורכי דין משועממים לתבוע אתכם >

https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rjcom1108lx

תודה לאילן הבר על העדכון הזה.

חדש בטיקטוק: אינטגרציה לתהליך צ'קאאוט Buy with Prime

השותפות עם אמזון מאפשרת חוויית קנייה חלקה בתוך אפליקציית טיקטוק מבלי להפנות משתמשים לאתרים חיצוניים.

ככה נראה הממשק לקישור אמאזון וטיקטוק:

https://ppc.land/tiktok-ads-now-support-buy-with-prime-checkout-integration

אמאזון הפסיקה החודש את הפרסום שלה במודעות גוגל שופינג

בעוד שאמזון "מצננת" את הפרסום שלה בגוגל שופינג כבר כשנה, המעבר מנסיגה איטית ל"עצירה מוחלטת" הוא נקודת מפנה משמעותית.

יציאתה של אמזון מגוגל שופינג מסירה את אחת המתחרות הגדולות והאגרסיביות ביותר במכירות פומביות של פרסום. זה עלול להוביל לעלויות נמוכות יותר לקליק, נתח חשיפות גבוה יותר ושיעורי קליקים משופרים עבור קמעונאים ומותגים אחרים.

זה גם פותח חלון למתחרים ללכוד תנועה ומכירות שאמזון הייתה שולטת בהן בדרך כלל, ויוצר יתרון לטווח קצר והזדמנות אסטרטגית לבחון קמפיינים חדשים בזמן שדינמיקת המכירות הפומביות משתנה.

בשילוב עם השינוי מהסעיף הקודם אפשר להניח כי אמאזון מאמינה יותר בטיקטוק.

לידיעת המקור.

כך נראות המודעות החדשות של גוגל AI Max – וכך הן שונות ממודעות רגילות

מודעות ה-AI Max של גוגל כוללות כותרות ארוכות יותר ומשתמשות בתוכן מפוסטים בבלוג (לא רק בדפי נחיתה). והן מובילות להחזר על הוצאות פרסום גבוה יותר.

ניקי קולמן שחשפה את ניראות המודעות בלינקדאין, כתבה:

"כותרות ארוכות עד גיחוך שנלקחו ממאמרי בלוג",

"ו… מאמרי בלוג ממירים ב-ROAS גבוה משמעותית מאשר דף הנחיתה הרגיל שלהם – דבר שלא הייתי מנחשת!"

האבחנה של קולמן לפיה דפי בלוגים מציגים ביצועים טובים יותר מדפי נחיתה סטנדרטיים יכולה לרמוז על האופן שבו הבינה המלאכותית של גוגל מבינה כוונה – ומתגמלת מפרסמים על עומק התוכן או ערך המידע.

מה הלאה? צפו שיותר מפרסמים:

  • יבצעו ביקורת על ספריות התוכן שלהם (במיוחד ארכיוני בלוגים).
  • יבדקו את AI Max עם או בלי הרחבת קישור
  • יעקבו מקרוב אחרי תצוגות מקדימות של מודעות AI MAX כדי לראות מה מוצג.

קליק למאמר המקורי.

חדש בגוגל: הגדרות ברמת קבוצת המודעות "𝐀𝐝 𝐆𝐫𝐨𝐮𝐩 𝐬𝐞𝐭𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐟𝐨𝐫 𝐀𝐈 𝐌𝐚𝐱"

הגדרות AI Max ברמת קבוצת המודעות מופיעות בחשבונות מסוימים.

ככה זה נראה ברמת קבוצת המודעות – שימו לב כי יש להפעיל את המאפיין ברמת הקמפיין כדי לשלוט ברמת קבוצת המודעות:

בהתחלה, זה נראה כמו עוד גרסת בטא. במציאות, זה מראה את המעבר המתמשך של גוגל ממיקוד ידני לפי מילות מפתח לחיזוי כוונת מכירה מונחה בינה מלאכותית.

