חדשות הפרסום באינטרנט – אפריל 2018

לצפייה בסרטון המהדורה: https://www.youtube.com/watch?v=nCAWOMAT1Tg

קמפיינים של קניות בגוגל ישראל, כמה כלים פרסומיים חדשים שזמינים למפרסמי גוגל שופינג בעולם ובקרוב גם בישראל,

על היחס הרשמי של גוגל לתקנות הGDPR החדשות, והמידע שאתם עלולים לאבד באנליטיקס בגללן,

ועל הטירגוטים החדשים שעושים שילוב בין החיפוש שהגולש ביצע בגוגל לבין הוידאו שהוא רואה ביוטיוב.

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט בחודש האחרון.

כרגיל – כל העדכונים מתוך המתרחש בקבוצה, ועוד כרגיל – הנושאים מסודרים מנושאים סופר מעניינים, לנושאים מעניינים מאוד. מה שלא מעניין מספיק – לא נכנס למהדורה.

אז קדימה.. בואו ניגש לעניינים!

החדשה הכי מרעישה של החודש – גוגל שופינג מגיע לישראל!!

מדובר בקמפיינים של מוצרים, הפעילים כבר זמן רב ברחבי העולם וכעת מגיעים גם לישראל.

מדיה מטורפת לכל מי שמפרסם אתרי מסחר אלקטרוני.

כרגע בגרסאת בטא שחשופה רק ל1% מהחיפושים, לפי גלובס, החל מה7 במאי יהיה זמין לכל המפרסמים בישראל!.

ככה נראות המודעות:

גוגל שופינג בישראל

GDPR – אחד מהנושאים הכי חמים החודש בעולם הפרסום באונליין, מקבל התייחסות גם מגוגל – בבלוג פוסט

תקציר הדברים: על מנת לעמוד בתנאי הgdpr החדשים שיכנסו לתוקף בסוף חודש מאי, גוגל מבקשת ממפרסמים ובעלי אתרים להשיג אישור הגולשים באתרים שלהם בעצמם.
במסגרת הודעה שהוציאה גוגל למפרסמים, היא מבקשת כי כל מפרסם ובעל אתר אשר פונה לקהל הנמצא במדינות האיחוד האירופי, ואשר מעוניין לעשות שימוש בעוגיות לצורך שיווק מחדש והתאמת פרסומות לגולשים, יבצע פנייה לגולשים באתר ויבקש את הסכמתם לפעילות פרסומית זאת.

עד לחודש מאי הקרוב, תעלה גוגל לאויר גם מאפיין חדש המציע לאתרים פרסומות ללא התאמה אישית לגולשים – כאלה המסתמכות רק על התוכן המוצג בעמוד עצמו. כמו שהיה פעם באדסנס.

ובנימה אישית אציין כי בעקבות בקשות של חברים בקבוצה, פניתי השבוע לגוגל פרטנרס בישראל וביקשתי מהם שיתייחסו לנושא במסגרת יום עיון או סדנה לשותפים. כנראה שיהיה משהו כזה בשבועות המאוד קרובים – עקבו אחר העדכונים בקבוצה כדי לדעת כשזה קורה.

ובאותו עניין – בעיקבות תקנות ה-GDPR, גוגל אנליטיקס עומדת למחוק דאטה היסטורי למי שלא ינקוט בפעולה בהקדם.
יוראי סנלה מסביר במאמר חדש בהרחבה על התופעה וגם מראה כיצד ניתן להימנע ממחיקת הנתונים.

שימו לב: לאמיצים בלבד, ולא לפני התייעצות עם עורך דין 🙂

אמנם לא פרסום – אבל בנושא שקרוב מאוד לליבי וללבם של אחרים בקבוצה- SEO

גוגל הכריזה באופן רשמי על תחילת המעבר ל – Mobile First Index 

תודה למושי אדלר שעדכן בקבוצה ואף כתב פוסט מקיף על השינוי ומשמעויותיו בבלוג של SEO Israel

וקישור אחרון לכתבה המדגישה את החשיבות שבהאצת מהירות אתרי מובייל – דווקא עכשיו בעידן המובייל פירסט.

"כוונת החיפוש" מגיעה בקרוב ליוטיוב: גוגל מרחיבה קהלים של כוונות חיפוש מותאמות אישית – search intent – ליוטיוב, ומשיקה מודעות מסוג TrueView של הנעה לפעולה

פורמט המודעה החדש שיושק בקרוב, יציג עוד קריאה בולטת לפעולה ויכול להגיע לאנשים על סמך היסטוריית החיפושים האחרונה עם קהלים מותאמים אישית.

