חדשות הפרסום באינטרנט – מאי 2019

והימים – ימי ראשית הקיץ.

הסברסים פורחים, מזג האויר מתחמם, ואתו גם החזית השיווקית לקראת הקיץ הקרב.

אמאזון, גוגל, פייסבוק, לינקדאין ואחרות – הציגוו בפנינו לא מעט חידושים בשבועות האחרונים – וזה בדיוק המקום לסקור אותם, או לפחות את המשתמעותיים שבהם.

והרי – החדשות!

אמאזון מתחילה פעילות בישראל

זו אולי החדשה המרעישה ביותר שהתפרסמה החודש. לקראת תחילת הפעילות אמאזון פנתה למוכרים ישראלים בעברית בהצעה להיות הראשונים שימכרו ישירות מישראל לקהל ישראלי.

הפנייה מסמנת תחילת פעילות בארץ עם אתר שיפנה לישראלים. לא ברור עדיין אם האתר יהיה בעברית, אך עצם הפנייה בעברית למוכרים מרמזת שייתכן שכך אכן יהיה.

חברים בקבוצה מדווחים כי לקוחות שלהם המשווקים רק בישראל כבר קיבלו פניות מאמאזון, ואנחנו תוהים – מה כל זה יעשה לחנויות בקניונים?

סוג חדש של קמפיין בגוגל: 'גילוי מודעות' – Discovery ad campaigns -יציג לראשונה מודעות נייטיב בפיד Discover של גוגל

מה זה פיד Discover? 
זהו פיד (אשר כונה בעבר Google Now) שמופיע בדף הבית של אפליקציית Google עבור iOS ו- Android ובדף הבית של גוגל למכשירים ניידים. משתמשים יכולים להתאים אישית את העדכונים שלהם בפיד כדי לכלול נושאים שמעניינים אותם.לפי גוגל – יותר מ880 מליון משתמשים עושים שימוש בפיד Discover מדי חודש.
(כך תיראה מודעה בפיד של גוגל – בתמונה האמצעית:

בנוסף לפיד Discover של גוגל, סוג הקמפיין החדש יציג מודעות גם בפיד הבית של יוטיוב ובטאבים של "קידומים" (תמונה שמאלית) ושל "סושיאל" בג'ימייל (תמונה ימנית).

הטירגוטים האפשריים בסוג הקמפיין החדש כוללים interest, in-market, affinity וגם custom intent audiences.

כדי ליצור מודעה בסוג הקמפיין החדש יש להעלות תמונת לוגו ותמונה רוחבית, כתובת דף נחיתה, שם העסק, ועד 5 כותרות ותיאורים.

התשלום עבור מודעות אלה – לפי קליק.

לידיעת המקור בנושא.

ומעניין לעניין באותו עניין

מאמצע יולי מודעות שופינג יתחילו להופיע גם ב- You Tube  וגם ב- Google Discovery

העניין הוא שהמיקום הזה יכלל כברירת מחדל בקמפיינים, וע"מ להמנע ממיקומים אלו יש צורך להסיר אותם ידנית.
האופציה להסרה תופעל כבר באמצע יוני (חודש לפני החלת השינוי)

תודה לעידן לוי על העדכון

זו ההודעה הרשמית של גוגל בנושא:

ועידת F8 של פייסבוק הסתיימה עם כמה הכרזות מרגשות, ובהן:

בפייסבוק

  • אפשרות קניית מוצרים ב marketplace
  • פייסבוק דייטינג – יציע בני זוג לפי התאמה, פרופיל הדייטינג יהיה נפרד מהפרופיל האישי. (עכשיו אפשר להבין למה פייסבוק כל כך מתעקשים לחסום פרסומות לאתרי דייטינג..)
  • פייסבוק טינדר – ששמו Secret Crush, יאפשר למשתמשים בו להחזיק רשימת אנשים שהם מעוניינים בהם, ואם גם הצד השני הוסיף אותך לרשימה שלו, יפתח צ'אט ביניכם.
  • התמקדות בקבוצות, הכיוון של פייסבוק הוא ליצור קהילות של אנשים מאשר מעגל קרוב. במסגרת זה ישתפר מנגנון הצעת הקבוצות, ויפתחו סוגי קבוצות חדשים לגיימינג ולדרושים

באינסטגרם

  • אפשרות יצירת סטורי שהוא רק טקסט ללא תמונה
  • אפשרות קניית מוצרים באינסטגרם
  • אפשרות יצירת כפתור donate בסטורי שמאפשר לכל אחד לפתוח fundraiser

במסנג'ר

  • השיחה תמיד תהיה מאובטחת כברירת מחדל (במקום ללחוץ על secret chat)
  • גישה דרך המסנג׳ר לשלוח הודעות גם לאנשי הקשר באינסטגרם ובוואטסאפ
  • פיצ׳ר לקביעת פגישות ויהיה אפשר למשוך מ api
  • ליד ג'ן במסנג'ר עם שאלות ותשובות  (כמו שצ'אט בוט יודע לייצר) – לירן גליזיאן שיתף אתנו את צילום המסך הבא – מוזמנים להציץ:

