מקצועני פרסום באינטרנט – סיכום פעילות #12

שלום לכולם,

כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" – עם הסרטון התקופתי שלנו המסכם את כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט.

כרגיל – נתחיל מהדברים החשובים והמשמעותיים ביותר, ונמשיך לדברים קצת יותר חשובים. כמו הטיפ של קרמבו, אבל בפרסום באינטרנט 🙂

אז מה התחדש לאחרונה?

  1. הפעם העדכונים הכי משמעותיים מגיעים מלינקדאין אשר הוסיפה כמה מאפיינים חדשים לפלטפורמת הפרסום שלה, ובהם:
    1. טפסי לידים בתוך לינקדאין – מאפיין הדומה לטפסי הלידים של פייסבוק, אשר מאפשרים לגולש למלא את הפרטים שהתמלאו אוטומטית מתוך הפרופיל שלו בלינקדאין ולשלוח.
      קמפיין לידים הוא סוג חדש של קמפיין – שמשתמש בספונסורד קונטנט בשילוב עם טופס. המדיה הזאת מאוד דומה למדיה של הלידים בפייסבוק.
      המחשה של התהליך:

      למדריך של לינקדאין בנושא: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/native-advertising/lead-gen-ads
      יש גם אפשרות חיבור למערכות המרקטינג אוטומיישן של Driftrock, Zapier, Oracle Eloqua. בקרוב תהיה גם אפשרות חיבור להאבספוט ומרקטו.
      קליק להוראות חיבור לCRM.
    2. לינקדאין השיקה החודש מאפיין שקהילת המפרסמים באינטרנט מצפה לו כבר זמן רב: קהלים מותאמים. כאן מאפשרת לינקדאין להעלות קבצים עם כתובות מייל, אליהן ניתן לטרגט את הפרסומות.
      אותו מאפיין – שקיים בפייסבוק כבר זמן רב, הוא בעל ערך רב יותר בלינקדאין משום שבלינקאין רוב המשתמשים מזינים את המייל של מקום העבודה, וכך עסקים המשווקים B2B יכולים לתפוס התאמה לקהל עסקי גדול יותר.
      מאפיין שני של הקהלים המותאמים של לינקדאין, מאפשר לטרגט פרסומות לקהלים שביקרו בדף מסויים אצלכם באתר, על מנת לעשות זאת צריך כמובן להטמיע את הפיקסל של לינקדאין אצלכם באתר,
      ויש גם API המאפשר לבצע אינטגרציה למערכת חיצונית ממנה ייובאו המיילים באופן קבוע.

כל המאפיינים החדשים בלינקדאין הושקו במהלך השבועות האחרונים. בתחילת הדרך התקבלו בקבוצה הרבה תלונות על חוסר פונקציונליות ובאגים בממשקים החדשים של לינקדאין, היום נראה כי מרבית הבאגים נפתרו.

2. חדש דנדש בפייסבוק: כלי "תוצאות יומיות מוערכות" להערכת כמות תנועה, ושדרוג ליכולת ניתוח ביצועי הקמפיינים בפייסבוק.
לכלי החדש שנכנס לשימוש קוראים "Estimated Daily Results",
אפשר למצוא אותו בממשק ניהול האדסטים, והוא נותן תחזית לגבי תוצאות צפויות באדסט ובהן: כמות צפיות בוידאו, כמות המרות, גובה ביד ועוד.
מפרסמים יוכלו כעת להעריך אד סטים בממשק הכולל שני מרכיבים: גרף תחזית, וסליידר בו ניתן יהיה לשנות תמחור ולראות כיצד משתנה התחזית של פייסבוק. בדומה לכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס.

כך נראה כלי התחזית:

החידוש המשמעותי השני הוא שדרוג לממשק "Delivery insights" אשר יאפשר לנו לראות:
☑ חפיפה בין קהלים וכיצד היא משפיעה לנו על ההוצאה היומית
☑ מטריקה של "מיצוי קהל" אשר תספר לנו כיצד כמות הפעמים שראה כל משתמש את המודעות שלנו משפיעה על העלות שלנו להמרה / תוצאה

כך נראה הממשק החדש של "Delivery insights" ובו מידע על % חפיפה בין קבוצות מודעות:

המאפיינים האחרונים זמינים כבר היום בדשבורד "Delivery insights" ובעת עריכת קמפיינים. כלי הסליידר להערכת עלויות ותחזיות יהיה זמין במהלך החודש הקרוב לכל המפרסמים.