משמעותו של החידוש הוא כי מפרסמים יכולים להגיע לאנשים ביוטיוב שחפשו לאחרונה מילות מפתח מסוימות במנוע החיפוש של גוגל.

כדי להשתמש בקהלי כוונות מותאמות אישית ביוטיוב, מפרסמים יגדירו מסע פרסום בווידאו ויוסיפו מילות מפתח הקשורות למוצרים או לשירותים שלהם, אשר סביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם יחפשו במהלך המחקר שלהם.
לאותם אנשים יוכלו המפרסמים להציג מודעות  true-view כשהם צופים בסרטונים ביוטיוב. המיקוד מבוסס רק על משתמשים שביצעו חיפושים ספציפיים בגוגל. "לדוגמה, חברת תעופה יכולה להגיע לאנשים ביוטיוב שחיפשו לאחרונה בגוגל "טיסות להוואי". קהלים של קהל מותאם אישית עבור יוטיוב זמינים אך ורק בממשק החדש של אדוורדס.

לפוסט המקורי שלי בקבוצה הכולל הרחבה על פורמט המודעות true-view

גוגל מוסיפה היסטוריית עריכה של מודעות וגרסאות, כך שתוכלו להשוות ביצועי מודעות לפני ואחרי השינוי.
לצפייה בגרסאות הקודמות – יש להקליק על אייקון העיפרון המופיע לצד המודעה, בממשק החדש בלבד.

כך נראית תצוגת הממשק החדשה – הכוללת מידע על הגרסא ומועד השינוי האחרון של המודעה:

היסטוריית עריכה של מודעות בגוגל אדוורדס
במיוחד למי שמנהל קמפיינים של גוגל שופינג בעולם – מודעות שופינג ביוטיוב זמינות כעת לכל המפרסמים (יצא מבטא)

מפרסמים שהם בעלי חנויות יכולים להרחיב מסעות פרסום של קניות כך שהמוצרים יוצגו בסרטונים שלהם ובסרטונים של אחרים ביוטיוב.

לפורמט החדש שהוצג לעולם במאי האחרון קוראים true view for shopping. החל מאוקטובר האחרון הורחב הפורמט כך שיכלול גם סרטונים של אחרים (ולא רק של המפרסם עצמו), וכעת הוא זמין כעת לכל המפרסמים במדינות בהן ניתן לפרסם קמפיינים של קניות.

כך נראית למשל מודעה של גוגל – שופינג ביוטיוב, כאשר בדסקטופ מוצגים המוצרים המשתתפים בסרטון מצד ימין, ובמובייל הם מופיעים מתחת לסרטון:

למידע על סוגי המודעות והפורמטים הזמינים:
https://marketingland.com/youtube-shopping-ad-formats-now-available-to-all-adwords-advertisers-152180

כמה חידושים שיקלו עליכם את העבודה באדוורדס: 
הערות/notes שמאפשרות לכם לציין אירועים חשובים שיופיעו על גרף הביצועים:

הערות באדוורדס
אזור ההזדמנויות / Opportunities קיבל מתיחת פנים עם 16 סוגי המלצות חדשים ושינוי שם להמלצות /Recommendations:

הזדמנויות באדוורדס
לרשימת סוגי ההמלצות החדשים:
https://support.google.com/adwords/answer/3416396

ציון ביצועים כולל לחשבון – שמבטא למעשה את מידת יישום ההמלצות שקיבלתם בכלי ההמלצות מהסעיף הקודם – בחשבון שלכם – Account Performance Score

לכתבת המקור:
https://searchengineland.com/google-adwords-notes-recommend…

חדש בגוגל אדוורדס, ורק בממשק החדש: עמודות מותאמות אישית זמינות מעתה גם ברמת מילת המפתח וקבוצת המודעות.
כך למשל – תוכלו לקבל יחס הקלקה במכשירים ניידים בלבד, או לראות אילו מילות מפתח מניבות את הביצועים הטובים ביותר בנייד על ידי יצירת עמודה מותאמת אישית עבור יחס הקלקה במכשירים.

שימו לב – זמין רק בממשק החדש של גוגל אדוורדס.

