חדשות הפרסום באינטרנט – אפריל 2022

חדשות הפרסום באינטרנט אפריל 2022

לגרסאת הוידאו של המהדורה ביוטיוב | להאזנה כפודקאסט

חדשות טובות לכולם: גוגל משיקה את כלי העברת ההמרות עבור google analytics 4


ניתן להשתמש בכלי זה כדי לייבא את יעדי האנליטיקס האוניברסלי 3 שלך לתוך ga4.
הגישה לכלי ממסך ההגדרות שלך ב-GA4, בכרטיסייה Setup Assistant, בקטע המרות.

איך הכלי עובד

עבור כל יעד כשיר של Universal Analytics שתבחר, כלי העברת היעדים מבצע אוטומטית את הפעולות הבאות בנכס Google Analytics 4 המקושר שלך:

  1. יוצר כלל "יצירת אירוע" חדש
  2. מסמן את האירוע שנוצר כהמרה

לנכסי Universal Analytics יכולים להיות מספר סוגי יעדים שונים. ניתן להעביר את שני סוגי היעדים האלה באמצעות הכלי:

  1. יעד דף: כאשר משתמש נוחת בדף מסוים, כגון דף "תודה" או "אישור"
  2. יעד אירוע: כאשר משתמש מפעיל אירוע ספציפי, כגון המלצה חברתית, הפעלת סרטון או קליק על מודעה

שימו לב לכך שלא ניתן להעביר אוטומטית את סוגי היעדים הבאים: יעדי דפים/מסכים לביקור, יעדי משך ביקור, יעדים חכמים וכל יעד שמשתמש בביטויי regx.

ככה נראה השלב הראשון בתהליך –

והשלב השני – בו תוכלו לבחור בהמרות שתרצו לייבא לתוך GA4:

לידיעת המקור: https://searchengineland.com/google-rolling-out-conversion-migration-tool-for-google-analytics-4-383609

חידושים בעמודות מותאמות אישית של גוגל

ממשק העמודות המותאמות אישית של גוגל עבר מהפכה, וכעת מאפשר חישובים הרבה יותר מורכבים.

מעכשיו אפשר לעשות בעמודות בהתאמה אישית את הפעולות הבאות: 

בנוסף, בשבועות הקרובים כל העמודות שתיצרו יהיו זמינות גם בכלי דיווח בהתאמה אישית, כמו כלי הדוחות ומרכזי בקרה ב-Google Ads. 

להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/12041700?hl=iw

מידע נוסף על יצירה של עמודות בהתאמה אישית זמין במרכז העזרה של Google Ads

חדש בלינקדאין: ריטרגטינג לקהל שגילה מעורבות במודעת תמונה בודדת – [Single Engagement Retargeting]

תודה לזיו שיינפלד ששיתף, והוסיף כי: לצד אפשרויות ריטרגטינג פנימיות שקיימות כבר כשנתיים כגון פתיחת או מילוי טופס ליד ג'ן פורם, עוקבים של דף עסקי, צפייה בוידאו ולאחרונה גם הקליקו\נרשמו לאיוונט, הושקה לאחרונה האופציה של מעורבות במודעת סינגל אימג' אד, שהיא למעשה מעורבות בפוסט ממומן הרגיל.


יצירת הרשימה מתאפשרת על בסיס קהל שצפה או הקליק על מודעת סינגל אימג' אד על טווח זמן של עד 365 יום.


הגישה לבניית הקהל, מתוך תפריט: Audiences → Create Audience → Retarget By.

להנחייה מלינקדאין העולמית: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a427551

חדש בגוגל אדס: דשבורדים (לוחות בקרה) ברמת MCC – לניטור ודיווח על חשבונות מרובים


"דשבורדים מאפשרים לסקור נתונים סטטיסטיים מאוחדים של ביצועים ברמת החשבון, והכול במקום אחד.

עד היום, ניתן היה לשלוף נתונים בלוחות הבקרה רק מחשבונות נפרדים, מה שעשוי להקשות את הזיהוי של הזדמנויות ובעיות אפשריות בחשבונות מרובים. כדי להקל עליכם, מעכשיו אתם יכולים להשתמש בלוחות הבקרה ברמת חשבון הניהול.."

ככה נראה הדשבורד ברמת ה MCC:

שימי חתואל עדכן בתגובה לפוסט כי המוצר עדיין לא "מבושל" וכי עדיין עדיף לבנות דשבורדים בדאטה סטודיו.

להודעה של גוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/12058495

ממשק הסקריפטים החדש של גוגל אדס

גוגל מעדכנת את ממשק הסקריפטים בגוגל אדס ומתחילה לשלוח הודעות על מעבר לממשק החדש בכל החשבונות שיש בהם סקריפטים פעילים.

כל הסקריפטים הפעילים יועברו אוטומאטית לממשק החדש בסוף אוקטובר 2022 אך יכולה להיות בעיית מיגרציה ולכן רצוי לעשות זאת ידנית.

