חדשות הפרסום באינטרנט – אוקטובר 2018

שלום לכולם, כאן מיכל מורנו עם כל מה שחדש בעולם הפרסום באינטרנט.

קודם כל מאחלת לכולם "אחרי החגים" שמח במיוחד, ושתהיה לכולנו שנה של עשייה והצלחה, הגשמה ופרנסה טובה.

בגלל החגים, המהדורה הנוכחית מכסה עדכונים של חודשיים במקום חודש אחד.

אז על מה התחדשנו?

גוגל מרחיבה את ההתאמה המדוייקת כך שתתייחס גם לחיפושים עם אותה כוונה

ההתאמה המדוייקת – שהיתה בעבר מתייחסת לביטוי המחופש בדיוק ובלבד, הורחבה לפני זמן מה לכלול גם שגיאות כתיב וסדר שונה של מלים, ומקבל כעת הרחבה נוספת ל"כוונת חיפוש".

מה זה אומר בפועל?

ראו את הדוגמא של גוגל לחיפוש של קמפינג ביוסמיטי:

חיפוש בהתאמה מדוייקת מקבל הרחבה

שימו לב לשורה האחרונה – בה אף אחת מהמלים שהוגדרו במונח החיפוש לא מופיעה, אבל המודעה תופיע בגלל אותה כוונת חיפוש.

תוספי מודעות מגיעים גם ליוטיוב

כמו תוספי המודעות הרגילים – גם תוספי המודעות של יוטיוב עושים את המודעות שלכם יותר בולטות, ועוזרים לקהל היעד לנקוט פעולה שאתם רוצים שינקטו.

אפשר כבר להוסיף (בגרסאת בטא) תוסף מיקום ותוסף טופס למודעת וידאו TrueView in-stream, ככה נראה תוסף מיקום עם שעות הצגה למשל:

להודעה הרשמית של גוגל בנושא.

וממש בקרוב – מטריקה חדשה לקמפיינים של וידאו בגוגל – מינוף מותג, או Brand-lift

המטריקה החדשה תגלה לכם כמה משתמשים הושפעו מהוידאו שלכם, ואת העלות למשתמש מושפע.

עוד על המטריקה החדשה Brand Lift במסמך זה.

 

ובעניין פרסום בוידאו – גם לפייסבוק יש כמה כלים חדשים

Premieres
פוסט וידיאו שמאפשר לתזמן את הפרסום לצפייה בעתיד, ועד מועד הצפייה – יכולים הצופים להירשם לצפייה ולקבל תזכורת במועד המתאים.

הסרטון המתוזמן עצמו ישודר כאילו היה בלייב וישמר בעמוד
הגדרות ודרישות ניתן למצוא כאן>> https://www.facebook.com/help/publisher/994096144083740

Polls
סקרים בלייב וידאו כבר זמינים למרבית הדפים, ומטרתם ליצור אנגייג'מנט של הצופים בסרטון.

ערוצים שכבר עושים שימוש בכלי הזה שאלו את הצופים על מה הם רוצים שיהיה הוידאו הבא, מה דעתם על נושא חדשותי כלשהו, ושאלות סקר אחרות שאפשר להגיב להן במהלך שידור חי.

ככה זה נראה – מתוך וידאו של אנדרסון קופר בCNN, בו הוא מעשיר את השידור בתשובות לסקר שהוא מקבל בזמן אמת מהקהל הצופה:

סרטים בסרטוני פייסבוק
ויש גם מאפיין אחד שקשור לעמודים – Top Fans – שיאפשר לאוהדי דף להציג את התו במידה והם צופים בהרבה סרטונים ומשתתפים באופן פעיל בעמוד.
מטרת התוית הזאת היא לתגמל צופים ומשתתפים נאמנים ולהגדיל את המעורבות שלהם בעמוד.

להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא >> https://www.facebook.com/…/global-launch-of-premieres-polls…

תודה לאופיר קנלשטיין על העדכון הזה!

"מודעות גוגל לבתי מלון" מצטרף לממשק הפרסום של אדוורדס

מדובר בשילוב ממשק ייחודי שהיה קיים עד כה לבתי מלון בנפרד מגוגל אדס – לתוך המערכת, וזאת במסגרת סוג חדש של קמפיין שנפתח בשלב זה למספר מפרסמים בעולם.