להודעה של גוגל בנושא: https://plus.google.com/u/0/+GoogleAds/posts/3qLf1wCEnix

למסמך העזרה של גוגל בנושא עמודות מותאמות אישית:
https://support.google.com/adwords/answer/3073556?hl=iw

 חדש בפייסבוק: אפשרות פרסום של אירוע (איוונט) בקמפיין עם אופטימיזצייה לקליקים, ולא רק אנגייג'מנט. 

במסגרת החידוש – יוכלו מפרסמים לשלם על קליקים של אנשים שנכנסו לדף האירוע, ולא רק לתגובות ולייקים לאירוע.

פייסבוק הודיעה לאחרונה על כך שלא תאפשר יותר טירגוט מודעות על בסיס מידע צד-שלישי.

לפי הודעת פייסבוק מסוף מרץ – היא משביתה את אפשרויות הטירגוט בשם קטגוריות שותפים, אשר אפשרה לאגרגטורים של צד שלישי כמו Experian ו- Acxiom לספק ללקוחות נתונים לא מקוונים כגון פעילות רכישה באתר כדי לטרגט מודעות.

המהלך מתרחש על רקע התפרצות פרשת הפרטיות של קיימברידג' אנליטיקה, ומלווה במהלכים דומים נוספים בפייסבוק אשר מטרתם לצמצם את היקפי השימוש במודעות פייסבוק לרעה.

ועוד חידוש למפרסמי שופינג בעולם: תכנית 'פעולות רכישה' / Shopping Actions 

תכנית 'פעולות רכישה' מעניקה ללקוחות דרך קלה לרכוש את המוצרים שלך ב- Google Assistant ובחיפוש המוצרים של גוגל, וזאת באמצעות עגלה אוניברסלית. זמין לגולשים מנייד, ממחשב שולחני או במכשיר Google Home.

החידושים בתוכנית 'Shopping Actions':

 הצגת המוצרים שלך בפלטפורמות חדשות כמו Google Assistant המאפשר קניות בפקודות קוליות.

 לקוחותיך יוכלו לקנות באופן פשוט יותר באמצעות הרכבת רשימת קניות ניתנת לשיתוף, עגלת קניות אוניברסלית וצ'ק אאוט מיידי עם אמצעי תשלום שמורים הפועלים בכל רחבי גוגל וGoogle Assistant.

 לתת ללקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר אפשרות הזמנה מחדש בקליק אחד, המלצות מותאמות אישית, ובניית סל של גוגל.
גולשים שבחרו לקשר את חשבון הגוגל שלהם לחשבון הלקוח המועדף שלהם אצלך בחנות, יזוהו ויקבלו תוצאות רלוונטיות לקניות שהם בדרך כלל עושים אצלך בחנות, כמו גם פריטים קשורים שיעזרו להם לבנות סל עם הקמעונאי המועדף שלהם.
אם גוגל יודעים שגולש מסויים רוכש מוצר מסויים באופן קבוע מדי חודש, הם יציגו בפניו את אותו מוצר בדיוק כאשר יש לגולש את הכוונה הגבוהה ביותר להזמין מחדש.

בנוסף, 'פעולות רכישה' / shopping actions משתמשות במודל תשלום לפי מכירה, כלומר, אתה משלם רק כאשר מכירה מתבצעת בפועל.

המחשה של המדיות החדשות –
שימו לב לחיווי EXPRESS במודעות השופינג הרגילות, לאפשרות להכניס מוצר לעגלה מבלי לעזוב את גוגל בממשק אקספרס, ולאפשרות הרכישה של מוצרי אקספרס בהוראות קוליות דרך גוגל אסיסטנט:

להרשמה להשתתפות בתכנית:
https://www.google.com/retail/shoppingactions/

להודעה הרשמית של גוגל בנושא הכוללת את כל המאפיינים:
https://adwords.googleblog.com/2018/03/shopping-actions.html

מטריקות חדשות של דיווח בגוגל אדוורדס – המתייחסות להודעות שהמפרסם מקבל ישירות מהמודעה באמצעות תוסף "לחיצה לשליחת הודעה".

בשלב זה מתגלגל לכיוון מפרסמים בארה"ב, קנדה, צרפת אנגליה, אוסטרליה וברזיל. בקרוב גם ביתר מדינות העולם.

מאפיין זה מאפשר למפרסמים להבין טוב יותר איך עובדים תוספי הודעת הטקסט שלהם.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא:
https://adwords.googleblog.com/2018/03/message-reporting-delivers-new.html

למדריך הרשמי של גוגל למודעות "לחיצה לשליחת הודעה":

https://support.google.com/adwords/answer/7182126?