מה חדש בממשק:
✅ תמיכה ב-es6 ( גרסה עדכנית יותר של java script)
✅ שיפור הביצועים של סקריפטים שונים
✅ ולידציה טובה יותר במהלך בדיקת הסקריפט
✅ תמיכה באסטרטגיית בידים המתאימה ברמת הקמפיין

לפרטים נוספים: https://developers.google.com/google-ads/scripts/docs/start

תודה לאריק טמפלהוף ששיתף את הידיעה

חדש בפייסבוק: מדדי המדיניות המשפיעים על פרפורמנס במסחר אלקטרוני

הדרך המנומסת שלהם להגיד למפרסמים ש"כדאי" להם לעקוב אחרי ההנחיות ושמדובר בפרפורמנס לכל דבר: תקבלו בוסט מהאלגוריתם אם תצייתו להנחיות וחסימות וחסימות סמויות אם לא.

תמיר פרקש שיתף מידע זה ובו הנקודות העיקריות:

  • דאגו שהמלאי יהיה עדכני. מוצרים לא זמינים פוגעים באיכות החשבון.
  • וודאו שתיאורי המוצר מפורטים ועונים על השאלות הבסיסיות.
  • סמנו מוצרים שנשלחו.
  • ספקו מספרי מעקב לקונים
  • וודאו שההזמנות מגיעות בטווח הזמן שנקבע מראש.
  • הגיבו ללקוחות בתוך שני ימי עסקים.
  • וודאו שאתם עומדים במדיניות ההחזרות שלכם.

למסמך ה"בסט פרקטיסס" של פייסבוק בנושא: https://www.facebook.com/business/help/2966385166941886

למדיניות פייסבוק לסוחרים: https://www.facebook.com/legal/merchant_policies

למידע על הפרמטרים בהם מודדת פייסבוק עסקים: https://www.facebook.com/business/help/1268984156585391

גוגל חולקת תובנות מעמיקות יותר לגבי סיגנלים של קהל בקמפיינים של ביצועים מקסימליים – Performance Max campaigns


"הכללתם בשלב מוקדם של מחזור החיים של הקמפיין יכולה להיות שימושית כדי להזניק את הביצועים, אבל הם גם ימשיכו ליידע את המערכות שלנו לאורך מחזור החיים של הקמפיין", כך הבהירה החברה.
כמובן, סיגנלים של קהלים שונים מקהלים מסורתיים בגוגל אדס. Performance Max יתרחב מעבר לסיגנלים של הקהלים שסופקו ומטבע הדברים אין דרך להגביל את ההרחבה הזו.

כיצד לטפל במספר סיגנלים של קהלים, במספר קמפיינים וקבוצות?
"מפרסמים צריכים ליצור מסע פרסום אחד אם הם משתמשים באותו מיקוד ונכסיםאתה יכול לשייך קהלים לנכסים ולקבוצות נכסים, ותוכל ליצור מספר קבוצות כאלה במסע פרסום", אמרה גוגל. הם הוסיפו כי הקבוצות המרובות בקמפיין "יעזרו לגבש את הלמידה ולתת ל-ML יותר נתונים לעבוד איתם."
אם אתה חושש שיותר מדי אותות קהל עלולים לבלבל את מסעות הפרסום שלך עם 'מקסימום ביצועים', אל תפחד. גוגל הצהירה כי "ה-ML גם יוכל להבין במהירות אילו מהסיגנלים של הקהל שאתה מספק הם החזויים ביותר של המרות במחיר היעד שלך לרכישה/החזר על הוצאות פרסום."

מה קורה אם סיגנל של קהל משתנה?
לפי גוגל, מפרסמים מוזמנים לבצע שינויים באותות, אך "הלמדות הקיימות ימשיכו להילקח בחשבון".
משמעות הדבר היא שהשינוי של סיגנל של קהל לא יאפס את הלמידה בחזרה לאפס, אלא ישקול מערך נתונים נוסף יחד עם הלמידה הקיימת של הקמפיין.


https://searchengineland.com/google-shares-deeper-insight-into-audience-signals-in-performance-max-campaigns-383535

מיקרוסופט אדס מודיעה: הפסקת התמיכה במודעות טקסט מורחבות תימשך עד לסוף אוגוסט 2022

כפי שאתם בוודאי זוכרים, גוגל תסיק לתמוך במודעות טקסט מורחבות במהלך השנה הקרובה. כפי שאתם אולי גם יודעים – החל מסוף יוני 2022, לא יהיה אפשר ליצור או לערוך מודעות טקסט מורחבות בגוגל.

עד עכשיו – מיקרוסופט נצמדו לתאריך זה כתאריך שבו גם הם יפסיקו אפשר עריכה או יצירה של מודעות טקסט מורחבות. אתמול הודיעו מיקרוסופט שהם נותנים ארכה של 60 יום לעניין. משמעות הדבר היא במיקרוסופט אדס – יהיה ניתן לערוך או ליצור מודעות טקסט מורחבות עד לסוף אוגוסט 2022.

לידלעת המקור: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-extends-rsa-migration-deadline-by-60-days-383700

חדש בגוגל – חיבור ישיר בין אנליטיקס 4 למרצ'נט סנטר

עמית אדלר שיתף את הידיעה הבאה, המספרת כי בחלק מחשבונות גוגל אנליטיקס 4 נצפתה האפשרות לחבר מרצ'נט סנטר.

כך נראית האפשרות – במסך ההגדרות של אנליטיקס 4:

Posted on 24 באפריל 2022 in כללי

Share the Story

Leave a reply

Back to Top