החרגת קהלים שהמירו או מילאו טופס ליד בין ערוצי מדיה שונים

מאמר ראשון בסדרת מאמרים בנושא "טיפים לניהול מדיה מרובת ערוצים"

האתגרים הניצבים בפני מנהלי קמפיינים פרסומיים הם רבים: עליהם להיות יצירתיים, מדוייקים, להכיר את מאפייני פלטפורמות הפרסום השונות ולנצלם באופן אופטימלי לטובת לקוחותיהם.

אנחנו פועלים בזירה משתנה – חידושים, שיפורים ועדכונים מוזרמים לפלטפורמות הפרסום ברמה יומית, ומי שלא נשאר מעודכן – נשאר מאחור. וכאילו כדי להקשות על כך – לכל אחת מפלטפורמות הפרסום הגדולות יש את שיטות הטירגוט, הפרמטרים, ושיטות המדידה שלה, ו"יישור קו" בין המדיות הפכה למשימה מאתגרת בפני עצמה.

הבעיה

מאחר ורוב לקוחותיי הן חברות B2B בתחומים תחרותיים מאוד בהם המחיר לקליק מאוד יקר, יש צורך מהותי בהחרגה של קהלים שאינם רלוונטיים מהקמפיין, והקהל שנמצא בראש סדר העדיפויות הוא קהל שהמיר לאחרונה – באתר ובטפסי ליד ג'ן.

הבעיה מהותית – כאשר מדובר בפרסום מרובה מדיות, בו אנו נדרשים להוציא את המכסימום מכל מדיה, ולעמוד ביעדים של לקוחות חדשים או לידים חדשים שהצטרפו, או של MQL/ AQL (marketing qulified lead / automation qualified lead) שגם הם יוניקים ונספרים פעם אחת פר לקוח חדש.

החרגת ממירי עבר ולקוחות קיימים מקמפיין חדש

הכלי השימושי ביותר להחרגת ממירי עבר ולקוחות קיימים בפלטפורמות של פייסבוק ושל לינקדאין הן רשימות לקוחות שאפשר להעלות כקהל להחרגה.

הרשימות יכולות לכלול כתובת אימייל בלבד, או שילוב של שם + משפחה + מיקום בעולם. לאחר העלאת רשימת הלקוחות – יש להוסיף אותה כהכללה שלילית בכל הקמפיינים הפונים ללקוחות חדשים, ויש להמתין בין יממה לשתי יממות עד שהרשימה תסיים לעבור התאמה לדאטה של מערכת הפרסום כדי שההחרגה תהיה פעילה.

בגוגל עניין הרשימות קצת יותר מורכב לאחרונה, ומכיוון שברוב החשבונות לא ניתן להעלות רשימות של לקוחות – אנו נותרים עם האפשרות להחריג קהל של ממירים מהקמפיין.

עד כאן טוב ויפה, אבל.. כיצד מחריגים קהלים שמילאו טופס לידים בפייסבוק – מהפרסום בלינקדאין או בגוגל, ולהיפך?

לעניין זה – קבלו הצעה לשיטת עבודה

סימון ממלאי טפסי ליד-ג'ן והחרגתם בין מדיות

על מנת ליישם שיטת עבודה זאת – יש צורך לשנות את טפסי הלידים או ליצור אותם – כך שבלשב האחרון של התהליך, המשתמש מקבל הודעה שמפנה אותו להורדת המסמך אצלכם באתר.

אני אוהבת להשתמש בהודעה בסגנון:

You're all set! Click below to download the whitepaper

הקישור אליו תפנו את הגולש בשלב האחרון בטופס הליד-ג'ין – יהיה קישור לדף תודה שבו קיים קישור למסמך להורדה, ואשר חלק מהקישור שלו יהיה שרשור אחיד המעיד על כך שהמשתמש המיר בטופס ליד-ג'ן, ושהוא שונה מקישור ה"תודה" של הטפסים אצלכם באתר.

כך למשל – משתמש שהוריד מסמך בטופס אצלכם באתר יגיע לדף תודה עם הקישור:

www.website.co.il/thank-you-for-downloading-whitepaper1

ומשתמש שמילא טופס ליד-ג'ן בפייסבוק או בלינקדאין יקבל בסוף תהליך מילוי הליד קישור לדף תודה עם הקישור:

www.website.co.il/leadgenty-for-downloading-whitepaper1

את שני הקישורים הללו יש להגדיר כדף בו מתקיימת המרה במערכות הפרסום השונות, ואת שניהם יש להחריג מרשימת המטורגטים בקמפיינים שלכם בכל אחת מהמדיות.

בצורה כזאת – ברגע שבו משתמש סיים למלא טופס ליד-ג'ן בלינקדאין למשל, הוא יוחרג מכל הקמפיינים האחרים שבהם אתם מטרגטים אותו בלינקדאין, כמו גם מכל הקמפיינים בפייסבוק ובגוגל.

בונוס למי שהגיע עד כאן: בנוסף תוכלו להגדיר את שני הקישורים כהמרה בגוגל אנליטיקס – ולקבל מגוגל אנליטיקס מידע נוסף על ממלאי טפסי הלידים שלכם במדיות השונות. עיר, שפת ממשק, מכשיר או כל מידע אחר הקיים באנליטיקס יוכלו לשרת אתכם בהבנת התמונה המלאה טוב יותר.

בהצלחה!

Posted on 20 בפברואר 2020 in פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בלינקדאין, פרסום בפייסבוק, שיווק B2B

Share the Story

Leave a reply

Back to Top