שמועה אומרת.. ש AI MAX גורם לעלייה משמעותית במחיר להמרה (למרות שגוגל אומרים שהוא משפר ב 14%)
גם אצלנו בקבוצה הנושא עלה מספר פעמים החודש.
מהדיון שניהלנו על העניין בקבוצה עולה כי רוב המפרסמים לא מצליחים לראות את המאפיין הזה עוזר לתוצאות, בשעה שיש גם מפרסמים שכן רואים הצלחה בפורמט החדש.
גבי מנשה מספר שניסה על כמה קורסים לאותו מוסד, אחד עובד אש ואחד החזיר חזרה לחיפוש רגיל,
ואביאל גמליאל אומר שממליץ כרגע רק באיקומרס, ומוסיף: "צריך להסתכל על זה כמו האלגוריתם של pmax פשוט קונה מדיה רק בחיפוש."
בקיצור – התוצאות מעורבות – כדאי לנסות בקמפיין בתקציב מוגבל.
חדש בגוגל אדס: 📢 מודעות מתחילות להופיע בתוך 'מצב AI'

נעמי סלע קרן אומרת בקבוצה שבשביל להגיש שם מודעות צריך להשתמש בברואד מאצ', פימקס, שופינג או לפתוח את הקמפיין לAI MAX.
- גוגל אישרה ניסויי מודעות ב'מצב AI' (AI Mode) במחשבים שולחניים כבר במאי, אך התצפיות על מודעות אלו גברו לאחרונה.
- הופעת מודעות בתוך 'מצב AI' מסמנת שינוי משמעותי באופן שבו גוגל משלבת תוכן ממומן עם תשובות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
- שינוי זה עשוי לעצב מחדש את נושא הנראות, שיעורי הקליקים (CTR), ואת חווית החיפוש הכוללת.
תקציר: מטא אנדרומדה – מה מנהלי קמפיינים חייבים לדעת
מערכת "אנדרומדה" (Andromeda) היא מנוע ה-AI החדש של מטא שנועד לשפר באופן דרמטי את ההתאמה האישית של המודעות. היא מעבירה את עיקר המאמץ מטרגוט קהל לגיוון קריאייטיבי במודעה עצמה.
המשמעויות הפרקטיות והשינוי הנדרש באסטרטגיה:
- פשטו את מבנה הקמפיין:
- הפסיקו ליצור קבוצות מודעות (Ad Sets) רבות לצורכי טרגוט קהל.
- שמרו על קבוצות מודעות רחבות (Broad) והשתמשו באוטומציה של Advantage+.
- הטרגוט המדויק מתרחש כעת ברמת המודעה, באמצעות ה-AI של אנדרומדה.
- השקיעו בגיוון קריאייטיבי משמעותי:
- הסירו את המגבלה המנטלית של 6 מודעות ב-Ad Set – המערכת יכולה לנהל ביעילות עשרות מודעות.
- הפנו את האנרגיה שלכם ליצירת מודעות מגוונות ושונות באופן מהותי.
- צרו מודעות עם זוויות שיווק שונות (לדוגמה: מודעה שמתמקדת בפתרון כאב ספציפי, מודעה שמציגה עדויות לקוחות, מודעה שמדגימה את המוצר).
- השתמשו בפורמטים מגוונים (וידאו קצר, תמונה סטטית, קרוסלה).
- הטרגוט עובר למודעה:
- במקום להגדיר קהל צר ב-Ad Set, צרו מודעות שמדברות ישירות לפרסונה ספציפית (למשל, "מנהלי שיווק בחברות סאא"ס"). המערכת תזהה מי יגיב למסר הזה ותפנה אליו את המודעה.
- אל תצפו לנסים:
- אנדרומדה תשפר את יעילות ההגשה, אך היא לא "מתקנת" מודעות לא טובות.
- אם הביצועים חלשים, הסיבה היא לרוב בקריאייטיב ובמסרים, ולא במבנה הקמפיין.
לסיכום: המיקוד שלכם צריך להיות בקריאייטיב אסטרטגי עמוק ומגוון, כאשר את שאר העבודה, בעיקר את בחירת הקהל, אתם מעבירים לידי האוטומציה של מטא.

