חדשות הפרסום באינטרנט – אפריל 2019

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם כל מה שחדש בעולם הפרסום (והשיווק) באינטרנט.

"אחרי החגים" הגיע, וחלפו להן גם הבחירות, מחירי הפרסום חוזרים לשפיות יחסית, ורשתות הפרסום השונות הכינו לנו כמה חידושים מרעננים. אז קדימה – לעדכונים!

כרגיל – בחרתי רק את העדכונים המשמעותיים ביותר, אלה שלא כדאי לאף אחד לפספס 🙂

חדש בפייסבוק – כלי ויזואלי המאפשר לכם לבחור אחרי אילו אירועים תרצו לעקוב באתר

אם גם לכם נמאס ללמוד את הטאג מנג'ר בכל פעם מחדש.. הפיצ'ר הבא בדיוק בשילכם: מעקב אחר אירועים באתר ללא התערבות בקוד.

במסגרת הכלי החדש של פייסבוק – תוכלו לקבוע אילו איוונטים אתם רוצים לנטר באתר לצורך הפרסום בפייסבוק.

הכלי החדש של פייסבוק מאפשר לכם לבחור על ממשק ויזואלי בתוך האתר שלכם את הפעולות שאתם רוצים לנטר כאיוונט. את כל זה תוכלו לעשות – רק אם יש לכם פיקסל של פייסבוק באתר, מכיוון שהפיקסל עצמו הוא שמאפשר את הפעלת הממשק החדש לבחירת אירועים על גבי האתר שלכם.

גבי מנשה שיתף בקבוצה סרטון וידאו מעולה שמסביר איך לבצע – מוזמנים לצפות בו כאן.

וקישור למסמך העזרה של פייסבוק בנושא.

הכירו את  Targeting expansion בדיספליי של גוגל –

מדובר בשדרוג למנגנון automated targeting בגוגל דיספליי, שמעכשיו נקרא Targeting expansion, ומאפשר הרחבה לקהלים דומים לקהל הרימרקטינג שלכם.
במסגרת השינוי – תוכלו לקבוע מהי מידת הרחבת הקהל שאתם מעוניינים בה, והאם אתם מעוניינים בהרחבה.
ככה זה נראה:
תודה לאור קרן על העדכון הזה.

כלי מעקב מתחרים לפי תעשייה בפייסבוק

פייסבוק משחררת את כלי ריגול המתחרים הכי אפקטיבי שיש בתוך פייסבוק – ספריית המודעות, המאפשרת חיפוש מודעות לפי נושא, מותג או ארגון.

קישור לכלי החדש למעקב מתחרים בפייסבוק.

תודה לשלומי בן סימון על העדכון הזה.

אפשרות הבידינג החדשה של פייסבוק – cost cap (תקרת מחיר)

הכירו את אסטרטגיית“cost cap” החדשה של פייסבוק,
אסטרטגיית“cost cap" (תקרת מחיר) מגדילה את יעילות העלות על ידי כך שתקבל את התוצאות הרבות ביותר, כגון רכישות או התקנות, במחיר הנמוך ביותר שהוגדר עבור כל אירוע עבורו מתקיימת אופטימיזציה, ולא גבוה ממנו.

שלא כמו אסטרטגיות אחרות של הצעות מחיר המסייעות לבצע אופטימיזציה של עלות, אסטרטגיית“cost cap" (תקרת מחיר) מאפשרת לך להגדיר את המחיר המקסימלי לרכישה שאתה מוכן לשלם עבור תוצאות, ובכך להפחית את המורכבות בניהול הצעות המחיר תוך הגדלת התוצאות של מסעות הפרסום.

צילום מסך מהמדריך של פייסבוק הממחיש ומדגיש את ההבדלים בין שלושת האסטרטגיות הקיימות כעת:

והילה יאיר שיתפה את צילום המסך הבא – מתוך ממשק המודעות אצלה בחשבון:

 

חידושים בקמפיינים של קניות בגוגל

מפרסמים אתרי איקומרס ועושים שימוש במרצנט סנטר?
שימו ❣️
החל מאפריל 2019, השדה Google_Product_Category, הינו שדה אופציונלי, במידה והשדה ריק, גוגל יקצו באופן אוטומטי את הקטגוריה הטובה ביותר.

חידוש זה, ועוד כמה חידושים שלא כדאי לכם לפספס – בפוסט זה שכתב עופר זוסמן.

מפרסמים בלינקדאין? שימו לב:

יניב גרייזס מעדכן כי יש כרגע באג בממשק החדש, הגורם לכך שבהפעלה מחדש של קמפיין מושהה, שיש בו גם מודעות מושהות, כל המודעות שהיו בקמפיין לפני שהושהה הופעות לפעילות , גם אם היו מושהות לפני הפעלה.

חידושים בפייסבוק סטוריז

המדיה של פייסבוק סטוריז מתחזקת – ולפי דוחות אחרונים בחצי השנה האחרונה כמעט והכפילה את עצמה.

במקביל – פייסבוק משכללים את הכלים לסטורי עם 2 תכונות חדשות:
1. כפתור שיתוף כאשר צופים בסטורי של עמודים עסקיים. זה נראה כך:


2. אפשרות לשמור בארכיון את הסטוריז שפורסמו בעמוד בדומה למאפיין highlights הקיים באינסטגרם.

תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה.

לידיעת המקור בנושא.

