חדשות הפרסום באינטרנט – דצמבר 2025

חדשות הפרסום באינטרנט דצמבר 2025

שלום לכל מקצועני הפרסום!

אם שנת 2025 התאפיינה במעבר לאוטומציה מלאה ו"קופסאות שחורות", הרי שסיכום השנה מביא איתו בשורה הפוכה: הפלטפורמות מתחילות להחזיר לנו את השליטה, את השקיפות ואת היכולת לנהל שיח אמיתי עם הקהל.

במהדורה האחרונה לשנה זו, נצלול למהפכת השקיפות ב-PMax שסוף סוף חושפת לאן הכסף שלכם הולך, נראה איך יוטיוב הופכת את המודעות לקהילה חיה עם תגובות ב-Shorts, ונתריע מפני המהלך הדרמטי של מטה שעלול לשנות את הדרך בה כולנו משתפים לינקים.

הכנו לכם מהדורה עמוסה בשינויים טכניים שחובה להכיר כדי לבנות אסטרטגיית פרסום מנצחת ל-2026.

הנה כל מה שקרה בחודש האחרון וחשוב שתכירו – הפעם כל מדיה מקבלת פרק משלה:

🟢 גוגל אדס: שקיפות ב-PMax ושליטה גיאוגרפית ב-Demand Gen

גוגל לא מפסיקה לחדש, עם דגש על אוטומציה ומדידה:

  • שיפורי PMax ומרצ'נט סנטר:
    בטא חדשה מאפשרת משיכה אוטומטית של נכסי וידאו מהמרצ'נט סנטר ישירות לקמפייני ה-PMax.
    במסגרת הבטא, גוגל אדס תציג אוטומטית סרטונים המשויכים למוצר מהמרצ'נט סנטר במהלך הגדרת קמפיין PMax.
    עבור מותגים עם מספר רב של מק"טים, זה מזרז באופן דרמטי את תהליך העבודה ומבטיח כיסוי וידאו בקנה מידה רחב – משהו שהיה קשה ועתיר משאבים להשיג בעבר.
    זהו עדכון עדין, אך ניצחון משמעותי עבור מותגים המנהלים מסחר אלקטרוני בקנה מידה גדול.
  • שליטה ב-Demand Gen:
    בקרות מיקוד גיאוגרפי חדשות מאפשרות כעת טרגוט (או החרגה) לפי רדיוס ומיקום ברמת קבוצת המודעות ולא רק ברמת הקמפיין.
    כעת ניתן לבצע בקמפייני דימנד גן: מיקוד גאוג' ברמת קבוצת המודעות, מיקוד לפי רדיוס והחרגת מיקומים.
  • סוף ל"קופסה השחורה" ב-PMax:
    גוגל החלה להפיץ דוח חדש של "ביצועי ערוץ" (Channel Performance Reporting). לראשונה, תוכלו לראות נתונים על ביצועי שותפי החיפוש (Search Partners) ישירות בטבלה, לצד המחשה ויזואלית של תרומת ערוצים כמו YouTube ורשת המדיה ליעדי ההמרות שלכם.
    תודה ל  Aleksas Podpruginas חבר הקבוצה, ששיתף את העדכונים אצלו בפרופיל הלינקדאין.
  • Nano Banana Pro בממשק גוגל אדס: כלי ה-AI ליצירת ועריכת תמונות הוטמע ישירות ב-Asset Studio (זמין כרגע בממשק האנגלי בלבד). תודה לאריק טמפלהוף על הידיעה הזאת.
  • חדש בגוגל אדס – Data Manager API: כלי חדש להעברת המרות לא מקוונות (Offline) בצורה פשוטה ואמינה יותר. שימו לב – הכלי החדש מיועד לשימוש מתכנתים ונמצא באזור המידע למפתחים של גוגל אדס.
  • טמפלטים חדשים של קהלי GA4 תומכים בשלבי מחזור חיים: GA4 מציגה תבניות חדשות לטרגוט לקוחות בעלי ערך גבוה (LTV) ולקוחות לא פעילים.

    במסגרת המהלך גוגל מציגה גם שדה חדש בשם LTV precentile או אחוזון LTV – המציג את הדירוג האחוזוני של ערך החיים (LTV) של משתמש בהשוואה לכל שאר המשתמשים במסגרת זמן מסוימת.

    את שני הקהלים – לא פעילים, ובעלי ערך גבוה ניתן לייצא לגוגל אדס לטירגוט או החרגה מקמפיינים.
  • קאמבק ל-Website Optimizer: גוגל מחזירה לחיים (בגרסה חדשה) את הכלי המיתולוגי לניסויי דפי נחיתה ו-UX ישירות מתוך הממשק. פתרון מעולה למי שחיפש תחליף ל-Google Optimize שנסגר.