אם גם אתם רוצים להצטרף לבטא – מוזמנים למלא את הטופס הזה

ככה נראה הממשק, בקרוב אצלכם:

מודעות גוגל לבתי מלון

מודעות הטקסט המורחבות ביותר הגיעו לגוגל

זה קרה לפני חודשיים בערך, ועכשיו קיים בכל הממשקים. ההרחבה החדשה מאפשרת להוסיף שורת כותרת שלישית ובה 30 תוים, מרחיבה את שורת התיאור הראשונה מ80 ל90 תוים, ומוסיפה עוד שורת תיאור של 90 תוים.

שורת הכותרת השלישית ושורת התיאור השניה לא תמיד יופיעו במודעה.

כהן שחר עדכן בנושא ושיתף את צילום המסך הבא:

מודעת טקסט מורחבת בגוגל

אם עדיין לא עדכנתם בחשבונות של לקוחותיכם – כדאי לכם לעדכן. המודעה החדשה והמורחבת תוספת נוכחות הרבה יותר משמעותית בתוצאות החיפוש – לא פחות מתוצאה אורגנית.

שימו לב שכדאי לכם לשמור את המודעות הקיימות החזקות שלכם, ולבצע את העדכון על עותק חדש של המודעה, וזה כדי לא לאבד היסטוריה וציון איכות בגוגל.

 

לא רק בחיפוש! עכשיו גם בGDN – גוגל משיקים מודעות מודעות חדשות

במסגרת החידוש – מודעות טקסט לדיספליי כוללות כעת גם לוגו של המפרסם, פונט חדש, וכפתור קריאה לפעולה בצורת אליפסה.

יחד עם שינויים אלה, התווספה גם אפשרות קביעת צבע ראשי וצבע משני לטקסטים – כך שמודעות הטקסט יוכלו לבטא את צבעי המותג שלכם.

ככה נראות מודעות הטקסט החדשות לדיספליי:

יש גם שינוי במודעות הרספונסיביות לדיספליי – ובמסגרתו אלגוריתם של למידת מכונה יתאים את צבעי הטקסט לצבעי האימאג' שאתם תעלו לגוגל, בפריסה שמטרתה לחקות מודעות אימאג' שעוצבו על ידי מעצב.

שתי דוגמאות למודעות הרספונסיביות החדשות לדיספליי – שימו לב לצבע הרקע, הכפתור והפונט שמותאמים לצבעי האימאג' שהועלה למודעה:

מודעות רספונסיביות חדשות בדיספליי

קליק להודעה הרשמית של גוגל בנושא.

תודה לרן לובינסקי על העדכון הזה.

 

פיילוט חדש בגוגל – לשני פורמטים חדשים של מודעות שופינג: מודעות אימאג' לקניות, ואפשרות שילוב וידאו במודעות שואוקייס של קניות.

ככה נראה וידאו במודעות שואוקייס של קניות:

וידאו במושעת שואוקייס
המאפיין הזה זמין למפרסמים שכבר מציגים מודעות שואוקייס של שופינג.

2. פיילוט למודעות אימאג' לקניות – shpopable image ads

מודעות תמונה מסוג Shoppable Image יכולות להופיע באתרים של צד שלישי (משמאל) ובחיפוש תמונות של Google (מימין). ככה זה נראה:

מודעות תמונה מסוג Shoppable Image יכולות להופיע באתרים של צד שלישי (משמאל) ובחיפוש תמונות של Google (מימין).

 

להודעה של גוגל בנושא:

https://searchengineland.com/google-debuts-shoppable-image-…

 

לכל מי שמתעסק בשיווק אפליקציות זה בשבילכם: גוגל שחררה עדכון ענק ב-Google Play console!

העדכון החדש יאפשר לכם לבצע אופטימיזציה טובה יותר לנוכחות שלכם בפליי-סטור, ולתהליך רכישת משתמשים לאפליקציה.

מעכשיו כמות הביקורים בעמוד האפליקציה + כמות ההורדות מתחלקת ל-2: הורדות שהגיעו דרך חיפוש של מילות מפתח מסויימות והורדות שהגיעו דרך שיטוט בחנות האפליקציות.

דבר שני וחשוב לא פחות – מתוך אלה שנתקלו באפליקציה דרך חיפוש תוכלו לראות בדיוק איזה מילות מפתח הם חיפשו כדי לאפליקציה שלכם.

