חדשות הפרסום באינטרנט – דצמבר 2017

פיצ'רים חדשים ואפשרויות טירגוט שזמינים רק בממשק החדש של גוגל אדוורדס,

עדכון חדש באלגוריתם של פייסבוק שיקטיןם את חשיפת הפוסטים שלכם אם אתם מבקשים מהגולשים לבצע פעולה, תנאי שימוש חדשים לגוגל גרנטס, ועוד – בסרטון זה.

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו מקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט" עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט, והפעם – בפורמט חדש.

אז מה התחדש לאחרונה בעולם הפרסום באינטרנט? כרגיל, נתחיל הכי חזק שלנו, ולאט לאט נגביר את הקצב. כרגיל #2 – כל העדכונים מתוך מה שעלה בקבוצה במהלך החודש וקצת האחרונים.

במסגרת מאמצי השיווק של הממשק החדש, גוגל מגלגלת לכיווננו החודש כמה פיצ'רים חדשים הזמינים רק בממשק החדש, ובהם:

  1. תוספי קידום מכירות למודעות טקסט ברשת החיפוש – זמינים כעת בכל המדינות והשפות, ומאפשרים למפרסמים להציג מידע על מבצעים מבלי לשנות את המודעה.
    ככה זה נראה:
    תוספי קידום מכירות באדוורדס

 

2. קהלים של כוונת רכישה מותאמת / Custom intent audiences
מאפיין חדש של רשת הדיספליי, המאפשר למפרסמים למקד פרסומות אל "אנשים אשר רוצים לקנות את המוצר הספציפי שאתה מציע – בהתבסס על מידע מהאתר, הקמפיינים, וערוץ היוטיוב של המפרסם".
מדובר בעצם בשני חלקים של אותו מאפיין –
החלק הראשון – הידני, מאפשר למפרסמים להגדיר קהלים בהתבסס על נושאים ודפי אינטרנט בהם עשוי לגלוש קהל המעוניין במוצר מסויים,
והחלק השני – האוטומטי, מתבסס על למידת מכונה, ובמסגרתו ייצרו גוגל קהלים שהאלגוריתם קבע כי הם מתאימים למפרסם בהתאם למאפייני ההתנהגות של הגולשים. קהלים אלה יתווספו כקהלים אוטומטיים במרכז הקהלים בממשק החדש של גוגל, ויציגו מדדי חשיפה וביצועים צפויים לקהל.

פוסט שעלה בקבוצה בנושא, מראה כי המפרסמים בקבוצה עדיין לא ראו תוצאות משמעותיות לקהלים החדשים.

3. וריאציות של מודעות –
דרך חדשה לבדיקת וריאציות של מודעות מתגלגלת גם היא לכיווננו בממשק אדוורדס החדש. לפי גוגל, ניתן כעת להשוות ביצועים על פני אלפי מודעות במספר קליקים. גוגל תציג את תוצאות המבחן לאחר שיהיו משמעותיים מבחינה סטטיסטית. את מאפיין הוריאציות החדש ניתן למצוא בטאב 'וריאציות מודעה' המופיע בממשק החדש, לצד טיוטות קמפיין וניסויי מסעות פרסום. כאמור –  בממשק המשתמש החדש בלבד.
הדוגמה הבאה מציגה וריאציה של מודעה בשינוי כותרת, אולם מפרסמים יכולים גם להשתמש בווריאציות של מודעות כדי לבדוק נתיבי תצוגה ותיאורים.

וריאציות של מודעות

4. עוד בממשק החדש – גוגל מיישרים קו עם פייסבוק ומאפשרים ליצור קהלים גם באמצעות מספרי טלפון.

זמין רק בממשק החדש כמובן. קליק למדריך מלא באתר וורדסטרים עם טמפלט לדוגמא.

תודה לשוקי מן על העדכון הזה.

5. ומהצד השני של הממשק החדש, לא הכל ורוד.. מפרסמים רבים (ובהם אני!) מתלוננים על כך שנתוני אנליטיקס עדיין לא מוצגים בממשק החדש של אדוורדס.

