חדשות הפרסום באינטרנט – יוני 2020

הקורונה עדיין משנה את כללי המשחק, רשתות הפרסום מגיבות, ואנחנו כאן עם מהדורת חודש יוני לחדשות הפרסום באינטרנט!

קדימה.. מתחילים 🙂

תכנית מענקי הקורונה של גוגל לעסקים קטנים ובינוניים יצאה לדרך

התכנית – במסגרתה מחלקת גוגל מענקים בסכום כולל של 340 מיליון דולר, התחילה להתגלגל קודם כל למפרסמים בניו זילנד – ומשם להמשך העולם.

מפרסמים הזכאים למענק יקבלו על כך הודעה עם הכניסה לחשבון, והמענקים ינתנו בצורת קרדיטים לשימוש בחשבון הפרסום במהלך 2020. גוגל אף חשפה מידע נוסף באשר לגובה המענק – אשר יגיע עד ל 1000$ למפרסם, בתלות בהוצאה הפרסומית שלו לפני הקורונה.

כדי להיות זכאים למענק עליכם לקיים הוצאה פרסומית בגוגל במהלך 10 מתוך 12 החודשים של 2019 וגם במהלך ינואר או פברואר 2020. אין דרך להגיש בקשה לקבלת המענק, רק לקבל את ההודעה של גוגל.

למידע נוסף בנושא: https://searchengineland.com/google-ads-credits-for-smbs-start-rolling-out-335274

למסמך המידע המקיף של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9803410?hl=iw

אפשרויות הטירגוט החדשות של לינקדאין

לינקדאין מציגה כלים חדשים לטירגוט תוך שימת דגש על קהל שביצע אנגייג'מנט בתוכן של וידאו או טפסי לידים.
מעכשיו מפרסמים יכולים ליצור ולטרגט מודעות ספציפית למשתמשים שצפו ב 25, 50, 75 או 100% ממודעות הווידיאו שלהם.

הם יכולים גם למקד מודעות למשתמשים שפתחו או סיימו הגשת טופס ליד ג'ן.

לפי המידע שאני קיבלתי מצוות התמיכה שלי בלינקדאין – המאפיין יהיה רלוונטי רק למי שצפה בוידאו מתוך מודעות, ולא לצפיות אורגניות.

אפשרויות הטירגוט החדשות התחילו להתגלגל למפרסמים לפני כמה ימים, ועד ליום רביעי הקרוב יהיו זמינות לכולם.

לידיעת המקור: https://techcrunch.com/2020/06/02/linkedin-ad-retargeting/

וידיעה נוספת בעניין הכוללת צילומי מסך: https://www.searchenginejournal.com/linkedin-adds-engagement-remarketing-for-video-and-lead-ads/371194/

קמפיין מודעות הדיסקוורי החדש של גוגל – זמין בכל העולם

מודעות הדיסקברי אשר הוכרזו בגוגל לייב לאחרונה, מתגלגלות מעכשיו למפרסמים בכל עולם ומציגות דרך חדשה להגיע לאנשים ברחבי נכסים שונים של גוגל ברגעים שבהם הם פתוחים לגלות את המוצרים והשירותים שלך.

המאפיינים של מודעות הדיסקוורי:

  • קריאייטיב עשיר ורלוונטי: מודעות קאנווס המציג את המותג או המוצרים שלכם בקרוסלת תמונה ניתנת להחלפה, המוצגת באופן טבעי (נייטיב) בכל נכס של גוגל.
  • טווח הגעה ללא תחרות: סוג הקמפיין החדש מאפשר הגעה למאות מיליוני אנשים ברחבי הפיד של YouTube, כרטיסיות קידומי מכירות ב- Gmail ו-פיד דיסקאבר שהן הכתבות שגוגל מציע לכם לקרוא בנייד שלכם, וכל זה באמצעות קמפיין יחיד.
  • למידת מכונה: שתאפשר לכם להגיע ללקוחות עם כוונת רכישה במקום ובזמן המתאים.

ככה זה נראה ברחבי המדיות השונות:

אור קרן, ששיתף אותנו בעדכון, מספר כי בסוג הקמפיין החדש אין שליטה על כמות המדיה המוצגת בכל אחד מערוצי הפרסום (יוטיוב, ג'ימייל, ופיד דיסקאברי)

פייסבוק משנים כיוון ומאשרים פרסום של מסיכות פנים שאינן רפואיות.

