לאן ממשיכים מכאן? שיווק דיגיטלי בעידן הקורונה

עכשיו זה ברור: הקורונה היא לא מצב חולף במהירות, היא כאן כדי להשאר אתנו, לפחות לחודשים הקרובים. היא מעצבת מחדש את העולם במהירות, וחוקי המשחק השתנו בצורה מהותית, ומשתנים תוך כדי תנועה.

חברות שרוצות לתכנן קדימה צריכות להבין כי אין טעם לחכות "עד יעבור זעם" אלא פשוט לפעול עכשיו. או במלים אחרות – חברות שרוצות להתכונן ליום שאחרי, צריכות קודם כל לוודא שהן אכן מגיעות ליום שאחרי.

זמנים משונים עוברים על כולנו, והזירה המשתנה-מהר בה כולנו פועלים, הפכה להיות זירה סוערת ומסוכנת. אבל היכן שיש סכנה יש גם הזדמנות. ההיסטוריה מלמדת כי בעיתות משבר ישנן חברות או מותגים שנכחדים, ויש כאלה שמצליחים לפרוץ קדימה בצורה שלא הייתה מתאפשרת ללא משבר. איך עושים את הדבר הזה? איך הופכים מצב שנראה כאילו בא לכלותנו למצב ממנו נצמח קדימה? הסוד – לראייתי הוא ביכולת לבצע שינויים מהותיים, תוך הפעלת שיקול דעת, ושינוי דפוסי החשיבה בהתאם לכך. 

דווקא עכשיו: השקיעו בדיגיטל

בניגוד למה שאולי חשבתם, העולם העסקי לא עצר מלכת, וגם האונליין לא עצר. נהפוך הוא – נתוני הגלישה באינטרנט מגיעים מדי יום לשיאים חדשים, ומחירי המדיה צונחים במקביל. כך לפי דיווחי אתרי המדיה הגדולים בעולם.

בעידן של חוסר וודאות – יש וודאות אחת גדולה והיא שאנשים צורכים יותר שירותים ומוצרים אונליין, ומי שייטיב לשחות בבריכת האונליין הוא זה שישרוד ואף יתקדם קדימה. 

“כדי לעשות כסף צריך להשקיע כסף" – הוא אמת מוחלטת, ולמרות שהמשאבים של עסקים רבים מאוד הצטמצמו – תכנון קדימה צריך לקחת בחשבון השקעות בדיגיטל. קמפיינים חדשים דורשים "זמן לימוד" ותקציב שיאפשר זאת. כמובן שיש להפעיל שיקול דעת ולפעול בזהירות על מנת שלא לבזבז תקציבים מיותרים בזמנים אלה, אבל תהליך הלמידה והשיפור של הקמפיינים צריך אוויר ואורך רוח כדי להתפתח.

"להחזיק ללקוחות את היד": תמיכה ושירות לקוחות ללא רבב

ניהול קמפיינים מקצועי ומוצלח יודע להשיג לקוחות חדשים, או את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים חדשים, אבל מה קורה עם הלקוחות הותיקים שלכם – אלה שכבר שילמתם על השגתם? ומה קורה עם לקוחות מתלבטים שבר הגיעו לאתר שלכם ולא יודעים מה להחליט?

העסקים המוצלחים ביותר אונליין – הם אלה שיודעים לשמר את הלקוחות הותיקים ולתת להם תחושה שהם הלקוחות המועדפים עליהם, ובאותה עת ללוות את החלטת הרכישה של לקוחות פוטנציאליים חדשים שנמצאים אצלכם בשלב כלשהו במשפך השיווקי.

צ'ט באתר ומתן מענה מיידי להודעות של לקוחות קיימים וחדשים הם כורח המציאות. ווטסאפ לעסקים למשל הוא כלי שיווקי מדהים שכדאי ללמוד ולהפעיל בימים אלה, ויספק לכם את היכולת לתמוך מרחוק בתהליכים על ידי צוותים מרובים הנמצאים במקומות שונים. 

כך גם לגבי המסנג'ר של פייסבוק, וישנם כלים נוספים שיוכלו לסייע לכם במתן תמיכה ושירות לקוחות. 

זמנים חדשים דורשים מסרים חדשים 

עכשיו הוא הזמן לבצע חשיבת עומק על המסרים שלכם, ולהתאים אותם למצב. למרות הצורך הפעולה מיידית, אין תחליף לתהליכי עומק של חשיבה על תוכן ועל מסרים, ולפני שאתם קופצים למים ומפעילים את הקמפיינים שלכם מחדש – כנסו את מיטב המוחות שלכם ובצעו חשיבה משותפת: מה שונה היום מאתמול? מהם המסרים והמוצרים שמתאימים לזמנים אלה?