העתיד ללא מילות מפתח.

הפונקציונליות המרכזית של התאמת מונחי חיפוש ברמת קבוצת המודעות:

  1. התאמת מונחי חיפוש מרחיבה את מילות המפתח שלך להתאמה רחבה באופן אוטומטי.
  2. הבינה המלאכותית של גוגל משתמשת בתוכן של דפי נחיתה ונכסים כדי למצוא למונחי חיפוש רלוונטיים נוספים.
  3. כיבוי מאפיין זה יחזיר את קבוצת המודעות לשימוש קפדני בסוג התאמה של מילות מפתח, וישבית את ההרחבה האלגוריתמית.

גוגל נותנת למפרסמים 4 רמות שליטה בסוג החדש:

  • התאמת מונחי חיפוש
  • הכללות מותג
  • מיקום עניין
  • הכללת כתובת URL ברמת קבוצת המודעות.

המפרסמים שמשתמשים ב AI MAX צוברים טווח הגעה גדול יותר למודעות אך מסתכנים במונחים לא רלוונטיים המוצגים בשאילתות שקשורות רק בצורה כלשהי לכוונה.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7356291111335686145

גוגל אדס מוסיפה מיקוד של 'מיקומי עניין' / Locations of Interest ל-AI Max for search

מפרסמים יכולים כעת לחרוג מעבר למיקום הפיזי של המשתמש ולהגיע לאנשים על סמך המקום בו הם מתכוונים להיות.

זה פותח אפשרויות פילוח אסטרטגיות יותר, המבוססות על כוונות, עבור נסיעות, שירותים מקומיים, אירועים ועוד.

https://searchengineland.com/google-ads-locations-of-interest-targeting-to-ai-max-for-search-459885

גוגל אדס משיקה: קטגוריות מונחי חיפוש למודעות חיפוש רספונסיביות – RSA

המאפיין החדש (שהיה זמין עד כה לקמפייני PMAX) עוזר לזהות את קטגוריות חיפוש בעלות הביצועים הגבוהים ביותר ולמטב את אסטרטגיות הקריאייטיב ומילות המפתח שלהן.

ככה זה נראה:

בעזרת שכבת תובנה נוספת זו, מפרסמים מתבקשים להחליף נכסי קריאייטיב בעלי ביצועים נמוכים, להרחיב את הכיסוי לתחומי מילות מפתח שלא נוצלו ולשפר את תוכן המודעות שלהם כדי שיתאים טוב יותר להתנהגות החיפוש של המשתמשים.

בשורה התחתונה: הכלי החדש של גוגל לקטגוריות מונחי חיפוש יכול לעצב מחדש את האופן שבו מפרסמים מבצעים אופטימיזציה של מודעות חיפוש (RSA), להציע בהירות מבוססת נתונים לגבי כוונת המשתמש, תוך חשיפת תובנות מעשיות של קריאייטיב ומילות מפתח שהיו מוסתרות בעבר.

https://support.google.com/google-ads/answer/13353283?hl=iw&sjid=5871189665906002331-EU

ועוד למודעות RSA – גוגל אדס מוסיפה מידע על המרות וקליקים לדיווח הביצועים של מודעות חיפוש רספונסיביות

הדיווח החדש מפרט ברמת הנכס הספציפי (כותתר או תיאור) מה הביצועים ועוזר לטייב את המודעות

ככה זה נראה:

https://www.seroundtable.com/google-ads-rsas-click-conversion-data-39827.html

חדש במטא (פייסבוק): איחוד קטגוריות של נושאי עניין

אם כבר הכנסתם אינטרסט צריך להיות קשובים כי זה עשוי לאחד קטגוריות בקרוב
בדוגמא של פייסבוק – יאוחדו הקטגוריות של “יונדאי טוסון” ו”קיה ספורטאז’” לקטגוריית רכבי שטח.
בקיצור תהיו קשובים
שימו לב כי מי שעובד אטוונטג' לא ירגיש כמעט בהבדל.

