מקצועני פרסום באינטרנט – סיכום פעילות #13, יולי 2017

לסרטון המהדורה ביוטיוב: https://www.youtube.com/watch?v=k8WZEsUisyE

שלום לכולם,

כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט בחודש וחצי האחרונים.

אז מה חדש?

1. גוגל אדוורדס – החל מחודש מאי נכנס לתוקף סף חדש לאד -רנק בהתייחס להצגת מודעות בדף התוצאות הראשון

אם ראיתם שינויים משמעותיים למיקומים בעמוד התוצאות הראשון של מודעות עם תחרות נמוכה, זו הסיבה לכך. גוגל פשוט רוצים לתת חוויה יותר טובה למחפשים, למנוע ספאם של חשבונות אדוורדס, ולהוציא מהמפרסמים יותר כסף 🙂

מהות השינויים:
א. סף האד-רנק יתייחס למשמעות החיפוש
משמעות = קטגוריה = למשל, חיפוש של חדשות לעומת חיפוש של מוצר. בחיפוש של חדשות למשל – סף האד-רנק יהיה גבוה יותר מאשר בחיפוש של מוצר, מכיוון שלגוגל יש יותר מודעות בדף תוצאות מוצר מאשר בדף תוצאות חדשותי.

ב. משקלו של הביד בחישוב האד-רנק יעלה, בהתאם למשמעות/קטגוריית החיפוש. סעיף זה בשינוי כנראה יוביל לעליית מחירי קליקים גם עבור מילות מפתח בעלות ציון איכות גבוה.

למידע נוסף: http://searchengineland.com/adwords-ad-rank-changes-bid-query-meaning-275000

2. החל מחודש יוני באדוורדס: נתונים היסטוריים של ציון איכות. 
זאת – על ידי 8 מטריקות חדשות שניתן להוסיף לטורים המוצגים בממשק, ומתייחסות להיסטוריה של ציון האיכות של מילת המפתח.

המטריקות החדשות:
1. ציון איכות
2. חוויית דף הנחיתה
3. רלוונטיות המודעה
4. יחס הקלקה צפוי
5. ציון איכות היסטורי
6. היסטוריה של חוויית דף נחיתה
7. היסטוריה של רלוונטיות המודעה
8. היסטוריה של יחס הקלקה צפוי

הנתונים ההיסטוריים מתייחסים ליום הקודם, והנתונים העכשווים מתייחסים ליום הנוכחי – גם אם אתם צופים בטווח תאריכים היסטורי.

קליק למידע הרשמי בבלוג של גוגל

3. חדשות טובות לבעלי אתרים שעובדים עם אדסנס: גוגל משנה את תנאי התכנית, והפעם זה לטובתכם

השינויים מתייחסים לשני מובנים:
א. הסרת מודעות מדפים המפרים את תנאי הפרסום – ולא מאתרים שלמים
ב. השקת אזור בשם "מרכז מדיניות" שמטרתו לסייע לבעלי האתרים להבין את תנאי התכנית ולתקן בעיות במהירות.

עדיין לא ברור כיצד יסייע מרכז המדיניות החדש ליוטיוברים. קליק לכתבה המלאה.

4. סנאפצ'ט השיקו מערכת פרסום בה יכולים מפרסמים לרכוש מדיה שהן מודעות וידאו בסנאפצ'ט. בנוסף לממשק ניהול הפרסומות, יש גם ביזנס מנג'ר בו ניתן לספק הרשאות לניהול חשבונות פרסום, ואפליקציה לניהול קמפיינים מהנייד.

כך נראה ממשק הפרסום החדש:

פרסום בסנאפצ'ט

למידע נוסף, פורמטים של פרסומות, אפשרויות טירגוט ואופטימיזציה לקמפיינים בבלוג של וורדסטרים: http://www.wordstream.com/blog/ws/2017/05/08/snapchat-ad-manager

לפתיחת חשבון פרסום: https://forbusiness.snapchat.com/

5. בקרוב בקמפיינים של חיפוש: קהלים עם כוונת קניה – in-market audiences ברשת החיפוש

עד עתה היו קהלים אלה זמינים רק בקמפיינים ביוטיוב וברשת הדיספליי. מעכשיו – גם בחיפוש!