כלומר – עדיין אי אפשר לשלוף לאף אחד מהדוחות את זמן השהייה באתר, כמות הדפים לגולש וכו'. לתשומת לבכם – גוגל!

6. גוגל השיקו לפני כחודש אדוורדס אדיטור חדש – גרסא 12.2, במסגרתו תמיכה במאפיינים הבאים:

  • Gmail asset-based ads
  • תוספי קידום מכירות
  • תוספי וידאו
  • אפשרות להתאמות בידים לפי מיקום גאוגרפי
  • כללים מותאמים אישית מובנים חדשים המאפשרים החלת כללים על הרחבות של קטעי מידע מובנים – structured snippets, על ומסעות פרסום וקבוצות מודעות שאינם פעילים כעת
  • הגדרות של סבב מודעות ברמת קבוצת המודעות (עד עכשיו ההגדרה הזאת היתה זמינה באדיטור רק ברמת הקמפיין)

לינק להודעה של גוגל בנושא.

כך נראה האדיטור החדש:אדוורדס אדיטור 12.2

 

7. חדש בגוגל אדוורדס – אפשרות טירגוט לפי אירועי חיים / life events זמינה כעת לכל המפרסמים
בין אירועי החיים לפיהם ניתן לטרגט ניתן למצוא מעבר דירה, נישואין, סיום לימודים ועוד. אפשר לטרגט למשתמשים שנמצאים לפני או אחרי האירוע, כך שאולם אירועים יכול לטרגט את המתחתנים בזמן שהם מתכננים את החתונה שלהם, בעוד חנות רהיטים יכולה לטרגט אותם מיד לאחר החתונה. זמין כרגע רק לקמפיינים של ג'ימייל ושל וידאו.
כך נראים שני שלבי הבחירה ב"אירועי חיים" בממשק של גוגל:
תודה לשלומי בן סימון על העדכון הזה.
ובמעבר לא חלק, נעבור לקצת חדשות פרסום בפייסבוק..

8. חדש ומתגלגל לכיוון כל המפרסמים בפייסבוק – כפתורי שליחת הודעה בווטסאפ במודעות.

כרגע זמין בארה"ב, בהמשך יהיה זמין גם באירופה.

כמובן שלא מדובר על הצגת פרסומות בווטסאפ, אלא על שימוש בכפתור יצירת הקשר במודעה כך שיפנה למספר הווטסאפ של בית העסק.

ככה נראה התהליך, כאשר המשתמש צריך להקליק SEND כדי לשלוח את ההודעה:

אנשים יוכלו ללחוץ על כפתור במודעת פייסבוק כדי לשלוח הודעה לעסק באמצעות WhatsApp.

9. חדשות טובות מפייסבוק – אפשר סופסוף להטמיע מספר קודי מעקב (פיקסלים) באותו אתר

10. ראינו את זה מגיע, אבל עדיין חדשות מרעישות: פייסבוק מאפשרים הצגת מסנג'ר צ'אט באתרים, שיאפשר לגולשים לדבר עם דף בית העסק בפייסבוק מתוך האתר של בית העסק.
הפיצ'ר החדש אמנם עדיין בבטא, אבל כבר זמין לכולם ועובד יפה.
ככה זה נראה באתר של ג'ון לומר למשל:
צ'אט פייסבוק באתרים
11. עובדים דרך חשבון פרסום אחד על כמה דפי פייסבוק? אפשר להציג במסך החיובים/BILLING חיתוך של הוצאה לפי דף!
תודה ללאון גריג על השיתוף.
ככה זה נראה:
צפייה בהוצאה פרסומית לפי אתר

 

12. אמנם לא פרסום באינטרנט, אבל בהחלט מהפכה: גוגל שינו את הכללים. שוב, ומציגים מעל 300 תוים בתיאור בדף תוצאות החיפוש של גוגל. 

גוגל הודיעו באופן רשמי לאתרים מובילים כמו Search Engine Land כי אכן יש שינוי באופן הצגת תוצאות החיפוש, אבל לא ציינו מגבלת תוים חדשה מזו המוכרת לנו: 160 תוים, שכאמור אינה כבר בתוקף.