    שימו לב: הכלי נצפה על ידי משתמשים ונחשף כנראה בטעות. גוגל עדיין לא סיפקה מידע רשמי בנושא ולא ידוע מתי הכלי יושק רשמית.
  • גוגל אדס מודיעה: פיצ'רים של "הקשר אישי" ב-AI Mode של גוגל: "עדיין בדרך"
    כשיהיו זמינים – תוכלו לשאול את גוגל בתיבת החיפוש הרגילה למשל מתי הצ'ק אין לטיסה שהשמנתם, ולפי המידע שיש בג'ימייל שלכם, ה AI MODE ישלוף את התשובה הרלוונטית והאישית שלכם.
    כשיושק רשמית – ההשפעה המידיית שלו תהיה קיצור השאילתות של כולנו – שכן ההקשר כרבר יהיה שם, וכמובן יתרון דרמטי על פני כל מנועי ה GEN AI, אפילו ג'מיני.
  • וטיפ ששיתף טל בן ישי לגבי האפשרות ליישם בידינג של מחיר יעד להמרה – בשילוב עם מחיר מכסימום לקליק. מוזמנים להציץ בקישור שבבלוג כדי ללמוד איך לעשות זאת.
  • גוגל השיקה מרכז למידה חדש בתחומי הבינה המלאכותית – תודה לגבי מנשה על העדכון הזה

🔴 יוטיוב אדס: השורטס הופך לאינטראקטיבי (וחשוף יותר)

יוטיוב משחררת סדרת עדכונים למודעות Shorts שהופכים אותן להרבה יותר דומות לחוויה האורגנית המוכרת:

  • פריצה אל מחוץ לאפליקציה: מודעות Shorts מתרחבות כעת גם לדפדפני רשת סלולריים (Mobile Web), מה שמגדיל משמעותית את טווח ההגעה לצופים שאינם משתמשים באפליקציה המקורית.
  • סוף סוף – תגובות במודעות: מודעות Shorts זכאיות יכללו כעת מדורי תגובות. זהו משטח מעורבות קריטי שמאפשר למותגים לנהל שיח ישיר עם הצופים בדיוק כמו בתוכן אורגני.
  • חשוב לדעת: כדי להפעיל זאת, ערוץ היוטיוב חייב להיות מקושר לחשבון הגוגל אדס (או DV360) שלכם.
  • קישורי יוצרים לאתרי מותגים: יוצרים שעובדים איתכם על תוכן ממותג (Branded Content) יכולים כעת להוסיף קישור ישיר לאתר שלכם מתוך ה-Shorts. מחקרים מראים כי מודעות יוצרים ב-Shorts מעלות את כוונת הרכישה ב-8.8% בממוצע.

🟠 מטה (פייסבוק): המלחמה בלינקים והשקת סוכני AI

  • Pay-to-Link: ניסוי חדש של מטה מגביל דפי פייסבוק לשני פוסטים עם לינקים בלבד, אלא אם משלמים על Meta Verified.
    בעידן שבו AI כבר שוחק את הכלכלה של התוכן והטראפיק האורגני, זה עוד מסמר בארון של האינטרנט הפתוח והפיכתו למערכת סגורה, מבוססת מנוי, אלגוריתם ותשלום.
    תודה לאסף מגידש על המידע הזה.
  • סוכני בינה מלאכותית: META השיקה סוכני AI חדשים למותגים.
    במקום סתם לזרוק תשובות אוטומטיות, הסוכן מנהל שיחה. הוא יודע להמליץ על מוצרים ("אם אהבת את החולצה הזו, הנה מכנס שיתאים לה בול"), לבדוק מלאי בזמן אמת, ולענות על שאלות מציקות כמו "מתי השליח מגיע?" – והכל בשפה טבעית ואנושית לגמרי.
    שימו לב – המאפיין עדיין לא זמין בעברית אבל מנסיוננו יהיה זמין מאוד בקרוב.
    תודה לעידן לוי על העדכון הזה.
  • אזהרת Bit.ly: שימו לב – מומלץ להפסיק להשתמש בלינקים מקוצרים של Bit.ly במודעות פייסבוק עקב שימוש בעמודי גישור שפוגעים בזיהוי המרות ולא משרשרים פרמטרים.
    תודה לגבי מנשה גם על העדכון הזה.

🔵לינקדאין אדס: פרסום שנצמד לראש הפיד

לינקדאין משנה את חוקי המשחק עבור מותגים שרוצים נראות מקסימלית:

  • מודעות Reserved לחשבונות מנוהלים:
    מודעות ה-Reserved (שריון מיקום ראשון בפיד) פתוחות כעת לכל החשבונות המנוהלים.
    זהו כלי עוצמתי לחימום קהלים (Brand Awareness) שמבטיח למפרסם תשומת לב גבוהה, חשיפות צפויות, ונתח גבוה יותר של חשיפות בראש הפיד בהשוואה למתחרים.
    לפי לינקדאין – מפרסמים שהשתמשו בפיצ'ר החדש ליצירת קהלי ריטרגטינג, קיבלו עלייה של עד 101% במעורבות בהמשך המשפך.

    שימו לב: מודל התמחור והתעדוף בין שני מפרסמים על אותו קהל עדיין לא נחשף במלואו, אז כדאי לעקוב מקרוב.

לכתבה בנושא

להודעה של לינקדאין בנושא

ולסיום – נציגי גוגל הודיעו ללקוחות שישיקו מודעות בג'מיני בשנת 2026, ורגע אחרי שעשו זאת – מיהרה הנהלת החברה להכחיש את הדיווחים, ולעדכן כי "כרגע אין תכניות לשילוש מודעות בג'מיני".

למה כל זה קרה?
חברים בקבוצה אומרים שהם רוצים לצבור כח עם ג'מיני בשלב זה ורק אחרי שהמתחרים יחלשו או יעלמו – להוסיף פרסומות.
אני חושבת שההכחשה קשורה לתכניות של גוגל להכניס הקשר אישי ל AI MODE של תוצאות החיפוש, בו אנחנו כבר רואים פרסומות. זה כבר קורה.
ג'מיני לדעתי ישאר ללא פרסומות, אבל גם ככה הכח יעבור ל AI MODE בגלל ההקשר האישי.

נתראה במהדורה הבאה, ועד אז – שיהיה סוף שנה מוצלח ומלא בהמרות!

פוסטים אחרונים

ארכיונים