3. פייסבוק משיקה: 6 טמפלטים חדשים למודעות המצגת (סליידשואו) של פייסבוק

מה שחדש בנוסף ל-6 הטמפלטים הוא:
היכולת להכניס טקסטים ומעברים בין תמונות
מוסיקת רקע
היכולת ליצור סליידשואו באמצעות מכשירי אנדרואיד
אפשרות להכניס למצגות תמונות ממאגר התמונות של פייסבוק, או מאלבום התמונות של הדף המפרסם (יאי!)
והיכולת להמיר סרטוני וידאו למודעות סליידשואו, כך שניתן יהיה להציג את אותם הסרטונים במצגת סליידשואו גם למשתמשים עם רוחב פס מוגבל 2G.
אפשר למקד את המודעות כך שמי שמשתמש ב 2G יראה סליידשואו, ומי שלא יראה סרטון וידאו מלא.

ככה נראים הטמפלטים:

לכתבה המלאה כולל סרטון לדוגמא: http://www.adweek.com/digital/facebook-slideshow-ads-themes/

4. "גוגל אנליטיקס על סטרואידים" – החל מה-15 לחודש, כל רשימות הרימרקטינג שבניתם באנליטיקס, ידעו לזהות את אותם הגולשים גם בשעה שהם משתמשים במכשירים אחרים. מאפיין זה היה זמין עד כה רק לרשימות רימרקטינג בתוך אדוורדס, ומה-15 לחודש יעבוד גם על רשימות רימרקטינג המיובאות מאנליטיקס.

תודה לאסף טרפיקנט על העדכן.

5. חדשות טובות למנהלי אתרי המסחר הפועלים עם ווקומרס:

פייסבוק ו-Woocommerce מציעים אינטגרציה בין קטלוג המוצרים באתר וורדפרס עם ווקומרס לבין פייסבוק – מעתה, ניתן בקלות ובמהירות לבנות קטלוג מוצרים למודעות מוצר דינמיות/מודעות קולקשן באופן אוטומטי מהוורדפרס!

את החיבור עושים באמצעות תוסף חדש שפותח: Facebook for WooCommerce. קליק לדף התוסף.

קליק למדריך מקיף בנושא באתר של ג'ון לומר.

תודה לאודי דולברג על העדכון הזה.

6. חדש בגוגל אנליטיקס: הוספת החשיפות של מודעות ה Adwords לדוחות ה Multi Channel Funnels.

ככה נראה הדוח – לפני שהתחיל להצטבר בו מידע:

ותודה לאסף טרפיקנט גם על העדכון הזה.

7. עולם הפרסום מתקדם ל AI – וגוגל משיקה קמפיינים חכמים של דיספליי שהם אוטומטיים לחלוטין. האוטומציה של הקמפיינים האלה כוללת הכל: יצירת מודעות, בידינג, וקביעת פלייסמנטים. ברשת הדיספליי כאמור.

איך הם עושים את זה? זה פשוט שילוב של מידע מתוך האתר שלכם – כותרות, ותמונות ליצירת המודעות, וכלים של בינה מלאכותית אשר לומדים את תנועת הממירים אצלכם באתר – ויוצרים סט כלים אוטומטי לתנועה שמתאימה לכם.

על מנת להפעיל קמפיין אוטומטי כזה יש לעמוד ברף מינימום של תנועה ושל המרות מהפרסום בגוגל, והוא מתאים למפרסמים יחסית גדולים.

ככה נראה ממשק ניהול המודעות האוטומטיות בקמפיין זה:

אפשר גם לשלב רימרקטינג דינמי באמצעות חיבור פיד קישורים לקמפיין – כך שגולשים שביקרו בדף מסויים אצלכם באתר, יקבלו אותו גם בקמפיין החכם ברשת הדיספליי.