תודה לזהר עמיהוד על העדכון.

ככה זה נראה – במסך תוצאות החיפוש של גוגל:

בשעה שעד לפני חודש שדה תיאור התוצאה תפס כמעט שתי שורות בגלישה ממחשב, ניתן לראות אותו מגיע ל-3 עד 4 שורות מלאות.

מבדיקות שאני ערכתי, נראה כי בדפים בהם הוזן מטה-תיאור קצר של 160 תוים, גוגל מציג רק 160 תוים, בשעה שבדפים להם אין מטה-תיאור, או דפים בהם הוארך המטה-תיאור, מוצגים כ-300 תוים בתיאור תוצאות החיפוש של גוגל.

13. חדש בגוגל טרנדס: איתור טרנדים / מגמות חיפוש ביוטיוב, בתמונות, בגוגל שופינג ובחדשות.

כאן מבצעים את ההתאמה לסוג הטרנד שאתם רוצים לראות:

באותה הזדמנות נעדכן גם כי גוגל העלו טרנדים חמים לשנת 2017 לפי מדינה, ככה נראית 2017 בישראל:

קישור לדוח המלא של מגמות החיפוש בשנת 2017 בישראל.

14. אופיר קנלשטיין מעדכן על האפליקציה החדשה של פייסבוק Facebook Local בה יוכלו גולשים להכניס ביקורות על בתי עסק מקומיים – כרגע רק בארה"ב.

אפליקציה זו – פותחת חזית ישירה מול אתר YELP! שהוא מוביל השוק בארה"ב ובעולם.

כך נראה הממשק של האפליקציה החדשה – מי שמכיר את ילפ רואה את הדמיון המובהק.

למרות הדמיון המובהק, האפליקציה החדשה מגישה מידע שכבר קיים בפייסבוק, אולם מוסרת אותו בצורת הגשה חדשה ויותר נוחה לשימוש.

 

facebook local

15. חדשות טובות למפעילי הבוטים – גוגל פתחו את Chatbase לכולם – זה כלי האנליטיקס החדש והחינמי של גוגל לצ'אטבוטים.

לינק לכלי – chatbase.com

מדריך אינטגרציה לפייסבוק – https://chatbase.com/documentation/facebook

וכך – נראה הממשק של הכלי, תודה לאסף טרפיקנט על השיתוף:
16. חדש ב DataStudio – אפשרות הוספת תמונות בטבלה.

שימוש לדוגמא – אם יש לכם טבלה ב DataStudio נניח של מכירות מוצרים, אפשר להוסיף בעמודה נוספת גם תמונה של המוצר, אם יש לכם את הלינק שלו בשאילתה.
אסף טרפיקנט מעדכן כי הוא הוסיף ב Custom Dimension של מוצר גם לינק לתמונה שלו, כך זה ישלף לאותה הטבלה.

17. הרבה חידושים בגוגל טאג מנג'ר עלו לאחרונה, והטאג מנג'ר הפך בעזרתם לכלי חובה עבור כל משווק אינטרנט.

הפעם – שוקי מן מדווח על פיצ'ר חדש שמאפשר להעביר טאג למצב "מושהה" מבלי לשנות את ההגדרות שלו.

כך נראית האפשרות – בממשק עריכת טאג:

18. כדי לאזן עם מה שהולך עם פייסבוק. (או כדי לדלל חשבונות גרנטס  )
גם גוגל החליטו להקשות על תנאי מענקי הפרסום לעמותות.
מדיניות תוכנית המענקים משתנה החל מה1.1 – קליק להודעה של גוגל על השינויים בתכנית.