החברה אסרה לראשונה פרסום מודעות לכל סוגי המסכות לפנים, כולל מסכות רפואיות ונשימתיות, בחודש מרץ בגלל המחסור הלאומי והדאגה לצוות הרפואי ולעובדים אחרים בחזית המאבק בקורונה. האיסור נועד גם להגן מפני הונאות, שיווק מטעה והפרות אחרות, שהיו מאוד נפוצות בשבועות הראשונים למגפה העולמית. באפריל התאימו המרכזים לבקרת מחלות בארה"ב את הנחיית מסיכת הפנים – כעת מומלץ לאנשים ללבוש מסכות בחוץ ובמקומות בהם ההתרחקות החברתית קשה, כמו חנויות מכולת. כתוצאה מכך, פייסבוק מסירה את האיסור כדי להקל על אנשים למצוא ולרכוש מסכות בד. איסור הפרסום נשאר בתוקף למסכות רפואיות ונשימה כמו מסיכת ה- N95 מתוצרת 3M.

פייסבוק עדיין מטילה כמה מגבלות, בהן צבירת היסטוריה של ארבעה חודשים של פרסום בפייסבוק כדי שתאושר לפרסום מסכות.

לידיעת המקור בנושא: https://www.facebook.com/business/news/allowing-the-promotion-of-non-medical-masks-on-facebook/

גוגל משנים את המודל שלהם לתשלום עבור מודעות של בתי מלון

מפרסמים בתי מלון בגוגל? שימו לב:

מעכשיו יכולים בתי מלון לשלם לגוגל רק עבור אורח שהזמין והגיע בפועל (כלומר לא ביטל)

GHACP (Google Hotel Ads Commission Program, או as Pay Per Stay) היא אסטרטגיית הצעות מחיר עבור קמפיינים במלונות, המאפשרת לשותפים לשלם רק כאשר שהות האורחים התרחשה בפועל, ללא הסיכון בתשלום לגוגל במקרה של ביטול השהייה. עמלות (עבור שהות) עוזרות למפרסמים למנף את הכוח של למידת המכונה של גוגל לרכוש שהות אורחים. בית המלון המפרסם קובע שיעור עמלה (% מערך ההזמנה) באמצעות אסטרטגיית הצעה של עמלה ברמת הקמפיין. לאחר מכן, אלגוריתם ההצעות של גוגל מחשב את הצעת העלות המקסימלית לקליק המיועדת להשיג עמלה ממוצעת השווה ליעד של המפרסם.

גוגל מפרסמת גם בשבועות הקרובים מסנן המאפשר למחפשים לראות רק בתי מלון המאפשרים "ביטול חינם". בנוסף, גוגל אמרה כי הם מקלים על השותפים לשתף מידע זה באמצעות מדיניות ביטול השותפים הגלובלית שלהם, ופרסמה את מסמך העזרה הבא למפרסמים: https://support.google.com/google-ads/answer/9818877
לפוסט בפורום התמיכה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9878927 למידע המלא על תכנית בתי המלון של גוגל: https://ads.google.com/hotels/

חדש למפרסמי שופינג בגוגל אדס: דוח קטגוריה קמעונאית

גוגל הוסיפה מאפיין דיווח חדש למוכרי מסחר אלקטרוני: מעכשיו ניתן לראות את הביצועים בקטגוריה הקמעונאית על סמך היכן המודעה הוצגה (שופינג או חיפוש).

הדוח מאפשר למפרסמים לבחור עד חמש רמות בקטגוריה קמעונאית, עם פירוט של מדדי הביצועים במודעות חיפוש לעומת מודעות שופינג.

לפי גוגל – עדיין לא זמין לקמפיינים של קניות בישראל, אבל יש רשימה מכובדת של מדינות בהן הוא זמין, בהן ארה"ב, אנגליה

למה זה חשוב?

לגוגל תמיד היתה בעיה להשוות במהירות בין ביצועי קמפיין חיפוש לקמפיין שופינג, במיוחד כשזה מגיע לחיתוך לפי קטגוריה. כדי להתגבר על הבעיה, מפרסמים רבים נהגו לתת שם בעל משמעות לקבוצות המודעות או מסעות הפרסום, ואז לסנן לפיו. (לדוגמה, אם הם מוכרים שולחנות עבודה וריהוט לסלון, הם היו מוודאים ששמות הקמפיין שלהם מציינים את זה בשמות החיפוש וגם הקניות.)