להודעה הרשמית בבלוג של גוגל: https://adwords.googleblog.com/2017/04/introducing-smart-display-campaigns.html

8. ועוד עדכון של טרפיקנט – הפעם לגבי פייסבוק אנליטיקס:

פייסבוק אנליטיקס שחררו לביטא פתוחה כמה פיצ'רים מעניינים. הראשון בהם – היכולת לראות את הקשר בין הפעילות בדף העסקי לפעילות באתר, כלומר אנשים שעשו נניח לייק לסטטוס, או שהם אוהדים באופן כללי ומה הם עשו באתר. האם למשל יש קשר בין שיתוף סטטוס לרכישת מוצר, מה שמאפשר הסתכלות רחבה יותר על האקו סיסטם שלכם מול פייסבוק.

פיצ'ר נוסף שהוצנע במאמר – היכולת לבנות Audience על פי פעולות של משתמשים Cross platform, כלומר אם יש לכם אתר ווב, אפליקציה ובוט, תוכלו לבנות Audience על הצלבה של התנהגות בשלושת המרכיבים האלה למשל, לקוח שהתעניין באתר במוצר X וגם שוחח עם הבוט – בונים Audience על פי ההתנהגות הזו, וניתן כמובן לעשות עליו לוקאלייק וכיו"ב.

פי'צר נוסף – Automated insights, כלומר תובנות שהמערכת תפיק באופן אוטומטי.

ועוד אחד לסיום – כמו שיש באנליטיקס Custom dimension שמאפשר לכם לספר לגוגל מידע נוסף על המשתמשים שלכם שגוגל לא יודע, כמו למשל, באיזה תוכנית תמחור הוא נמצא, אם הוא לקוח עסקי או פרטי וכו', מעכשיו פייסבוק מאפשרים לצבוע את המשתמשים לפי מאפיינים שאתם קובעים. לפיצ'ר הזה קוראים User Properties.

קליק לעדכון של פייסבוק בנושא עם צילומי מסך.

9. חדש חדש – טירגוט חדש בגוגל: *קהלים דומים* בקמפיינים של חיפוש ושל קניות

קהלים דומים לחיפוש מאפשר למפרסמים להגיש את המודעות שלהם לאנשים שחיפשו דברים דומים לקהל המבקרים באתר.

בקמפיינים של קניות ניתן לבצע טירגוט "customer match" – שיפרסם את המוצרים שלכם לקהלים דומים לקהל שביקר באתר שלכם.

תוכלו לייצר את הרשימות תחת ספריית הקהלים המשותפים – עבור קהלים של מעל 1000 קוקיס לאחרונה.

לכתבה על הנושא: http://searchengineland.com/google-rolls-similar-audiences-search-shopping-274210

10. פייסבוק משיקים ניסוי בהצגת דירוג הכוכבים של העסק על גבי המודעה שלכם. הניסוי מופעל אוטומטית על פני 5-10% מהמודעות שיוצגו, ואפשר לבקש שלא להשתתף בו.

כך נראה הממשק בו ניתן לקבוע האם העסק שלכם ישתתף בניסוי או שלא:

11. חדשות מרגשות לכל המקצוענים המפרסמים בגוגל – ממשק חדש לגוגל אדוורדס בדרך אלינו. תודה לליאור צברי על העדכון 🙂

ככה זה נראה:

 

12. עדכון של דימא קגנוביץ':

סנאפצ'אט השיקו לפני מספר ימים לראשונה מערכת פרסום Self Serve למודעות וידאו ואפליקציות נלוות לניהול הקמפיינים. זמין כרגע בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ובכמה מדינות אירופה.

לכתבה בנושא: https://techcrunch.com/2017/05/04/snapchat-ad-manager/

13. ושני כלים שיצאו מגרסאת הבטא וזמינים כעת למפרסמים בכל העולם:

גוגל אופטימייז – המאפשר בדיקת A/B בצורה מאוד נוחה וקלה בין גרסאות של תוכן או עיצוב. תודה לשוקי מן על העדכון.

וגוגל דאטה סטודיו – שהוא דאשבורד המאפשר ייבוא של נתונים ממקורות מידע מגוונים ושונים לתוך ממשק אחד. כלי מאוד שימושי, ודי מאתגר מבחינת התממשקות של מערכות שונות. יש כבר הרבה דיבור בקבוצה עליו ועל היכולות שלו.

Posted on 8 במאי 2017 in כללי, פייסבוק ורשתות חברתיות, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top