בווטסאפ

  • שילוב מודעות בווטסאפ סטורי (סטטוס) החל מ2020
  • שילוב קטלוג המוצרים מתוך הביזנס מנג'ר שלכםפ בפייסבוק – לווסטאפ, כך שמשתמשים יוכלו לראות מוצרים ולשלוח הודעות בנוגע למוצרים בווטסאפ. ככה זה נראה
  • פורמט עשיר יותר של תגובות ובווטסאפ לעסקים: יכללו תמונה, טקסט ומסמכי PDF
  • אפשרות העברת תשלומים בין חברים (כמו בביט).

תודה למתן פרט געש על העדכון. קליק לפוסט המלא עם כל העדכונים.

הכירו את הכלי החדש של גוגל: הכלי לתכנון ביצועים

הכלי לתכנון ביצועים מאפשר לכם ליצור תוכניות להוצאות הפרסום שלכם, ולראות איך שינויים שמיישמים בקמפיינים עשויים להשפיע על המדדים העיקריים ועל הביצועים הכוללים.

ככה הוא נראה:

הכלי לתכנון ביצועים של גוגל

באמצעות הכלי לתכנון ביצועים, אפשר:

ליצור תוכנית כדי לראות תחזיות לקמפיינים שלכם.
לבדוק איך התחזית משתנה בעקבות ביצוע התאמות בהגדרות השונות של הקמפיינים.
להטמיע במהירות שינויים שנקבעו על ידי התוכנית.

חברים בקבוצה מדווחים כי הכלי פעיל אצלם כבר מספר שבועות, גם אצלי בחשבונות זה כך.

למידע הרשמי של גוגל בנושא.

חידושים בפלטפורמה של גוגל אדס שהוכרזו באירוע Google Marketing Live לפני כשבועיים

1. אפשרות לקבוע אילו המרות ימדדו ברמת בקמפיין (ולא רק ברמת החשבון), וזאת לצורך אופטמיזציה להמרות הנכונות והרלוונטיות ביותר לכל קמפיין

2. אפשרות קיבוץ סוגי פעולות המרה לקבוצות (סטים), והחלה של סט פעולות המרה לקמפיין.

3. התאמת בידים לפי עונת מכירות – כך שתוכלו לתזמן עלייה בבידים לקראת סיילים מתוכננים מראש. יהיה רלוונטי לקמפיינים של סרץ' ודיספליי העושים שימוש באופטימיזציה להמרות.

4. אסטרטגיה חדשה לבידינג – שמטרתה לכוון לערך כולל להמרות ולא לכמות המרות.

5. חוקים עבור ערך להמרה Conversion value rules שמטרתם לאפשר מתן ערך לכל המרה בהתבסס על מיקום, מכשיר וקהל.
יתגלגל לכיווננו בחודשים הקרובים

לשידור של גוגל:
https://adsonair.withgoogle.com/events/marketinglive

לידיעת המקור בנושא.

לינקדאין משפרים את האופטימיזציה שלהם להמרות

לינקדאין יצאה בהודעה למנהלי הקמפיינים שהחל מה3 ביוני כל הקמפיינים יעברו לבידינג מבוסס יעדים.
המשמעות של זה היא שנוכל לבצע אופטימיזציה לקמפיין בהתאם למטרות שלו. קמפיין המרות יקבל אופציה לתמחר ביד על בסיס סוג ההמרה שלו, וגם את הביד תוכלו לקבוע עבור פעולה ולא עבור קליק.
אלה הם 6 סוגי היעדים האפשריים במיקוד החדש של לינקדאין – אחד מהם תתבקשו לבחור בעת הקמה של קמפיין חדש:
מודעות למותג, ביקורים באתר, אנגייג'מנט, צפיות בוידאו, המרות באתר או ליד-ג'ן בלינקדאין.
על מנת להשתתף בבידינג לפי יעד- יצטרכו מנהלי הקמפיינים להקים מחדש את הקמפיינים שלהם כקמפיינים מבוססי יעדיים ולהקים בידים חדשים ספציפיים להם.
למידע נוסף בסרטון של לינקדאין בנושא.
תודה לזיו שיינפלד על העדכון הזה.

ועוד בלינקדאין – כלי שקיפות חדש שיראה לכם אילו מודעות מפרסם כל דף

הכלי החדש ישתלב בטאב ADS / מודעות בדפים העסקיים בלינקדאין, ויאפשר לקהל הרחב לראות מודעות שמפרסם אותו הדף בלינקדאין, להקליק על המודעות ולייצר אינגייג'מנט מבלי שזה ישפיע כלל על הקמפיין שרץ בינתיים.