למרות שלא מדובר במידע זמין חדש, הקלות בה ניתן לשלוף את המידע תקל על מפרסמים רבים, ותאפשר להם לשנות את חלוקת הקמפיינים וקבוצות המודעות שלהם. כמו כן, מאפשר המאפיין החדש לזהות טרנדים עונתיים לפי קטגוריות בקמפיינים ולהגיב במהירות.

כיצד יוצרים "קטגורייה קמעונאית" בפיד?

קטגוריות מוצרים קמעונאיות מוקצות אוטומטית אם אינה מוגדרת בפיד שלכם. ניתן להחליף את השדה שהוקצה אוטומטית באמצעות התכונה google_product_category ביצוא הפיד.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/9898915?hl=en

למסמך העזרה על הדוח החדש (כעת בבטא): https://support.google.com/google-ads/answer/9424340

הכירו את ההסברים של גוגל לשינויים בביצועי הקמפיינים שלכם – Google Explanations

רוברט נחום שיתף בקבוצה את הידיעה המעדכנת על פיצ"ר ה"הסברים", שאמור לעזור למפרסמים לאבחן שינויים בנפח ההמרות.
כמה דגשים:

  • הפיצ'ר זמין רק למסעות פרסום ברשת החיפוש המשתמשים במתן הצעות מחיר ידניות או משופרות לקליק. זה לא תקף לקמפיינים של הצעות מחיר חכמות.
  • הפיצ'ר זמין ברמת מסע הפרסום כמו גם ברמת קבוצת המודעות בכל פעם שיש שינוי משמעותי בהופעות, קליקים, עלויות או המרות.
  • כדי להשתמש בתכונה זו, יהיה עליכם להשוות בין תקופות זמן רצופות באורך זהה.
  • האפשרות למתן ההסבר תופיע בכחול, איפה שאין הסבר זה יופיע באפור.
  • נכון לעכשיו, הפיצ'ר עובד רק ברמת מסע הפרסום, קבוצת המודעות ומילות המפתח.

ככה זה נראה:

אימות מפרסמים פוליטיים בגוגל – כבר בתוקף!

מקדמים תכנים פוליטיים בגוגל? מה-5 ביוני גוגל דורשים תהליך אימות שיאפשר לכם להציג מודעות ממומנות בנושא זה כפי שקורה בפייסבוק.
ניתן להגיש בקשה לאימות כבר מתחילת החודש (יוני 2020).

למידע נוסף על התכנית והדרישות עבור מפרסמים בישראל: https://support.google.com/adspolicy/answer/9851603

תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.

פייסבוק שינו את הממשק של מיקום הפיקסל זה נמצא ב-Data Sources

אפשר לחזור לגרסה הישנה, אבל אם תרצו למצוא את הפיקסל או להוסיף איוונטים, כל האפשרויות נמצאות שם
יש בממשק החדש גם כמה נתונים חדשים מעניינים בהם: בכמה אתרים ואיזה מוטמע הפיקסל,  ואפשר גם לחסום איפה אתה לא רוצה שהפיקסל יופעל
תודה לגבי מנשה ששיתף אתנו את הידיעה וצילום המסך הבא:

שינויים במדיניות ההרשאות למנהלי חשבונות פרסום בגוגל

מעכשיו כל חשבון יהיה זכאי רק לבעלים אחד עם הרשאות מנהלתיות . שימו לב אם בחשבונות שאתם מנהלים יש יותר ממנהל עם הרשאות מנהלתיות אחד יש צורך להיכנס לגישה לחשבון לבחור בלשונית מנהלים ולבחור בעמודה של בעלים משתמש אחד בלבד.
במידה ולא יעשה כלום המשתמש עם הותק הגדול בחשבון יהיה הבעלים של אותו חשבון.

מסמך העזרה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/7456532
תודה לאריק טמפלהוף על העדכון הזה.

גוגל בודקת: מודעות קרוסלה באזור "אנשים חיפשו גם"

ככה זה נראה:

לדיון בפוסט בטוויטר: https://twitter.com/MordyOberstein/status/1264875399697387521


Posted on 14 ביוני 2020 in כללי

Share the Story

Leave a reply

Back to Top