התקציר מתוך המאמר הזה של ג'ון לומר: https://www.jonloomer.com/meta-andromeda/
גוגל אדס משיקה בשקט מדד המרות חדש: "ערך המרה מקורי"

איך זה עובד?
הנוסחה החדשה של גוגל מפשטת את החישוב:
ערך המרה
– (מינוס) התאמות חוקים (כללי ערך)
– (מינוס) התאמות יעדי מחזור חיים (למשל, בונוסים לרכישת לקוח חדש, NCA)
= ערך המרה מקורי
המדד החדש "ערך המרה מקורי" מקל על:
- אבחון ביצועים
- השוואת נתונים בין קמפיינים
- זיהוי מתי בידינג אוטומטי מנפח את הערך במקום לייצר המרות בפועל.
בקיצור: הבהירות המשופרת הזו מובילה ל-ROAS (החזר על הוצאות פרסום) נקי יותר וקבלת החלטות בטוחה יותר.
שימו לב – מכיוון שזו השקה שקטה עדיין אין מידע רשמי על הנושא מטעם גוגל אדס.
מכירים את האפשרות לייבא נתוני סיילספורס לתוך הביזנס מנג'ר של לינקדאין?
אז מעכשיו – אפשר לצפות בנתונים האלה בממשק ניהול הקמפיינים, וממש לייחס בין ההוצאה הפרסומית שלכם, להכנסות שיצרתם בסיילספורס.
ככה נראה ממשק הקמפיינים אחרי בחירת סט עמודות pipeline:

כמו כן, בממשק הדיווח החדש (יחסית) של החברות / company report – אפשר לראות עבור כל חברה לה הצגתם מודעות, מה מצב ההכנסות בהם זכיתם, הפייפליין, וההכנסות בהן לא זכיתם.
וככה נראה דוח החברות אחרי שבוחרים להציגו עם עמודת REVENUE – שימו לב שהוא מציג את נתוני השנה האחרונה מסיילספורס, אולם רק עבור החברות להן הוצגו מודעות השנה בחשבון הפרסום:

תתחדשו.
חדש בלינקדאין אדס: טאב partnerships יראה לכם מי כתב על החברה שלכם בלינקדאין, ויאפשר לכם לבקש ממנו אישור להצגת הפוסט בו כתב עליכם – כמודעה מממונת.

מהלך זה מגיע בהמשך לאפשרות קידום פוסטים של מי שאינם עובדי החברה, ומאפשר להרחיב את טווח מודעות ה thought leadership שלכם, ככה שיכללו גם משפיענים, שותפים ועוד.
ניתן לפלטר את התוצאות לפי תאריך פרסום (שבוע, חודש או שלושה חודשים אחרונים), לפי סוג תוכן, או לפי שם הפרוטפיל שפרסם.
ניתן גם לבצע חיפוש של מילת מפתח בכל הפוסטים על החברה שלכם.
עוד בלינקדאין: שינוי טרמינולוגי קורא מעכשיו למה שהיה
קבוצת קמפיינים => קמפיינים
קמפינים => קבוצות מודעות
ומודעה נשארה מודעה.
אין סיבה לדאגה זה רק שינוי סמנטי, ותודה לגבי מנשה על העדכון הזה.
חדש בדוח שאילתות מונחי החיפוש של קמפייני AI MAX של גוגל אדס: עמודת 'מקורות' (Sources)