עיצוב חדש לתוצאות החיפוש במובייל של גוגל

🚀מעל לכל תוצאת חיפוש אתם תראו את שם האתר והלוגו שלו (מקדמי SEO מומלץ שתכנסו ללינק הבא בשביל ללמוד מהי הדרך הנכונה לבחור את האייקון המועדף לחיפוש האורגני – https://support.google.com/webmasters/answer/9290858

🚀מודעות ממומנות ירגישו הרבה יותר נייטיב לגולש: במידה והשאילתה מתאימה להקפיץ מודעה ממומנת, המודעה הממומנת תופיע בצורה כמעט אורגנית לגמרי ללא כתובת ה-URL בצבע ירוק כמו שאתם מכירים מתחת לכותרות, אלא מעל המודעה בצבע שחור שלצידה מודגש כי מדובר על פרסומת אך עדיין בצורה הרבה יותר נייטיב. אני באופן אישי צופה שינויים חיוביים ברמת ה-CTR אצל כל המפרסמים.

🚀העיצוב החדש יאפשר לגוגל להוסיף פעולות נוספות כמו האפשרות לקנות כרטיסים לקולנוע אונליין, הקשבה לפודקאסטים וכל זה בתוצאות החיפוש

ככה זה נראה:


העדכון יהיה תקף כרגע לתוצאות החיפוש במובייל בלבד וייכנס כבר בימים הקרובים. בהמשך גם לדסקטופ

גוגל מצפים שהשינוי יעזור ליוזרים לזהות מאיכן המידע שהם מחפשים בדיוק מגיע, מה שיעזור ליוזר לקבל החלטה טובה יותר


תודה לליאב אזרן על העדכון הזה

מקורות:
https://www.blog.google/products/search/new-design-google-search/

בקרוב בגוגל: מודעות גלריה ענקיות לרשת החיפוש.

מדובר בסוג חדש של מודעות, אשר יופיע בתוצאת החיפוש הממומנת הראשונה למכשירים ניידים.
במסגרת המודעה – אשר תתחרה במודעות חיפוש רגילות, יוכלו מפרסמים להעלות 4-8 תמונות, לצד 3 כותרות ותיאור בן 70 תוים.
החיוב למודעות יבוצע במקרה בו המשתמש מקליק – כמו במודעת חיפוש רגילה, או במקרה בו המשתמש מדפדף בין לפחות 3 מתמונות המודעה.

ככה זה נראה:

לכתבת המקור בנושא: https://searchengineland.com/googles-giant-image-gallery-ad…

להודעה של גוגל: https://blog.google/…/new-ad-innovations-new-consumer-jour…/

ישולב במודעות גוגל בהמשך השנה.

חדש בגוגל טאג מנג'ר: אפשרות בניית טמפלטים מותאמים אישית.

שימושי במיוחד למי שמבצע את אותן אינטגרציות אצל כמה לקוחות בכל פעם מחדש.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא הכוללת המחשה לתהליך.

מדדי האיכות החדשים של פייסבוק התחילו להיכנס בפועל ולכן חשוב *מאוד* להבין איך לנתח אותם

בדיוק בשביל זה – פייסבוק הקימו מסמך עזרה מיוחד המתייחס לכל אחד משלושת הפקטורים במדד האיכות – ומה יש לעשות במידה ואתם מקבלים התראה לגבי אחד או יותר מהמדדים.

לפניכם הטבלה המלאה – תודה ללאון גריג על השיתוף.

מדדי האיכות של פייסבוק

ועוד כמה חידושים "בקליפת אגוז" כמו שאוסטין פאורס היה אומר:

  • גוגל השיקה אתר חדש לתכנון חופשות – TRIPS – אשר משלב בין מוצרי גוגל בתחום התיירות, וכולל מידע רלוונטי לחיפושים שביצעתם בעבר. מוזמנים לבדוק את היעד הבא שלכם באתר
  • אפשר לייצא מגוגל אדס ישירות לגוגל שיטס – בלי להוריד את הקובץ למחשב ואז להעלות לשיטס
  • אפשרות בוסט אוטומטי לפוסטים מוצלחים במיוחד בפייסבוק – תוכלו להגדיר את הקהלים, משך הקידום, התקציב ואם תצטרכו לאשר את הקידום או לא.
  • חדש בגוגל אדס – לבעלי חשבונות גדולים בעלי מעל ל10 אלפים המרות בחודש:
    אפשרות ייצוא המרות חוצות-מכשירים מאנליטיקס לגוגל אדס. להודעה של גוגל בנושא.
  • אפשרות הצפייה במודעות של מתחרים בפייסבוק עברה לטאב עם שם אחר – מעכשיו קוראים לו  Page Transparency.
  • בקרוב בלינקדאין – לינקדאין לייב, מתגלגל לכיווננו ממש עכשיו
  • ותתווסף אפשרות הזמנת חברים לדף לינקדאין עסקי

Posted on 29 במאי 2019 in כללי, פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק

Share the Story

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to Top