ועוד כמה אנקדוטות – שעבור חלקכם הן עולם ומלואו:

  • חדש בפייסבוק – זמין אצל חלק מהמפרסמים – אפשרות הורדת חשבונית מסכמת ב-PDF בעברית!
  • בעקבות פייסבוק, כעת גם גוגל אוסרת על פרסום מטבעות קריפטו מכל סוג שהוא
  • גוגל סגרה והשביתה את שירות קיצור הקישורים שלה goo.gl
  • בינג השיקה תוספי מחיר למודעות
  • חדש ביוטיוב- בשלב זה ב170 ערים בארה"ב, בקרוב בטח גם בישראל: YouTube Director onsite
    מדובר בכלי חדש אשר מאפשר לעסקים קטנים ומקומיים לייצר פרסומות שהם סרטוני וידאו יותר בקלות. עסקים המעוניינים להשתתף בתכנית – יתחייבו להוציא הוצאה פרסומית של 350$ , ויקבלו מגוגל מומחה וידאו אשר יצלם ויערוך עבורם סרטון פרסומת מקצועי – בחינם.
  • גוגל משיקה: כלי פלנינג לתכנון וחיזוי חשיפה ותדירות הצגה עבור מודעות יוטיוב ומודעות וידאו באדוורדס.הכלי החדש מציע שילובים של פורמטי מודעות ומספק תחזית חשיפה בהתבסס על יעדי קמפיין ומסגרת תקציב מתוכננת.הכלי יספק תשובות לשאלות כמו: לכמה אנשים אוכל להגיע ביוטיוב בתקציב נתון, וכמה כדאי לי להוציא על מודעות true-view לעומת מודעות bumperזמין ב-50 מדינות בעולם. כדי להגיע לכלי יש לבקש גישה ממנהל המכירות שלכם בגוגל.לדף המידע הרשמי של הכלי החדש:
    https://adwords.google.com/h…/tools/reach-planner/index.html
    להודעה הרשמית של גוגל בנושא:
    https://adwords.googleblog.com/…/build-better-media-plans-o…לכתבת המקור:
    https://marketingland.com/google-launches-reach-planner-for…

עד כאן להיום. שיהיה סופשבוע מוצלח לכולם!

Posted on 26 באפריל 2018 in כללי, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Responses (3)

  1. היי

    חיפשתי בקמפיין וידאו את search intent המתבסס על מילות מפתח שגולשים בעבר בגוגל חיפוש – קמפיין מסוג TrueView של הנעה לפעולה.

    כרגע בקמפיין וידאו יש 3 סוגי קהלים בעברית:
    א. תחומי עניין משותף בהתאמה אישית.

    ב. קהל עם כוונת רכישה ואירועים משמעותיים בחיים

    ג. רימרקטינג וקהלים דומים.

    ניתן להכניס למערכת מילות מפתח רק בסעיף א' וגם שם המערכת מבקשת תחומי עניין – אין הקשר לחיפושים שהתבצעו בעבר.

    אשמח מאוד למידע נוסף(:
    תודה

    • זה פיצ'ר שמתוכנן לעלות בקרוב. מעדכנת בפוסט 🙂
      Soon you’ll be able to reach people on YouTube who recently searched for your products or services on Google. For example, an airline could reach people on YouTube who recently searched Google.com for "flights to Hawaii." We call this custom intent audiences. Custom intent audiences can be an effective way to move undecided customers to action using the persuasive power of video. To get started, all you have to do is create a keyword list for your video campaign in the new AdWords experience.

      A Google search query and a TrueView for action ad as seen on mobile devices.
      Online investment company Betterment used custom intent audiences to reach YouTube viewers who recently searched for financial keywords on Google. The brand increased its return on ad spend 6X compared to previous YouTube campaigns, and saw a 245% increase in searches on Google.com, including their brand term: "Betterment".
      Custom intent audiences are likely to drive the best results when paired with TrueView for action, our direct response video ad format expanding to global availability later this month. These video ads allow you to customize a call-to-action to drive the outcome that’s most important to your business, like leads or referrals. We automatically optimize these campaigns with Target CPA bidding for the most efficient results possible.

Leave a reply

Back to Top
Open chat
איך אפשר לעזור?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
לקבלת מידע נוסף לחצו על הכפתור >>>