ביחד עם "קהלים דומים לקמפיינים של חיפוש וקניות" שהושק בשבוע שעבר, עדכון זה מסמן את המעבר של גוגל לשימוש בהיסטוריית החיפושים של הגולשים לצורך מיקוד פרסומות.
וכל החידושים האלה.. בזכות פייסבוק שמרשה לעצמה "להגדיר את חוקי הפרטיות מחדש". גן עדן למפרסמים, לפרטיות הגולשים – קצת פחות 

לפי גוגל: "האלגוריתם מנתח טריליונים של שאילתות חיפוש ופעילות במיליוני אתרים כדי לעזור לנו להבין מתי אנשים קרובים לרכישה, ומציף לאותם אנשים מודעות שיהיו רלוונטיות ומעניינות יותר עבורם".

לא ידוע עדיין מתי האפשרות תהיה זמינה.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא

6. כמה מאפיינים חדשים של למידת מכונה (בינה מלאכותית) בגוגל

המאפיין הבולט שבהם הוא האטריביושן (שיוך) – שיעזור למפרסמים להבין כיצד השיווק שלהם עובד, וזאת באמצעות מידע מממערכות אדוורדס, אנליטיקס ודאבל קליק.

האטריביושן יחליף את מודל הקליק האחרון שפעיל בגוגל כעת, ימדוד מידע המתייחס לכל שלבי החיים של הלקוח – מהקליק הראשון ועד לקליק האחרון שלפני רכישה, וישתמש באטריביושן מבוסס מידע ונתמך בכח הלמידה של האלגוריתם כדי לקבוע כמה קרדיט יש לתת לכל שלב.

כרגע האטריביושן זמין בגרסאת בטא למספר מפרסמים מצומצם. יתגלגל לכיוון כולם בחודשים הקרובים.

וחידוש נוסף שהוא מבוסס למידת מכונה: מדידת מכירות בפועל בחנות ושיוך שלהן למכשיר ולקמפיין. כך, בקרוב יוכלו חנויות עם נוכחות פיזית למדוד אילו מבקרים הגיעו מפרסום אונליין וכמה רכישות הם ביצעו בחנות הפיזית.

קליק להודעה הרשמית של גוגל בנושא

7. ועכשיו למאפיין שחיכינו לו בפייסבוק – אפשרות העלאת קמפיין המטוייב לפי קליקים, שיעבור בעצמו לטיוב לפי המרות ברגע שיהיו מספיק נתונים

מריצים קמפיין המרות ותהיתם למה הקמפיין לא זז? -כנראה שלמערכת אין מספיק דאטה כדי לטייב את הקמפיין להמרות.
לכן,  לחיצה על כפתור אחד תאפשר למערכת לבצע טיוב באופן אוטומאטי לאופטימיזציה לפי קליקים. ברגע שיצטבר מספיק דאטה המערכת תעבור באופן אוטומאטי לאופטימיזציה להמרות.

ככה זה נראה:

אופטימיזציה לקמפיינים בפייסבוק

תודה לאלי לביא על המידע.

8. ממשק חדש של גוגל אדוורדס מתגלגל לכווננו. חלקנו כבר עובדים אתו, כולנו נעבוד אתו עד לסוף שנה זאת.

ככה זה נראה:

כמה מאפיינים חדשים בממשק זה:

א. תוספי קידום מכירות promotion extentions
ב. טירגוט לפי הכנסת משק בית ברשת החיפוש
ג. טאב קהלים עם אפשרויות אופטימיזציה לקהלים
ובעתיד הקרוב יהיו גם:
ד. ביצועי דף נחיתה
ה. מיקוד לקהלים של in market ברשת החיפוש, ואחריו יתווסף גם מיקוד מותאם לאתר המפרסם לקהלים של in market ברשת החיפוש. מידע נוסף יהיה לנו בקרוב אני מקווה
ו. Google attribution – כלי ייחוס ההמרות החדש של גוגל יכנס לממשק
ז. יבוא של המרות שהן רכישה בחנות פיזית

9.בהמשך שנה זאת – ג'ימייל יפסיקו לנתח את תוכן המיילים שאתם מקבלים בג'ימייל כדי להגיש מודעות.

כתבה בגלובס בנושא

10.חדש בגוגל – אפשרות רימרקטינג בחיפוש למי שצפה בסרטוני הוידאו שלך

תוכלו להגיע לרשימה באזור הקהלים בספרייה המשותפת בחשבון שלכם, ע"י הקמה של רשימת וידאו רימרקטינג

Shared library > Audiences > New video remarketing list

11. חדש בפייסבוק: מודעות בדף הבית של הפייסבוק מסנג'ר.