כלי חדש בגוגל – budget planner

מדובר בכלי חדש בבטא שעדיין לא עובד בצורה חלקה, אבל מציע ערך מוסף באופן הבא:

-כאשר יש לו מספיק מידע היסטורי על קמפיין ספציפי הכלי מאפשר לקבל תחזיות לפעילות עבור קליקים והמרות, עם הגדרת יעד להמרות, ספנד, מחיר להמרה, קליקים או מחיר ממוצע לקליק (תלוי במטריקה שתבחרו) .
-התחזיות ניתנות ביחס לתקופה הקודמת או לאותו חודש בשנה שעברה תלוי בהגדרת התאריכים.
ככה מגיעים אל הכלי:

וזה ממשק הכנסת הנתונים ששיתף שלומי בן סימון:

כמה חידושים בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל

במסגרת השיפורים – ניתן להכניס עד 10 מילות מפתח לצורך קבלת רעיונות למלים נוספות, ועוד.

תודה למוטי אסולין על העדכון, וצילום המסך הבא:

 

גוגל השיקה את גוגל אדס אדיטור גרסא 1

מה חדש?
1. ניהול מלא של חשבונות צולבים: כעת אפשר לנהל חשבונות מרובים באותו סשן. פירוש הדבר שתוכל להשתמש בעורך בצורה חלקה בכל חשבונות Google AdSense שלך, כולם מחלון יחיד.

2. עיצוב משופר ושימושיות: לוח עריכה ימני כדי לשפר את יכולת הסריקה, ואפשרות חיפוש.

למידע על כל השיפורים.

בטא חדשה באינסטגרם – מאפשרת רכישה בתוך האפליקציה של אינסטגרם

במסגרת הבטא – מספר מותגים נבחרים המשתתפים בתכנית כבר מאפשרים ללקוחות לבצע רכישה בתוך אינסטגרם, מבלי לעזוב את האפליקציה.
המאפיין החדש הוכרז שלשום, ובין המותגים שלוקחים בו חלק כעת: נייק, H&M, Revolve, אדידס, Kylie Cosmetics וגם זארה

(המאפיין הקודם שהושק עבור אינסטגרם-קניות היא היכולת לתייג מוצרים ולשלוח גולשים לחנות בכפתור shop)

גולשים שקנו פעם אחת באינסטגרם יוכלו לקנות יותר בקלות בעתיד מכיוון שפרטי כרטיס האשראי שלהם ישמרו במערכת. על מנת לספק יותר בטחון לקונים – הם ידרשו להכניס קוד בן 4 ספרות בכל רכישה כדי לאמת אותה, והסוחרים יקבלו מאינסטגרם רק את המידע על הרכישה, שם הקונה והכתובת ללא פרטי הכרטיס או מידע אחר.

ככה נראה התהליך:

קליק לכתבה המלאה ובסופה סרטון דמו לתהליך רכישה באינסטגרם:
https://adage.com/article/digital/x/317025/

 

קהלים דומים ועוד כמה חידושים בלינקדאין

לינקדאין מודיעה על כמה מאפיינים חדשים המערכת – המשמעותיים שבהם:

  • אפשרות יצרת קהלי לוקאלייק לקהל שהעליתם, למבקרים באתר שלכם, או ללקוחות בנמצאים במערכת הCRM שלכם
  • הוספת דאטה ממנוע החיפוש בינג לטירגוט תחומי העניין שנכנס לאחרונה למערכת – מדובר בהרחבה ודיוק של מאפיין שהיה קיים. מה שמאפשר את השיתוף בין המדיות היא העובדה שבינג, כמו לינקדאין שייך גם הוא לחברת מיקרוסופט.

תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה.

חדש בפייסבוק – אפשרות שיתוף ותזמון פוסטים גם לאינסטגרם

מדובר בחידוש שקיים כרגע רק בחלק מהחשבונות, ומאפשר בחירת אינסטגרם כיעד לפרסום הפוסט בנוסף לפייסבוק.

על מנת לבצע יש צורך לקשר בין החשבונות, ו.. להחזיק אצבעות! כאמור, זמין רק לחלק מהדפים. ככה זה נראה:

גוגל מוסיפים אפשרות התאמת ביד להמרה שהיא שיחת טלפון

ככה נראה הממשק:

תודה לאלונה מילר ימין על שני העדכונים האלה.

ועוד כמה דברים שאולי יעניינו אתכם:

  1. אפשרות קביעת גודל שונה לקנבס בדפים של דוחות גוגל דאטה סטודיו – תודה לאסף טרפיקנט על העדכון הזה.
  2. אפשרות קידום תגובות בקאורה, רלוונטי מאוד למפרסמי B2B – תודה לאלה פוליטיס על העדכון הזה

עד כאן להיום,

אחרי החגים שמח לכולם!

מיכל מורנו

מיכל מורנו פועלת בזירת השיווק באינטרנט בישראל ובעולם מאז שנת 2002, מנהלת ביד רמה ועם חיוך מסביר פנים את אחת מקבוצות השיווק באינטרנט הגדולות בישראל, הקבוצה היחידה המתמחה בגוגל אדס, לינקדאין אדס, פייסבוק אדס, והקשר ביניהן.

מתמחה בפרסום קרוס – מדיה שיודע לנצל את החוזקות של כל אחת מהמדיות, למדוד את תוצאות הפרסום בהן, ולחלק את תקציבי הפרסום בין המדיות בהתאם.

במסגרת פעילותה בקבוצה ובכלל- מדי כמה שבועות מוציאה סרטון סיכום של החידושים האחרונים בעולם הפרסום באינטרנט, והמהלכים המתוכננים בעתיד הקרוב.

Posted on 29 באפריל 2019 in כללי, פייסבוק ורשתות חברתיות, פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

Back to Top