כך נראה הממשק החדש של דוח רכישת המשתמשים בפליי קונסול, בו תוכלו להבין כמה מהתנועה האורגנית שלכם מגיעה מתנועה אורגנית בפליי סטור וכמה מתוצאות חיפוש:

וכך נראית ההרחבה של תוצאות החיפוש – וממנה תוכלו להבין מאילו מילות חיפוש הגיעו המשתמשים, כמה מהם ביצעו התקנה וכמה הפכו למשתמשים משלמים וחוזרים. כאמור- בחיתוך לפי מילת חיפוש:

מפתחים אשר עשו שימוש בנתונים החדשים – בחרו להדגיש בנוכחות שלהם בפליי סטור מילות מפתח שמניבות רכישה, ואחרים אף הוסיפו שמות של מתחרים בתיאור האפליקציה כדי לבדוק האם אלה מייצרים עבורם יותר הורדות ומכירות.

תודה לרוברט נחום על העדכון הזה!

להודעה הרשמית של גוגל בנושא.

וכעת לעוד כמה עדכונים קטנים:

1. עדכון חדש ומעצבן (!) בפייסבוק – לא ניתן לקדם יותר באובג׳קטיב של פוסט אינגיגמנט פוסט שמכיל קרוסלה. תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.

2. מעכשיו – ניתן לייצא סטים של טורים מהממשק הישן לחדש בגוגל אדס

איך מבצעים? מתפריט "כלים" בממשק החדש, תחת נושא חדש שנקרא "העדפות טורים / Columns preference"

ככה נראה ממשק ייצוא הטורים

להודעה של גוגל בנושא:
https://support.google.com/google-ads/answer/9155008

3. מאז שממשק גוגל פארטנרס עבר לתוך ממשק אדוורדס, אי אפשר להוציא קוד קופון מהמערכת, אלא רק ליישם קידומים עבור לקוחות חדשים שתחת ניהולנו.

4. בהמשך למיילים שכולנו קיבלנו מפייסבוק בשבועים האחרונים, כולנו עוברים לפיקסל צד ראשון בפייסבוק

מה זה אומר?

החל מה24 לחודש זה תהיה "פיקסל צד ראשון" אפשרות ברירת המחדל של הפיקסל למפרסמים. מפרסמים שירצו עדיין להשתמש בפיקסל צד שלישי מסיבה כלשהי יוכלו לעשות זאת על ידי שינוי הגדרות הפיקסל בפייסבוק Event Manager.

5. פייסבוק תיקנו את הבאג במסגרתו לא ניתן היה לבחור קבוצה מנצחת בניסוי ולהמשיך אתה אחרי שהניסוי הסתיים – אז מעכשיו אפשר להמשיך עם המנצחת.

ככה זה נראה – מתוך עדכון של יאן יאנקו בנושא:

ואיך אפשר בלי.. גרסא חדשה של גוגל אדס אדיטור, עם השינויים העיקריים הבאים:
1. שיטות נוספות להצעת מחיר – ROAS ומקסימום קליקים

2. מודעות רספונסיביות לרשת המדיה

3. קמפיינים חכמים לרשת המדיה

4. פתרון בעיות מדיניות הקשורות למודעות ולמילות מפתח
לפני שמפרסמים מודעות או מילות מפתח, ניתן לבדוק אם הן עשויות להפר כללי מדיניות מסוימים. במקרים מסוימים אפשר לבקש פטור. אם מודעות או מילות מפתח נדחות אחרי פרסומן, ניתן לחפש את הסיבות לדחייה. כך אפשר לחפש ולתקן מודעות או מילות מפתח שהפרו מדיניות מסוימת.

5. קמפיינים ומודעות מסוג וידאו Outstream שתומכים בפורמט 'וידאו Outstream לנייד בלבד'.

ועוד כמה תכונות חדשות נוספות:
– parallel tracking לדפי נחיתה מהירים יותר ומעקב קליקים משופר
– במודעות לשיחות בלבד, מגבלת אורך הטקסט ב-2 שדות התיאור הורחבה מ-35 ל-80 תווים. התיאור השני אופציונלי עכשיו.
– קמפיינים "לרשת החיפוש" נקראים מעכשיו "קמפיינים לחיפוש עם אפשרות הרחבה לרשת המדיה".
– "קמפיינים ברשת המדיה" נקראים מעכשיו "קמפיינים לרשת המדיה".

https://support.google.com/adwords/editor/answer/7688533…

עד כאן להיום! מאחלת לכם ממש בקרוב סופשבוע פרוע, או רגוע , או מה שאתם רוצים לעצמכם!
להתראות בחודש הבא.

Posted on 17 באוקטובר 2018 in כללי, פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, שיווק אפליקציות

Share the Story

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top