את העמודה החדשה – "מקורות" תמצאו ב"דוח מונחי החיפוש" (Search Term Reports) של קמפיינים המשתמשים ב-AI Max.
הנתונים החדשים חושפים כיצד AI Max מניע תנועה באמצעות שני מקורות עיקריים:
- דפי נחיתה והכללות URL (Landing pages and URL inclusions): מראה באילו מהדפים שלך השתמשה גוגל כדי להתאים את כוונת החיפוש של המשתמש.
- התאמות מורחבות של AI Max (AI Max expanded matches): מצביע על מקרים שבהם התנועה הגיעה מהרחבות אלגוריתמיות של גוגל, מעבר למילות המפתח שהוגדרו על ידך.
עמודת המקורות החדשה מעניקה למפרסמים שקיפות חסרה לגבי הלוגיקה של התאמות ה-AI Max, והופכת את מה שהיה בעבר "קופסה שחורה" למשהו שניתן סוף סוף לנתח ולמטב.
מה מומלץ לעשות:
- לבחון את התאמות דפי הנחיתה: לוודא שמונחי החיפוש תואמים לתוכן בדף. אם לא, ייתכן שיהיה צורך בהתאמה נוספת מילות המפתח באתר או בפיד הנתונים שלכם.
- לנתח התאמות מורחבות: לעקוב אחר החזר ה-ROAS (החזר על הוצאות פרסום) וה-CPA (עלות לרכישה) של התאמות אלו, כדי לראות האם ההרחבות המונעות על ידי הבינה המלאכותית מוסיפות ערך בפועל.
- לנטר לאורך זמן: דפוסים במקורות אלה יכולים לחשוף אם AI Max לומד ביעילות או מבזבז תקציב.
גוגל פותחת את מודעות שופינג (Shopping Ads) למנויים על מוצרים פיזיים בארה"ב
עדכון זה מאפשר לסוחרים לנצל את הטרנד ההולך וגובר של מסחר מבוסס מנויים (ממשלוחי קפה חודשיים ועד חידוש מלאי לחיות מחמד) מבלי לצאת ממערכת גוגל שופינג. זוהי הזדמנות עבור מותגים להגביר את שימור הלקוחות וערך הלקוח לכל החיים (LTV).
- מה חדש: החל מחודש אוקטובר 2025, סוחרים יכולים להציע במודעות שופינג בארה"ב מוצרים פיזיים על בסיס חוזר (מנוי).
- קטגוריות רלוונטיות: המדיניות פותחת רשמית את המנויים בקטגוריות כגון ביגוד, קפה, בריאות (למעט תרופות מרשם), בית וגן, טיפוח אישי, ציוד לחיות מחמד, מזון מוכן וצעצועים.
- דרישות לסוחרים: כדי להשתתף, סוחרים נדרשים לעדכן את פיד המוצרים שלהם עם התכונה
subscription_cost, הכוללת תת-תכונות לתקופת החיוב (שבוע, חודש או שנה), אורך התקופה והסכום. - מגבלות: גוגל תומכת במחיר מנוי אחד בלבד לדף נחיתה, ומבצעים או הנחות על מנויים אינם נתמכים בשלב זה.
גוגל אדס תייצר סרטונים אוטומטית ממודעות תמונה קיימות של דימנד ג'ן
גוגל משיקה כלי חדש ליצירת סרטונים בקמפיינים מסוג Demand Gen, אשר יהפוך באופן אוטומטי את נכסי התמונה והטקסט הקיימים של המפרסמים לסרטונים בכל יחסי הגובה-רוחב (אורכי ורוחבי).
עיקרי הדברים:
- הפעלה אוטומטית: הפיצ'ר יחול על כל קבוצות המודעות מבוססות-תמונה בלבד שנוצרו לפני ה-27 באוגוסט.
- מועד הפעלה: סרטונים שנוצרו אוטומטית יתחילו לרוץ לאחר ה-31 באוקטובר, אלא אם המפרסמים יבחרו לבטל את השירות (Opt-out).
- איך זה עובד: הכלי משתמש בנכסי התמונה והטקסט הנוכחיים כדי ליצור גרסאות וידאו ממותגות, המיועדות להרחבת טווח ההגעה והמעורבות בערוצים ופורמטים נוספים (כמו YouTube, Shorts, Discover ועוד).
גוגל מציגה מודעות בתוצאות חיפוש תמונה במובייל – עם פורמט קרוסלה

גוגל מרחיבה את מיקומי המודעות שלה אל תוך חיפוש תמונות (Image Search) במובייל.
במסגרת העדכון:
- הפורמט החדש כולל קרוסלות שניתנות לגלילה אופקית, המציגות תמונות, כותרות וקישורים.
- קרוסלת המודעות המופיעה בכרטיסיית 'תמונות' במובייל מופעלת על ידי בינה מלאכותית.
- המודעות מושכות ויזואליים רלוונטיים לשאילתת המשתמש – אפילו בקטגוריות שאינן קשורות למסחר, כמו עריכת דין או ביטוח.

מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.
עם ניסיון של מעל 20 שנים בעולם האינטרנט במגוון תפקידי פיתוח וניהול למיכל יש ניסיון רב באפיון, ניהול, שיווק ופרסום אתרי אינטרנט.