גוגל שופינג: עדכוני מרצ'נט סנטר לשנת 2019

גוגל שופינג: עדכוני מרצ'נט סנטר לשנת 2019

משווקי ומפרסמי אתרי איקומרס, אשר עושים שימוש בכלים של גוגל מרצ'נט סנטר, כבר מזמן מבינים את הכוח של גוגל שופינג כחלק מתהליך שיווק של אתרי אי קומרס.

על מנת להצליח לפרסם בצורה אופטימלית באמצעות המרצ'נט סנטר – חשוב לעקוב אחרי השינויים והעדכונים בו, ויש כאלה – בכמויות!

הפוסט הבא "יסגור לכם את הפינה" ויעדכן בכל מה שהתחדש במרצ'נט סנטר ב2019.

אז, כמו בכל שנה, גוגל מעדכנים ומשפרים את הדרישות למפרט השינויים לפיד המוצרים של השופינג.
השנה, השינוי משמעותי וחשוב ויכול לחסוך הרבה שעות עבודה לנו כמשווקים.

מה השתנה?

1. אחד ממאפיני המוצר החשובים והמאתגרים, במיוחד למי שמנהל פיד מוצרים עם סוגים שונים של מוצרים מקטגוריות ותתי קטגוריות שונות,

קטגוריות של מוצר במרצנט סנטר

הוא קטגוריית המוצר (Google_Product_Category).
קטגוריית המוצר בגוגל שופינג מכילה 5427 קטגוריות ותתי קטגוריות.
עד לתחילת חודש אפריל 2019 קטגוריית המוצר היתה שדה חובה בכל פיד.
מי מכם שעבד עם פידים מבוזרים ומבחר מוצרים מקטגוריות שונות, יודע כמה קשה הייתה המשימה להתאים לכל מוצר את הקטגוריה המדוייקת שלו.

אז, זהו לא עוד!
החל מאפריל 2019, השדה Google_Product_Category, הינו שדה אופציונלי, במידה והשדה ריק, גוגל יקצו באופן אוטומטי את הקטגוריה הטובה ביותר.
בידקו את הפיד שלכם, אם היו לכם מוצרים שלא אושרו בגלל חוסר תאימות, ייתכן מאוד שהם כן מאושרים כעת.
זיהיתם עליה בקליקים ובעלויות הקמפיינים?
ייתכן שהמוצרים אושרו, בלי ששמתם לב…

ובכל זאת אנחנו מכירים את גוגל ולא מהיום וחשוב לבדוק את הקטגוריות שגוגל הקצה. האם הקטגוריות שגוגל הקצה הן נכונות או לא?!
אם מצאתם בעיה, תוכלו לעדכן בפיד את הקטגוריה הרצויה.
שימו לב, שבמידה והקטגוריה שבחרתם ידנית לא תאושר ע"י גוגל, ייתכן והמוצר לא יוצג.
את המוצרים שלא אושרו, תוכלו לראות במרצ'נט סנטר תחת Product > Diagnostic.
שימו לב! חלק מהמוצרים תחת קטגוריה "לבוש ואביזרים" (Apparel & Accessories) יידרשו פרמטרים נוספים בפיד:

  • מידה – Size
  • צבע – Color
  • קבוצת_גיל – Age_Group
  • מגדר – Gender
  • מזהי מוצרים ייחודיים:
    • מספר_פריט_מסחרי_גלובלי – GTIN
    • מותג – Brand
    • קוד_MPN – MPN

שימו לב!!! מוצרים שחסרים להם נתונים לקטגוריה המבוקשת, יסומנו עם אזהרה במרצ'נט סנטר.
במידה והנתונים החסרים לא ימולאו, האזהרה תהפוך בתחילת שנת 2020 לביטול האישורים, מה שיפגע בחשבון המרצ'נט סנטר שלכם.

2. הפניה_אוטומטית_של _adwords – Ads redirect
לכל מי שהשתמש בשדה Ads Redirect, שנועד לצורך מדידה מדוייקת של תנועה וסימון שלה, שימו לב:

החל מאפריל 2019, השדה Ads redirect בפיד יהיה חייב להכיל את אותה כתובת הדומיין שמופיעה בשדה Link ובשדה Mobile_Link.

במידה וכתובת הדומיין תהיה שונה, השדה ימחק ע"י גוגל.

 

על הכותב : עופר זוסמן – "תמנון ראשי" – מייסד שותף ובעלים של תמנון דיגיטל הנותנת שרותי פרסום דיגיטלי באמצעי מדיה דיגיטליים שונים כבר משנת 2000.
הסוכנות מתמחה בשיווק דיגיטלי מתקדם וחדשני, שלא מפספס אף ערוץ.
תמנון דיגיטל נותנת מענה 360° לכל צרכי הלקוח, בדגש ומומחיות לאתרי איקומרס ובשיווק בגוגל, פייסבוק, אמזון, איביי, אטסי ועוד

Posted on 14 באפריל 2019 in כללי

Share the Story

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top