תודה לגבי מנשה על העדכון הזה

חדש בגוגל אדס: אפשרות בדיקת A/B לנכסי תמונות ו-וידאו בקמפיין דימנד ג'ן

להפעלת אפשרות הבדיקה באמצעות המאפיין החדש הנמצא כעת בגרסאת בטא:

  1. צרו בדיקת A/B חדשה באזור הניסויים
  2. גוגל משכפלת את הקמפיין שלך, ומאפשרת לך להוסיף או להסיר תמונות וסרטונים כדי להשוות ביצועים. (זה מספק תובנות יצירתיות ברורות כדי לזהות אילו תמונות או סרטונים מניעים מעורבות והמרות טובות יותר.)
  3. לאחר שבחרתם את זרועות הבדיקה שלכם, תראו גם אם הקמפיין כולל שיפורי וידאו וכו'.
  4. הגדר את חלוקת התנועה (בדרך כלל 50/50) ואת התקציב הכולל.
  5. הגדר תאריכי ניסוי.

שימו לב:

כאשר הניסוי שלכם פועל, כל שינוי שתבצעו בקמפיין בזרוע הבקרה יסונכרן עם הקמפיין בזרוע הניסוי, אך לא להיפך. עדיף לא לערוך את קמפיין הניסוי לאחר שמירת הניסוי בסוף.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7358549044459167744

מה 21 ליולי זה כבר קורה: גוגל הפסיקה את מעקב ההמרות באיחוד האירופי לאתרים שלא הטמיעו "מצב הסכמה" כראוי

גוגל אוכפת כעת את מדיניות הסכמת המשתמשים באיחוד האירופי בצורה אגרסיבית יותר, ומפרסמים רואים את ההשפעה.

מפרסמים ללא מצב הסכמה גרסה 2 מתמודדים כעת עם:

  • אין מעקב המרות.
  • אין בניית קהל רימרקטינג.
  • ביצועי מודעות מופחתים.

גוגל אדס מוסיפה 'חיפושי מותג' כמדד המרות חדש

מפרסמים יכולים כעת לכמת כמה משתמשים חיפשו את המותג שלהם בגוגל או ביוטיוב לאחר שראו מודעה – איתות חזק לעליית מותג שהיה קשה בעבר ללכוד.

איך זה עובד?

חיפושים ממותגים עוקבים אחר משתמשים אשר, תוך 30 יום מצפייה במודעה שלכם (חלון צפייה), חיפשו את המותג שלכם בגוגל או ביוטיוב.

סוגי קמפיינים נתמכים:

  • YouTube
  • Performance Max (YouTube, Discover, Gmail)
  • Demand Gen (YouTube, Discover Feed, Gmail)

שימו לב כי על מנת שיפעל יש לבצע מיפוי מותג באופן מלא ונכון.

דף העזרה של גוגל https://support.google.com/google-ads/answer/16212033

חדש בלינקדאין וזמין כעת לכל מנהלי הקמפיינים: מודעות לינקדאין למאמרים וניוזלטרים

פורמט זה תומך במודעות למותג, מעורבות ו(עבור מאמרים) ביצירת לידים.

שימו לב: על ידי פרסום הניוזלטר שלכם, אתם גם מגדילים את מספר העוקבים שלכם בדף – כל מי שנרשם לניוזלטר שלכם עוקב גם אחר דף הלינקדאין שלכם.

אל תשכחו להחריג את עוקבי הדף הנוכחיים שלכם מהקמפיין.

כדי להתחיל, גשו למנהל הקמפיין ובחרו בפורמט המודעות למאמרים וניוזלטרים:

TEADS (אאוטבריין לשעבר) מציגים יכולת לטרגט את אותו קהל – בטלוויזיות חכמות

תודה לאילן הבר גם על העדכון הזה.

קליק להודעה של טידס בנושא

פוסטים אחרונים

ארכיונים