תודה להילה יאיר על העדכון, ואף יותר על התקצור שלו לסעיפים הבאים:

אמלק:
*לא לרוץ על מילות מותג
*לא לרוץ על מילות מפתח המורכבות ממילה אחת
*לא לרוץ על מילות מפתח כלליות מדי
*מילות מפתח עם ציון איכות של 2 או פחות אסורות
*חובה לכלול מיקוד גאוגרפי
*חובה לפחות 2 קבוצות מודעות
*חובה לפחות 2 תוספים של קישורי sitelink למודעה
*יCTR בגובה 5%.
ועוד

19. עדכון חדש וסופר חשוב שלא הרבה אנשים יודעים עליו וכדאי מאוד שידעו לפני שיהיה מאוחר! (תודה ליוגב בן דוד על העדכון)

פייסבוק בדרך כלל לא דואגת לשתף אותנו על כל עדכון חדש באלגוריתם, רק שהפעם היא עושה זאת ואפשר להבין עד כמה הם יקחו את העניין ברצינות.

לפי העידכון – בעלי דפים / פרופילים אישיים שיעלו פוסטים בו הם מבקשים מהעוקבים / החברים שלהם לשתף / לתייג / לעשות לייקים וכדומה ייפגעו קשות מבחינה אורגנית.

מי שבכל זאת יחליט לפרסם פוסטים מהסוג הזה, יסומן ע"י האלגוריתם, מה שיגרור בתור התחלה פגיעה נקודתית בפוסט עצמו ובהפצה שלו בקרב הקהל הפוטנציאלי. ברגע שהאלגוריתם יזהה כי אותו פרופיל / עמוד מפרסם פוסטים כאלו באופן חוזר, תצפו לפגיעה כוללת בכל הקידום האורגני של העמוד / פרופיל שלכם.

לאלגוריתם הוכנסו מאות אלפי מודעות מהסוג הנ"ל על מנת שיוכל ללמוד אותם ולהבחין במועדות כאלו בעתיד.

מה עונה להגדרה של פוסטים מהסוג הזה?
1. תייגו חבר / חברה שיאהבו את המוצר הזה
2. לחץ על הלייק אם אתה גבר, לחצי על הלב אם את בחורה
3. סקרים במבנה של תמונה המחולקת לדוגמא לארבע תמונות פנימיות כשעל כל אחת אייקון המסמן בחירה כלשהי
4. מודעה פרסום / פוסט כלשהו בו העוקב מתבקש לענות תשובה כלשהי, כאשר התשובה מקפיצה לו על המסך בוט מסנג'ר

*פוסטים המבקשים עזרה וטיפים ממשתמשים אחרים לא יושפעו.

קליק להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא.

20. גוגל משנים טרמינולוגיה לטירגוטי דיספליי, והופכים את terget & bid ל targeting ואת bid only ל observation:

21. ועוד ברשת הדיספליי של גוגל – אפשרות שלילה של אפליקציות בדיספליי על ידי סימון תיבת בחירה, במקום הצורך להקליד ידנית את הכתובת adsenseformobileapps.com

אפשר גם להבדיל בין סוגי מכשירים – טאבלט או מובייל, וסוגי המדיה בתוך אפליצקיה לפי סוג מכשיר, וכל היופי הזה זמין בטירגוט לפי סוג מכשיר ברשת הדיספליי.

ככה זה נראה:

22. פלטפורמה חדשה ומעניינת ששיתף בקבוצה גרי סלוב – מאפשרת לבנות דפי נחיתה שהם צ'אטבוט.

דוגמא לבוט שאופיר קנלשטיין בנה בכמה דקות תוכלו לראות כאן: https://landbot.io/u/H-20467-CPB1ODWFZ07XSIV5/index.html

וכאן תוכלו להרשם לשירות ולנסות בעצמכם: https://landbot.io/

22. הסוף לתוסף REVIEWS במודעות אדוורדס: בסביבות אמצע ינואר אדוורדס יפסיקו להציג את התוסף ביקורות ב- ADS. תודה לליאב אזרן על העדכון הזה.

בנוסף כל הדטה שהתוסף צבר במהלך חייו בקמפיינים שלכם יעלם לצמיתות.

קישור לידיעה בנושא.

מאחלת לכולם שנה אזרחית פורה ומוצלחת!

Posted on 31 בדצמבר 2017 in AI, כללי, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top