בעקבות ניסוי מוצלח שנעשה בשבועות האחרונים למשתמשים באוסטרליה ותאילנד, הוחלט לגלגל את המאפיין למשתמשים בכל העולם. מפרסמים בישראל כבר רואים את האפשרות אצלם בחשבון.

12. חדש בגוגל טאג מנג'ר:

צבעים חדשים בטריגרים של גוגל טאג מנג'ר – יאפשרו לכם להבדיל בין סוגי הטריגרים ביתר קלות.

ככה זה נראה:

ואפשרות בחירה של הטאג מנג'ר שאתם רוצים לדבג (אם יש לכם יותר מאחד):

תודה לשוקי מן על שני העדכונים.

13. עוד מאפיין חדש בפייסבוק:  האפשרות להעלות שני סרטוני וידאו שונים עבור אינסטגרם ועבור פייסבוק, לאותה מודעה.

ככה זה נראה:

לכתבת המקור בנושא

14. חדש בפייסבוק: אפשרות טירגוט של מודעות מוצר דינמיות, לקהלים רחבים ולא רק למי שביקרו באתר או בדף המוצר.
במקרה של הטירגוט הרחב – פייסבוק אחראים לאופטימיזציה של הצגת המודעות/מוצרים לקהל שעשוי להמיר. בזאת – הופך השיווק של מוצרים בפייסבוק לקמפיין שופינג, שהוא בעל היקף רחב יותר מרימרקטינג.

להערכתי, הדרך בה פייסבוק יודעים שמוצר יעניין גולש, היא על ידי הצלבה בין מידע פרסומי מפרסמים בשילוב מידע של ביקורי הגולשים באתרים…
האפשרות הזאת עדיין לא זמינה לכל המפרסמים. תתגלגל לכיוון כולם באופן הדרגתי.

ככה נראה הממשק עבור סוג זה של טירגוט:

:

קישור למסמך שאלות ותשובות של פייסבוק בנושא

15. 5 פיצ'רים וניסויים חדשים בפייסבוק:

א. אפשר להעלות GIF ישירות לפייסבוק
ב. אפשרות לכלול את העמודים שאתם מנהלים בפרופיל האישי שלכם:


ג. לא יהיה ניתן יותר לערוך את הכותרת והתיאור של הקישור שאתם משתפים בתצוגה המקדימה.. ממחר זה נכנס לתוקף (באסה למנהלי דפים!)
ד. אפשרות למנהלי אירועים לשתף בכמה זמנים, גם בפיד וגם במסנג'ר
ה. נוטיפיקציות חדשות לשידורי לייב יכללו גם את הוידאו בריבוע קטן

קליק לכתבה המלאה בנושא

תודה לתומר אהרון על העדכון

16. כמה מאפיינים חדשים נוספים שלא כדאי לכם לפספס באדוורדס:
א. טירגוט לפי "אירועי חיים" – life events מגיע לג'ימייל וליוטיוב
ב. תוספי מיקום במודעות יוטיוב – שיאפשרו לצופה במודעה לראות היכן נמצאת החנות הפיזית שלכם.
ג. גוגל סקרים 360 – זמין למפרסמים אשר מעוניינים לבדוק את תגובת הקהל לפרסום שלהם.
ד. מודעות AMP מיוחדות ברשת הדיספליי המציעות מהירות טעינה גבוהה יותר, ויופיעו בדפי AMP
ה. גוגל אופטימייז מתממשק לאדוורדס ומאפשר לכם לבחון אפקטיביות של שינויים בדפי נחיתה מתוך ממשק אדוורדס.
ו. האסיסטנט של גוגל – זמין למכשירי אנדרואיד, ומאפשר חוויית רכישה מיידית ללקוחות המשתמשים במכשירים ניידים.
עדיין לא מוצר אפוי לגמרי, אבל לגמרי כיוון העתיד!

ככה זה נראה:

עד כאן להיום,

שיהיה לכולנו שבוע מוצלח!

Posted on 16 ביולי 2017 in כללי, פייסבוק ורשתות חברתיות, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Responses (2)

  1. תודה מורן על העדכונים המצויינים.

  2. מה בדיוק מודד "חוויית דף הנחיתה" ואיך משפרים את הציון?

Leave a reply

Back to Top
Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>