מבחינת מוצרים – נדרשת חשיבה מחדש, בחינה של המוצרים והשירותים הקיימים שלכם והתאמה שלהם למצב הנוכחי. כך למשל – רופאים מדגישים את הייעוץ מרחוק, שרותי משלוח אוכל מדגישים את הזמינות והמיידיות, וחנויות מקוונות מדגישות את המוצרים הרלוונטיים שלהם: יותר מצלמות למחשב, ופחות מצלמות רכב למשל.

מבחינת מסרים – למרות הרצון העז שלכם למכור ולהציג מסרים למכירה מיידית (הארד סייל), נסו גם גישה של מסרים של תמיכה. חברות רבות ברחבי העולם הציגו גישה כזאת לאורך השבועות האחרונים – גישה אשר הוכיחה את עצמה כמועילה מאוד ביצירת אנגייג'מנט, בניית סנטימנט בקרב קהל היעד, אשר בהמשך הדרך עשוי להפוך ללקוח משלם.

כך למשל – איביי הכריזה על תכנית אקסלטור חדשה אשר פונה לעסקים קטנים שאין להם עדיין חנות מקוונת ומציעה שימוש בפלטפורמה ללא עלות למשך 3 חודשים, כמו גם קורסים מקוונים לפתיחת חנות ותמיכה עסקים מתוגברת ללקוחות חדשים. יש קרן של 100 מליון דולר שאיביי הקצו לעניין – מוזמנים ללמוד עוד על תכנית eBay Up and Running כאן.

חברת הצעצועים Mattel – השיקה את אתר Mattel Playroom  ובו פעילויות, טיפים ותוכן להורים, כמו גם פעילויות "עזה זאת בעצמך" שהורים יוכלו לבצע בבית עם הילדים. חברת Hasbro פצחה אף היא בפעילות דומה באתר bringhomethefun.com בו היא מנצלת את ההזדמנות לייצר קשר רגשי עם הלקוחות הנמצאים בבתיהם.

זה הזמן להרחיב את המטריה השיווקית שלכם

מה שקורה לך ולי קורה לכולם בעולם. כולם נמצאים יותר זמן מול המסך, כולם נפגשים פחות עם אנשים, כולם קוראים יותר וצופים יותר בתכנים אונליין. מערך שיווקי טוב הוא כזה העושה שימוש בכל ערוצי התקשורת הרלוונטיים בצורה מיטבית, וישנם ערוצי תקשורת רבים בהם ניתן לעשות שימוש.

חשבו על כל הערוצים הקיימים – ומצאו את השימוש הרלוונטי לכם בכל ערוץ.

אם אתם עדיין לא עושים שימוש בדיוור ללקוחות – התחילו לעשות זאת. הקימו רשימת תפוצה מרשימת הלקוחו תהקיימים שלכם, שלבו באתר רכיב הרשמה והתחילו לדוור מדי שבוע. אם אתם עושים שימוש בדיוור ללקוחות – התחילו לדוור להם מדי שבוע. תופתעו לגלות ששיעורי המעורבות של המנויים לדיוור שלכם משתנים לטובה בתקופת הקורונה.

אם אתם עדיין לא משווקים באמצעות שידורי לייב – חקרו את התחום והתחילו לפעול בו כעת ולהעלות שידורי לייב מדי פעם. לייב היא מדיה שאנשים מאוד אוהבים במיוחד בימים אלה, היא נותנת להם תחושה של רלוונטיות, ועוזרת להסיח את הדעת מחדשות הקורונה המאיימות להשתלט לכולנו על תשומת הלב. שידורי לייב גם יתנו לכם את היכולת לתקשר ישירות עם הלקוחות ולאפשר להם להכיר אתכם יותר טוב.

כמובן שיש גם וובינרים, אירועי זום, ווטסאפ לעסקים, פייסבוק מסנג'ר וערוצי תקשורת נוספים אליהם כדאי להרחיב את העשייה.

והכי חשוב – לא לאבד תקווה.

כולנו יחד באותה סירה, כולנו נדרשים להתמודד עם אתגרים חדשים, אלה מאיתנו שיצליחו לעבור את המשבר בצורה מיטבית הם אלה שימשיכו לנסות.

Posted on 5 באפריל 2020 in כללי

Share the Story

Leave a reply

Back to Top